printlogo


کد خبر: 189987تاریخ: 1396/12/20 00:00
اخبار

تعرض به سفارت ایران بدون موافقت پلیس انگلیس نبوده است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ورود افراد به بالکن سفارت ایران در لندن نمی‌تواند بدون موافقت یا چشم‌پوشی نیروهای امنیتی و پلیس انگلیس صورت گرفته باشد. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره حمله متعرضان به سفارت ایران در لندن، اظهار داشت: همه مسؤولیت امنیت سفارت ایران در انگلیس یا هر نقطه دیگر، بر اساس کنوانسیون مربوط برعهده دولت محل است؛ بنابراین دولت انگلیس باید همه مسؤولیت‌های این تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد و به مسؤولیت‌های خود نیز عمل کند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حفاظت سفارتخانه‌ها به طور اخص توسط نیروهای امنیتی و پلیس انجام می‌شود، بیان کرد: ورود این افراد به بالکن سفارت و تعرض به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لندن نمی‌تواند بدون موافقت یا چشم‌پوشی نیروهای امنیتی و پلیس انگلیس صورت گرفته باشد. وی افزود: دولت انگلیس باید مسؤولیت این ناهنجاری امنیتی علیه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لندن را برعهده گیرد و در این زمینه پاسخگو باشد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت امور خارجه اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد و باید سفیر انگلیس را احضار و مطالبات لازم را در این زمینه مطرح کند.

ولایتی: مردم ما نسبت به انگلیس خاطره خوشی ندارند
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: بی‌تردید خط مقاومت و نهضت مقاومت علیه صهیونیست‌ها و حامیان‌شان ادامه خواهد یافت و ایران پرچمدار خط مقاومت برای عراق، سوریه، لبنان و فلسطین خواهد بود. علی‌اکبر ولایتی پس از مراسم سالگرد آیت الله شهید سید محمدباقر حکیم در جمع خبرنگاران درباره سفر محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان به انگلیس و اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه انگلیس گفت: مردم ما نسبت به انگلیس خاطره خوشی ندارند، زیرا در گذشته لحظه‌ای از دشمنی علیه ایران فارغ نبودند و بتازگی طرح‌های‌شان در شورای امنیت سازمان ملل متحد به شکست کشیده شده است.  وی افزود: انگلیس آن زمان که قدرتی در جهان بود نتوانست حریف ایران شود اکنون که ایران قدرت منطقه است و انگلیس تبدیل به یک امپراتوری فرتوت شده است، تنها دلال آمریکا است و از این دلالی هم نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

تجدید سازمان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی
عضو هیأت‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می‌گوید این جبهه در حال تجدید سازمان خود است. غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برنامه‌های پساانتخاباتی جبهه مردمی و نقش و جایگاه این تشکل در میان نیروهای انقلاب، اظهار داشت: ما ادعا نمی‌کنیم هر کاری انجام داده‌ایم بی‌عیب بوده است به همین دلیل تجدید سازمان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را در دستور کار داریم. وی درباره برنامه‌های جبهه مردمی پس از انتخابات، به تجدید سازمان این تشکل اشاره کرد و گفت: ما یک دوره کوتاه‌مدتی را قبل از انتخابات طی کردیم، در شرایطی که باید برای انتخابات تصمیم می‌گرفتیم، آن دوره اقتضای خود را داشت و پس‌ از آن ما در حال تجدید سازمان هستیم. حدادعادل بر همین اساس خاطرنشان کرد: ما نقش خود را هم برای انتخابات آینده و هم برای کل مسائل انقلاب ان‌شاءالله ایفا خواهیم کرد.

امروز؛ محاکمه راننده عامل شهادت 3 نیروی ناجا
محمد ثلاث، راننده اتوبوس دیوانه که عامل شهادت ۳ مأمور نیروی انتظامی بود امروز محاکمه می‌شود. به گزارش فارس، با نظر قاضی کشکولی، رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران، محمد ثلاث راننده اتوبوس دیوانه عامل شهادت مأموران نیروی انتظامی امروز محاکمه می‌شود. 10 روز قبل پرونده به وکیل تسخیری ثلاث داده شده و با توجه به عدم ایراد وارده به پرونده، قاضی کشکولی امروز یعنی 20 اسفند را برای محاکمه این فرد در نظر گرفته است. ثلاث شامگاه 30 بهمن امسال با نشستن پشت فرمان یک اتوبوس اقدام به زیر گرفتن تعدادی از مأموران نیروی انتظامی کرد که 3 نفر آنها به علت ایراد صدمه بدنی به شهادت رسیدند.


Page Generated in 0/0072 sec