printlogo


کد خبر: 189989تاریخ: 1396/12/20 00:00
اخبار

وزیر ارتباطات:
ارز دیجیتال تلگرام مخرب باشد مسدود می‌‎‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست آنلاین خود اظهار داشت: لوایح پنجگانه نظام حقوقی ICT مراحل نهایی را می‌گذراند و به عنوان نخستین دستور، اول سال بعد به مجلس می‌رود. جهرمی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا تسهیلات 5 میلیارد تومانی ویژه پیام‌رسان‌های داخلی تا پیش از پایان سال به متقاضیان پرداخت می‌شود، اظهار داشت: از دید ما مشکلی وجود ندارد. روال‌‌‌هایی دارد که در حال انجام است. وی گفت: با همکاری بانک مرکزی و پست بانک در ابتدای سال 97 تصمیم کلان ملی در حوزه ارز دیجیتال را می‌گیریم و مشخص می‌شود که باید چکار کنیم. وی درباره تهدیدات ارز دیجیتال تلگرام هم اضافه کرد: هر سرویس اثرات متفاوتی می‌تواند داشته باشد که مراجع مربوطه باید در این‌باره تشخیص دهند، همان‌طور که تماس صوتی تلگرام طبق نظر مراجع امنیتی و دستگاه قضایی، مخالف اصول بود و مسدود شد، در موضوع ارز دیجیتال تلگرام نیز اگر مراجع مربوطه به جمع‌بندی برسند مخرب است، اقدامات لازم انجام خواهد شد، در این‌باره بانک مرکزی نهاد تصمیم‌گیر است که باید به مراجع قانونی نظر کارشناسی بدهد. 

مدیرعامل مؤسسه جام‌جم:
وعده‌های حداقلی برای پیام‌رسان‎‌های داخلی انجام نشد
مدیرعامل موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای جام‌جم با اشاره به اینکه فناوری ایجاد و توسعه پیــام‌رســـان‌هـایی با مخاطبان چند ده میلــیونـــی، در رده فناوری‌های راهبردی مانند «نانو» و «هسته‌ای» است، تاکید کرد: جوانان ما نشان داده‌اند همان‌طور که در آن زمینه‌ها توانستیم به قدرت‌های اول دنیا برسیم، در این فناوری نیز بزودی با سایر رقبای جهانی هماوردی خواهیم کرد. غلامرضا نوری به مشارکت بخش خصوصی با سازمان صداوسیما در توسعه پیام‌رسان «سروش» اشاره کرد و گفت: این راهبرد درستی برای دستیابی به موفقیت‌های فعلی و پیش روی این پیام‌رسان است که همچنان باید تقویت شده و ادامه داشته باشد. نوری تاکید کرد: هم‌افزایی پیام‌رسان سروش به عنوان «سرویس پایه» با «نهضت توسعه محتوای فضای مجازی»، فرصتی بزرگ برای انجام ماموریت‌های سازمان صداوسیما در منظومه‌ی فرهنگی- رسانه‌ای جام‌جم است. وی با اشاره به ماموریت وزارت ارتبـــاطــات در راه‌اندازی و حمایت از پیام‌رسان‌های بومی افزود: توقع این بود این وزارتخانه متناسب با ابعاد این «پروژه ملی» حمایت‌های بزرگی از پیام‌رسان‌های بومی انجام دهد اما متاسفانه حتی وعده‌های حداقلی اعلام شده هم به طور کامل محقق نشده است.


سکه‌های گرمی را  از وکیوم خارج نکنید
اتحادیه صنف طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به وکیوم سکه‌های یک گرمی که از فروشگاه‌های مجاز خریداری می‌کنید دست نزنید چون ارزش آنها پایین می‌آید. به گزارش مهر، سکه‌های یک گرمی تنها سکه‌هایی هستند که با وکیوم بانک مرکزی وارد بازار می‌شوند و در صورتی که اطراف این وکیوم دستکاری یا قیچی شود از ارزش این سکه‌ها کاسته می‌شود، پس مردم به وکیوم این سکه‌های یک گرمی دست نزنند. وکیوم این سکه‌ها شماره سریال آنهاست و شناسنامه‌ای است که از طرف بانک مرکزی برای این سکه‌ها در نظر گرفته می‌شود، به همین دلیل مردم نباید به وکیوم آن دست بزنند. اتحادیه صنف طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت هر سکه یک گرمی حدود ۳۴۰ هزار تومان است، یادآور شد: با توجه به اینکه قیمت هر گرم طلا حدود ۱۵۰ هزار تومان است و قیمت سکه‌های یک گرمی تقریبا 2 برابر هر گرم طلاست، پس این قیمت به دلیل وکیومی است که از طرف بانک مرکزی برای این سکه‌ها در نظر گرفته شده و اگر از وکیوم خارج یا دستکاری شود سکه یک گرمی در حکم یک گرم طلا در نظر گرفته می‌شود و قیمت آن نصف می‌شود. سکه‌های دیگر یعنی نیم‌سکه، ربع‌سکه و تمام‌سکه بدون وکیوم وارد بازار می‌شود و هر کسی به سلیقه خود آنها را ساماندهی می‌کند، در صورتی که سکه‌های یک گرمی تنها سکه‌هایی است که با وکیوم بانک مرکزی به طور رسمی وارد بازار می‌شود.


Page Generated in 0/0060 sec