printlogo


کد خبر: 189998تاریخ: 1396/12/20 00:00
اخبار

رئیس پلیس راهور خبر داد
ضبط گواهینامه با 30 نمره منفی
« گواهینامه راننده‌های وسیله نقلیه دارای 30 نمره منفی ضبط می‌شود و راننده متخلف هم تا 3 ماه حق رانندگی ندارد.» به گزارش ایرنا، سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور در حاشیه همایش روسای پلیس راهور افزود: بر اساس قانون، خودرویی که بیش از یک میلیون جریمه داشته باشد در ایام تعطیلات و غیرتعطیلات توقیف و به پارکینگ اعزام می‌شود. مهری خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه راهور 120 یا سامانه پیامک1101202020 از نمرات منفی و میزان تخلفات خود اطلاع یابند. به گفته وی، طرح ویژه نوروز 97 از 24 اسفند ماه آغاز می‌شود و تا 15 فروردین سال 97 ادامه دارد و بیش از 5 هزار نیروی کمکی و یکهزار و 200 دستگاه وسیله نقلیه در این طرح با پلیس راهور همکاری دارند. سردار مهری از رانندگان خواست مدارک خودرو اعم از بیمه‌نامه، معاینه فنی و کارت خودرو را در سفر همراه داشته باشند. رئیس پلیس راهور ناجا در تشریح سامانه موبایلی برخط ثبت تخلفات رانندگی گفت: این سامانه دارای ثبت دقیق محل تخلف است و قابلیت جابه‌جایی کد جریمه را ندارد  و زمان و مکان دقیق تخلف قابل ارائه است.


افزایش نرخ دیه به 231 میلیون تومان
نرخ دیه سال 97 معادل 231 میلیون تومان برای ماه‌های غیرحرام تعیین شد. به گزارش فارس، مبلغ دیه برای سال 97 از سوی رئیس قوه‌قضائیه تعیین شد. بر اساس ابلاغیه به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور در اجرای ماده 549 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 با توجه به بررسی‌های به عمل آمده قیمت دیه کامله در ماه‌های غیرحرام از ابتدای سال 97 مبلغ 2 میلیارد و 310 میلیون ریال تعیین می‌شود.

شهردار تهران احضار شد
پس از نامه دادستان کل کشور و گزارش سرپرست دادسرای ارشاد، در این زمینه شهردار و دیگر عوامل این مراسم احضار شدند. به گزارش میزان، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران با اعلام این خبر، درباره اقدامات دادسرا نسبت به این ساختارشکنی، از تشکیل پرونده در دادسرای تهران برای شهردار و دیگر عوامل خبر داد و اظهار داشت: پس از نامه دادستان کل کشور و گزارش سرپرست دادسرای ارشاد، در این زمینه شهردار و دیگر عوامل این مراسم احضار شدند و حسب گزارش واصله، در روز جاری (شنبه) از شهردار تهران تحقیق به عمل آمده است. جعفری‌دولت‌آبادی توجیهات به عمل آمده از سوی شهردار تهران را مبنی بر اینکه از برگزاری چنین مراسمی اطلاع قبلی نداشته است نیز مردود دانست و اظهار داشت: حسب تحقیقات به عمل آمده، شهردار تهران از مراسم مذکور اطلاع قبلی داشته است؛ بر فرض اطلاع نداشتن نیز مکلف بوده مانع از ادامه مراسم به نحو فوق شود یا به نشانه اعتراض از جلسه خارج شود. چنین ساختارشکنی‌هایی به نحوی که گزارش شده، ابتذال محسوب می‌شود بویژه آنکه در مراسم رسمی یک ارگان عمومی و با بودجه شهرداری باشد.


مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی از ارائه آموزش‌های رزمی و دفاع شخصی به ۳ هزار کودک کار و خیابان در مراکز پرتو خبر داد. رضا قدیمی در مراسم ارتقای کودکان کار و خیابان که مهارت‌های رزمی را در ماه‌های گذشته فرا گرفته بودند، گفت: در مجموع ۳ هزار کودک کار و خیابان آسیب دیده یا در معرض آسیب، تحت فراگیری مهارت‌های رزمی و دفاع شخصی قرار گرفتند و امروز ۳۰۰ تن از این کودکان نخستین کمربند رزمی خود را دریافت می‌کنند.
به مناسبت خجسته میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گرامیداشت روز مادر و نیز در راستای برگزاری برنامه‌های پیشواز از نوروز، شهرداری منطقه 10 تهران با برگزاری دومین جشنواره «خیابان در دست بچه‌هاست» با عنوان «بوی عید» و تحقق شعار «تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی» به پیشواز نوروز رفت.
سیدمحسن اسدی، شهردار منطقه 5 تهران گفت: در پی توافقی که با اداره کل منابع طبیعی شکل گرفته، طرح توسعه فضای سبز خدماتی تفرجگاهی به نتیجه رسیده که 5700 هکتار از اراضی شمال منطقه به مجموعه تفریحی سبز تبدیل خواهد شد و امیدواریم روزی برسد بتوانیم پایه‌گذار باشگاه 2 میلیون درختی‌ها باشیم.
 


Page Generated in 0/0068 sec