printlogo


کد خبر: 189997تاریخ: 1396/12/20 00:00
نبض جامعه

رئیس دادگستری استان تهران تشریح کرد
اجرای حکم قاتل بنیتا  در مرحله استیذان
رئیس دادگستری استان تهران آخرین جزئیات پرونده قاتل بنیتا را تشریح کرد. غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده قاتل بنیتا به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پرونده پس از صدور حکم اعدام و تایید آن در دیوان‌عالی کشور به دادسرا بازگشته است. وی افزود: اجرای حکم نیازمند تقاضای اجرای حکم از ناحیه اولیای دم و طی شدن فرآیند استیذان از رئیس قوه‌قضائیه است که انجام این امور با دادسرا است.  اسماعیلی افزود: هنوز زمان اجرای حکم قاتل تعیین نشده است. وی افزود: در حال حاضر پرونده متهم ردیف اول برای اجرای حکم اعدام به شعبه اجرای احکام ارسال شده است تا تقاضای استیذان برای این پرونده گرفته شود، اما هنوز زمان اجرای حکم تعیین نشده است. همچنین وکیل مدافع خانواده بنیتا درباره متهم ردیف دوم پرونده گفت: بعد از نقض حکم متهم ردیف دوم پرونده، در دیوان عالی کشور، پرونده این متهم برای رسیدگی دوباره به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران برای بررسی مجدد ارسال شد. کوشا تصریح کرد: درباره آخرین وضعیت متهم ردیف سوم این پرونده، اطلاعی ندارم.

تولید داروی ایرانی درمان میگرن
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای رفع مشکلات مردم است، گفت: در حال حاضر 994 شرکت از 2200 شرکتی که به صندوق طرح خود را ارائه داده‌اند، به خاتمه فنی موفق رسیده‌اند. به گزارش ایسنا، بهزاد سلطانی در مراسم رونمایی از داروی درمان میگرن با عنوان میگرن کات، افزود: این دارو از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس تولید شده است. وی افزود: این شرکت برای تولید این دارو 5 میلیارد تومان تسهیلات این صندوق را دریافت کرده، علاوه بر آن قرار بود این صندوق با این شرکت دانش‌بنیان شریک شود که بنا به دلایلی این امر اتفاق نیفتاد. سلطانی با تاکید بر اینکه این شرکت دانش‌بنیان تحقیقات خود را در زمینه تولید داروهای گیاهی متمرکز کرده است، گفت: محققان این شرکت پس از چندین سال تحقیقات توانستند یکی از مشکلات جامعه را که سردردهای میگرنی است، رفع کنند. به گفته وی، این شرکت دانش‌بنیان 7 طرح دیگر را در دستور کار دارد. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر 2200 شرکت دانش‌بنیان اعتبارات خود را از طریق این صندوق تامین کرده‌اند. این شرکت‌ها، شرکت‌های خصوصی هستند که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و اساتید در آنها مشغول به فعالیت هستند.

کانون زلزله  میزبان خانواده‌های جهادی
هفتمین اردوی جهادی قرارگاه امام رضا(ع) در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، در این دوره که در بازه زمانی ۲۶اسفند۹۶ لغایت ۱۲فروردین ۹۷ برگزار می‌شود، جهادگران به‌صورت خانوادگی در اردوی جهادی شرکت می‌کنند. در اردوی جهادی این دوره علاوه بر آنکه جهادگران به‌صورت خانوادگی در مناطق زلزله‌زده شهرستان سرپل ذهاب حضور می‌یابند، در توانمند‌سازی خانواده‌های محروم و نیازمند نقش موثری ایفا می‌کنند. متقاضیان شرکت در اردوی جهادی می‌توانند از طریق سایت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) به آدرس  www.g-emamreza.ir ثبت‌نام کنند.


Page Generated in 0/0066 sec