printlogo


کد خبر: 189970تاریخ: 1396/12/20 00:00
اخبار

30 سریال فاخر در دست ساخت
معاون امور استان‌‌های رسانه ملی گفت: بیش از 30 سریال فاخر و ارزنده در مراکز صداوسیما در حال تولید است. به گزارش «وطن‌امروز»، معاون امور استان‌‌های رسانه ملی در حاشیه بازدید از بخش‌‌های مختلف صداوسیمای مرکز گیلان با تشریح عملکرد مراکز استانی صداوسیما در سال 96، گفت: بیش از 30 سریال فاخر و ارزنده در مراکز استانی رسانه ملی در دست تولید است. معاون امور استان‌‌های رسانه ملی خاطرنشان کرد: پرداختن به موضاعاتی نظیر آسیب‌‌های اجتماعی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، مسائل خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، اوقات فراغت و جوانان از اولویت‌‌های برنامه‌‌سازی در مراکز استان‌‌های صداوسیما در سال 97 است.


جشنواره عمار برای «فیلم ما» فراخوان داد
به مناسبت روز مادر و زیارت قبور شهدا در پنجشنبه آخر سال، بخش «فیلم ما» جشنواره مردمی فیلم عمار فراخوانی جهت ثبت و روایت دیدار با مادران شهدا منتشر کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس این فراخوان علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از یک دوربین خانگی یا تلفن همراه خود از دیدارهای جمعی خود (خانواده، کانون، مدرسه و...) با مادران شهدا 10 عکس داستان‌محور به‌ آی‌دی تلگرامی aks_madarane@ ارسال کنند. بنا بر این گزارش، مهلت ارسال آثار 29 اسفندماه سال جاری است و به 20 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.


«جریان‌شناسی اصحاب نبوی» منتشر شد
انتشارات کتاب جمکران «جریان‌شناسی اصحاب نبوی» را در ۲۵۴ صفحه و در قطع رقعی و به قیمت 13 هزار تومان منتشر کرد. به گزارش فارس، کتاب «جریان‌شناسی اصحاب نبوی» درصدد پاسخگویی به این پرسش است که جریان‌های موجود در عصر نبوی، چه جریان‌هایی بوده‌اند و چه ویژگی‌هایی داشته‌اند. تاکنون، پژوهش‌هایی درباره جریان‌های موجود بین صحابه انجام شده که آنها را می‌توان به 2 دسته تقسیم کرد: «برخی از آنها، اصحاب پیامبر را به صورت شخصی و بدون در نظر گرفتن جریان‌ها و دسته‌بندی‌های موجود در بین آنها بررسی کرده‌‌‌اند. دسته دیگر، فقط یک یا دو جریان از جریان‌های موجود میان صحابه را بررسی کرده‌اند». دکتر «محمد موسی‌نوری» در این اثر، تلاش کرده اولا به صورت جریانی به اصحاب پیامبر نگاه کند، ثانیا پژوهش او منحصر به یک یا دو جریان اصلی در زمان حیات پیامبر نباشد. نوری در این اثر با استناد به قرآن، روایات اهل‌بیت، منابع سیره نبوی همچون السیره النبویه ابن‌هشام، مغازی واقدی، تاریخ یعقوبی، تاریخ طبری، مروج الذهب مسعودی و... به معرفی 5 جریان اصلی در میان صحابه پیامبر پرداخته است: جریان مهاجران، جریان انصار، جریان قریش و بنی‌امیه، جریان نفاق و جریان تشیع.

قالب جدید برای کتاب‌های شاخص ادبیات دفاع‌مقدس
مدیر سوره‌مهر الکترونیک از عرضه کتاب‌های شاخص دفاع‌مقدس در قالب‌های جدید در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. امین نادری، مدیر سوره‌مهر الکترونیک در ارتباط با این موضوع گفت: از جمله کارهایی که انتشارات سوره‌مهر در سال جدید برای دسترسی آسان مخاطبان به کتاب انجام داد، تولید آثار شاخص در قالب «فلش‌بوک» است. مدیر سوره‌مهر الکترونیک از تولید آثار جدید در این قالب خبر داد و یادآور شد: 5 عنوان کتاب جدید نیز در این قالب برای ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده تولید خواهد شد که از این جمله می‌توان به عناوین «همه سیزده‌ سالگی‌ام»، «آبنبات هل‌دار»‌، «گلستان یازدهم»، «شنام» و یک مجموعه جدید برای کودک و نوجوان اشاره کرد. به‌گفته نادری، انتشارات سوره‌مهر تاکنون 1300 عنوان کتاب در موضوعات مختلف از جمله هنر و ادبیات انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس و ادبیات مقاومت را به صورت نسخه الکترونیک عرضه کرده است.


Page Generated in 0/0063 sec