printlogo


کد خبر: 189996تاریخ: 1396/12/20 00:00
مردودی ۷۰ درصد خودرو‌ها در معاینه فنی «برتر»

گروه اجتماعی: مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران گفت: در حال حاضر شاهدیم که
۷۰ درصد خودرو‌هایی که برای دریافت معاینه فنی مراجعه می‌کنند موفق به اخذ معاینه فنی «برتر» نمی‌شوند.
سیدنواب حسینی‌منش به میزان گفت: میزان مردودی بار اول مراجعه‌کنندگان به مراکز معاینه فنی تهران برای دریافت معاینه فنی برتر ۷۰ درصد است. وی افزود: حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد خودرو‌هایی که در مرحله نخست موفق به دریافت معاینه فنی برتر نمی‌شوند به دلیل آلایندگی است و ۲۰ تا ۲۵ درصد از آمار ۷۰ درصدی خودرو‌های مردودی به دلیل مباحث ایمنی از دریافت معاینه فنی برتر رد می‌شوند. مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده در رابطه با خودرو‌هایی که آمار بیشترین مردودی را برای دریافت معاینه فنی برتر به خود اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: خودرو‌هایی از قبیل وانت نیسان، وانت پیکان، پراید و انواع دیگر وانت‌ها بیشترین آمار مردودی خودرو‌ها در دریافت معاینه فنی برتر را به خود اختصاص داده‌اند. حسینی‌منش از صدور معاینه فنی برتر در تمام مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: در ۱۳ مرکز معاینه فنی تهران، معاینه فنی برتر نیز برای خودرو‌ها صادر می‌شود. وی افزود: در حال حاضر از تمام خودرو‌ها آزمون معاینه فنی برتر هم اخذ می‌شود و اگر یک خودرو موفق به دریافت این آزمون نشد و راننده اصرار به دریافت این نوع معاینه فنی داشت، مشاوره‌های لازم جهت رفع عیب خودرو برای دریافت این نوع معاینه فنی به فرد داده می‌شود. مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران درباره نیاز برخی خودرو‌ها به بعضی اصلاحات برای دریافت معاینه فنی برتر افزود: برخی خودرو‌ها از جمله پژو ۴۰۵ برای دریافت معاینه فنی برتر باید برخی اصلاحات را انجام دهند که این اصلاحات هزینه‌ای بین ۵۰۰ تا یک‌میلیون تومان برای صاحب خودرو خواهد داشت. حسینی‌منش در رابطه با درخواست‌های مدیران شهرداری تهران از مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست برای اعمال برخی تغییرات جهت صدور مجوز معاینه فنی برتر خاطرنشان کرد: از مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست خواسته‌ایم تغییری را در حدود مجاز ارائه معاینه فنی برتر صادر کنند. حدود تعیین‌شده برای معاینه فنی برتر فراتر از سطح فناوری خودرو‌هایی است که در داخل کشور وجود دارد و بسیاری از خودرو‌ها نمی‌توانند از مرحله آزمون‌های اخذشده عبور کنند. وی تأکید کرد: در شرایطی که سطح فناوری خودرو‌ها در داخل کشور در حد معقول نیست، این خودرو‌ها قادر به عبور از حدود تعیین‌شده برای دریافت معاینه فنی برتر نیستند. گفتنی است، در معاینه فنی نوع 2 که تاکنون صادر می‌شده در آزمون‌ها دور موتور آرام در سرعت‌پایین ملاک آزمون خودروها بود اما در معاینه فنی برتر دور موتور بالا بررسی می‌شود و مبنا بر این است که دور موتور RPM2500 میزان منوکسیدکربن خروجی 7/0 باشد.


Page Generated in 0/0057 sec