printlogo


کد خبر: 189955تاریخ: 1396/12/19 00:00
اخبار

آمادگی وزارت دفاع ایران برای کمک مستشاری به افغانستان
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آماده‌ایم در صورت درخواست رسمی دولت افغانستان در مبارزه علیه تروریسم، به دولت وحدت ملی کمک‌های مستشاری و امنیتی ارائه کنیم. امیر سرتیپ حاتمی در دیدار احمد تمیم عاصی، معاون سیاسی و راهبردی وزیر دفاع ملی افغانستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره مخالف گروه‌های تروریستی بویژه طالبان در کشور افغانستان بوده است، افزود: ایران همیشه از دولت افغانستان حمایت کرده و همواره مدافع مجاهدان این کشور بوده‌ایم. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اشغال سوریه و عراق توسط گروه تروریستی داعش و ایجاد ناامنی در این کشورها تصریح کرد: مقام معظم رهبری، دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا از این کشورها حمایت کردند و به درخواست مقامات سوری و عراقی، کمک مستشاری ارائه شد که بحمدالله نتایج خوبی هم گرفته شد. حاتمی افزود: در همین چارچوب آماده‌ایم در صورت درخواست رسمی دولت افغانستان در مبارزه علیه تروریسم، به دولت وحدت ملی کمک‌های مستشاری و امنیتی ارائه کنیم. احمد تمیم عاصی، معاون سیاسی و راهبردی وزیر دفاع ملی افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه امنیت جمهوری اسلامی ایران را امنیت افغانستان قلمداد می‌کنیم، افزود: هرگونه تهدید و نگرانی ایران اسلامی را تحمل نکرده و با آن برخورد خواهیم کرد.

 جزئیات دیدار رحمانی‌فضلی با اعضای جامعه مدرسین
وزیر کشور جزئیاتی از دیدار با اعضای جامعه مدرسین در قم و گفت‌وگوهای انجام شده را بیان کرد. به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه همایش سراسری استانداران، فرمانداران و مدیران کل سیاسی وزارت کشور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره سفرش به قم و دیدار با  اعضای جامعه مدرسین، گفت: در این دیدارها درباره حوادث دی‌ماه کشور و حوادث اخیر در تهران سوالاتی وجود داشت که به آن ها
پاسخ داده شد. رحمانی‌فضلی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که مراجع بر آن تاکید داشتند بحث حجاب بود، خاطرنشان کرد: درباره بحث حجاب یا ورود بانوان به ورزشگاه‌ها هیچ برخورد قهری انجام نشده اما زمانی که یک موضوع ممنوع است، ممنوعیت آن باید رعایت شود. گفتنی است جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چندی پیش در نامه‌ای محرمانه به حسن روحانی درباره مشکلات کشور تذکر داده و خواستار رسیدگی به آ‌نها شده بود.

اموال خاوری به فروش می‌رسد
رئیس کل دادگستری تهران از تلاش برای شناسایی و فروش اموال محمودرضا خاوری خبر داد.  غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده محمودرضا خاوری گفت: ایشان در کشور اموالی دارد و موضوع تعیین‌تکلیف اموال در حکم دادگاه قید و این اذن داده شده که در باب جرائم و محکومیت‌های ایشان چنانچه اموالی شناسایی شود توقیف و به فروش برسد به همین منظور این پرونده بعد از اتمام فرآیند قانونی در اختیار دادسرا قرار گرفته است اما روال قانونی پرونده مشخص است و آنچه شناسایی شود به فروش می‌رسد. اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده جاسوسان محیط‌زیستی گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و هنوز به دادگاه ارسال نشده و در دادسرا قرار دارد.

 اتهام‌زنی الجبیر و جانسون علیه ایران در نشست خبری مشترک
وزیران خارجه سعودی و انگلیس، بار دیگر به طرح اتهاماتی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران پرداختند. به گزارش تسنیم به نقل از الیوم السابع، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در نشست خبری خود با بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: جنگ در یمن به ما تحمیل شد، زیرا حوثی‌ها همه تلاش‌ها برای رسیدن به راه‌حل سیاسی بحران را نادیده گرفتند. الجبیر با تکرار اتهامات قبلی خود علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما با انگلیس بر سر ضرورت انجام اقدامات بازدارنده در برابر ایران و توقف حمایت این کشور از تروریسم متفق‌القول هستیم. وزیر خارجه انگلیس نیز مدعی شد ایران نقش خرابکارانه و خطرناکی در یمن ایفا و ثبات منطقه را متزلزل می‌کند. وی افزود: همه حق عربستان در حمایت از مرزهای خود را درک می‌کنند.


Page Generated in 0/0065 sec