printlogo


کد خبر: 190194تاریخ: 1396/12/23 00:00
چهارگوشه

فرودگاه‌‌های اربیل و سلیمانیه تحت کنترل دولت بغداد قرار گرفتند
پایان محاصره هوایی کردستان عراق دولت بغداد حکم به لغو محاصره هوایی اقلیم کردستان داد. به گزارش المیادین، دیروز حیدر العبادی فرمان بازگشایی فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه را به روی پروازهای بین‌المللی صادر کرد. این تصمیم نخست‌وزیر عراق 6 ماه پس از بسته شدن فرودگاه‌های مزبور در پی برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی جدایی اقلیم از عراق و در پی از سر گرفته شدن کنترل دولت مرکزی بر فرودگاه‌های اقلیم گرفته شد. دولت مرکزی عراق و تمام همسایگان و کشورهای عضو سازمان ملل به جز رژیم غاصب صهیونیستی نتایج این همه‌پرسی را مردود اعلام کردند.

سلاح جدید اسرائیل علیه معترضان فلسطینی
ارتش رژیم صهیونیستی برای نخستین بار جهت متفرق کردن تظاهرکنندگان فلسطینی از پهپاد استفاده کرد. روزنامه هاآرتص نوشت: استفاده از پهپاد معمولا برای فیلمبرداری استفاده می‌شود اما اسرائیل این بار به طور آزمایشی از طریق آن اقدام به متفرق کردن تظاهرکنندگان با گاز اشک‌آور کرد. حدود ۲۰۰ فلسطینی روز جمعه در شرق الشجاعیه در نوار غزه تظاهرات کردند. سازندگان این سلاح می‌گویند سربازان اسرائیلی می‌توانند از طریق این پهپاد از مسافت‌های بسیار دور تظاهرکنندگان را متفرق کنند.

استقرار 1671 سرباز پاکستانی درعربستان
مجلس ملی پاکستان گزارش داد، ۱۶۷۱ پرسنل ارتش این کشور در عربستان مستقر هستند. به گزارش پایگاه نیشن،‌ وزیر دفاع پاکستان در پاسخی کتبی اعلام کرد ۹۱۲ پرسنل به درخواست وزارت دفاع عربستان و ۷۵۹ سرباز به خواست وزارت کشور آن در آنجا مستقر شده‌اند. از مجموع ۹۱۲ نیرو، ۷۴۲ تن متعلق به نیروی زمینی ارتش، 8 تن از نیروی دریایی و ۶۲ تن دیگر از نیروی هوایی پاکستان هستند. نیروهای پاکستانی که در خدمت وزارت کشور عربستان هستند، شامل ۶۵۳ نیروی ارتش، ۵۶ تن از نیروی دریایی و ۵۰ تن از نیروی هوایی هستند.

بازیگر مستهجن علیه ترامپ افشاگری می‌کند
بازیگر آمریکایی فیلم‌های مستهجن که با رئیس‌جمهور ایالات متحده روابط نامشروع داشته تصمیم گرفته علیه او افشاگری کند. «استفانی کلیفورد» که با دونالد ترامپ رابطه غیراخلاقی داشته است از تصمیم خود برای بازگرداندن حق‌السکوت ۱۳۰هزار دلاری او در ازای آزادی بیانش خبر داد. به گزارش رویترز، «استفانی کلیفورد» معروف به «استورمی دنیلز»، بازیگر زن فیلم‌های مستهجن قصد دارد به این توافق محرمانه پایان ‌دهد تا آزادی بیانش را به او بازگرداند. در این صورت او حتی اجازه خواهد داشت هر فیلم، عکس یا پیامی که به رابطه‌اش با ترامپ مربوط می‌شود را آزادانه در اختیار عموم قرار دهد. این در حالی بود که تاکنون وکیل ترامپ و همچنین کاخ سفید هرگونه رابطه غیراخلاقی رئیس‌جمهور با این بازیگر فیلم‌های مستجهن را تکذیب کرده بود. به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، دست‌کم 10 نفر به استفانی مبالغی بسیار بالاتر از حق‌السکوت ترامپ برای افشای کل ارتباطاتش با او را پیشنهاد کرده‌اند. این رابطه غیرمشروع از آنجا برای ترامپ گران تمام شده است که درست در هنگامی که همسر او، پسر کوچکش بارون را حامله بود رخ داده است.

انگلیس روسیه را به تجاوز متهم کرد
دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد ترزا می، نخست‌وزیر این کشور و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره پاسخ و واکنش یکسان به آنچه رفتار خصمانه روسیه خوانده می‌شود توافق کرده‌اند. منظور از رفتار خصمانه روسیه، ادعای دولت بریتانیا درباره دست داشتن سرویس اطلاعاتی روسیه در سوءقصد به جان یک جاسوس دوجانبه روس در انگلیس است. می، دوشنبه در صحن وست مینیستر به مسکو هشدار داد در صورتی که تا ۳۶ ساعت آینده درباره نحوه تولید گاز سمی استفاده شده در شهر سالزبری برای قتل «سرگئی اسکریپال» توضیح ندهد، انگلیس آن را توسل روسیه به تجاوز علیه این کشور تلقی خواهد کرد.

 


Page Generated in 0/0057 sec