printlogo


کد خبر: 189967تاریخ: 1396/12/20 00:00
سارا عرفانی:
جای تبلیغ کتاب هنوز در رسانه ملی خالی است

نشست معرفی و بررسی کتاب «به سپیدی یک رؤیا» با حضور فاطمه سلیمانی نویسنده کتاب، سارا عرفانی نویسنده منتقد ادبی و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات و نشر در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، سارا عرفانی در بخشی از این نشست با اشاره به کتاب «به سپیدی یک رؤیا» که با محوریت زندگی حضرت معصومه(س) نوشته شده، درباره نوشتن کتاب مذهبی در جامعه امروز ایران گفت: این کار 2 سختی دارد؛ یکی نوشتن داستان و دیگری تعامل با مخاطب است. جالب است که خیلی از آدم‌های مذهبی به من گفتند تو رمان مذهبی ننویس، چرا که مخاطب کم می‌شود و ارتباط برقرار کردن با او سخت می‌شود. در کشور اسلامی هستیم ولی محدودیت‌هایی داریم. در زیر ذره‌بین بیشتری هستیم و مخاطب با وسواس بیشتری به اثر ما نگاه می‌کند و به نوعی به دنبال ایراد است.  عرفانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گلایه از نبود تبلیغات مناسب برای کتاب در رسانه ملی اظهار کرد: به امید روزی که کتاب در رسانه‌های اصلی ما بویژه تلویزیون به صورت پررنگ‌تر دیده شود. تبلیغ چیپس و پفک و... را داریم اما جای تبلیغ کتاب جز یکی- دو برنامه خاص و چند برنامه‌ بدساخت و بدفرم واقعا خالی است. به هر حال رسانه‌ ملی که بسیار تاثیرگذار است، برنامه‌ای به اسم هفت را برای سینما و فیلم پخش می‌کند اما نتوانسته‌ایم برای کتاب، برنامه‌ای جذاب در ساعات مناسب داشته باشیم و سلیقه مخاطب را تغییر دهیم.    
 


Page Generated in 0/0056 sec