printlogo


کد خبر: 191108تاریخ: 1397/1/28 00:00
اخبار

تازه‌ترین خبرها از سری جدید برنامه «هفت»
به گفته ناصر کریمان، مدیر گروه اجتماعی شبکه 3 سیما، تلاش می‌شود برنامه «هفت» قبل از ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه 3 برود. به گزارش مهر، برنامه «هفت» آخرین بار همزمان با سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر روی آنتن شبکه سوم سیما رفت که با اجرای رضا رشیدپور همراه بود  و حاشیه‌‌‌هایی را هم به دنبال داشت. حالا مدیران سیما دوباره در پی آن هستند که «هفت» را به تولید برسانند. ناصر کریمان، مدیر گروه اجتماعی شبکه 3 سیما در تازه‌‌‌‌‌ترین اظهاراتش درباره این برنامه عنوان کرد بررسی‌ها انجام خواهد شد و تلاش‌ها بر این است که «هفت» جدید قبل از ماه رمضان به آنتن شبکه 3 برسد. «هفت» که می‌توان گفت پرحاشیه‌‌‌‌‌ترین و البته مهم‌ترین برنامه سینمایی تلویزیون است طی دوره‌‌های مختلف با چالش‌ها و حاشیه‌‌های زیادی روبه‌رو شده است. این برنامه در 3 فصل خود با اجرای فریدون جیرانی، محمود گبرلو و بهروز افخمی همراه بوده و بعد از اجرای افخمی دیگر نتوانست به صورت منسجم به پخش بازگردد. سال گذشته نیز بعد از همه رایزنی‌ها و تشکیل جلسات مدیران، «هفت» توانست با حضور رضا رشیدپور آن هم فقط در ایام جشنواره فیلم فجر  و در ۱۰ روز روی آنتن برود. در حال حاضر گروه تولیدی این برنامه نیز از اتفاقات جدید خبر ندارند. معمولا هم مهم‌ترین چالش این برنامه همیشه انتخاب مجری بوده و بعد از مشخص شدن مجری، باقی مسائل تولید حل شده است. باید دید این‌بار چه کسی بر صندلی «هفت» تکیه خواهد زد و آیا انتخاب مجری به قبل از ماه رمضان خواهد رسید یا خیر؟

تغییر در زمان برگزاری جشنواره فیلم مقاومت
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» از تغییر زمان برگزاری این جشنواره خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد خزاعی، دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» گفت: جشنواره فیلم «مقاومت» در این دوره، آذرماه و همزمان با هفته بسیج در سطح کشور برگزار می‌شود. جشنواره «مقاومت» همیشه در هفته گرامیداشت دفاع‌مقدس برگزار می‌شد که این دوره به دلیل همزمانی با ایام محرم، به آذرماه (هفته بسیج) منتقل شد. دبیر جشنواره بین‌المللی «مقاومت» با بیان اینکه «جشنواره مقاومت؛ تجلی گفتمان انقلاب اسلامی» شعار این رویداد فرهنگی و سینمایی است، یادآور شد: جشنواره در دوره پانزدهم هم با ارتقای ساختار حرفه‌ای و گسترش دامنه تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس با همکاری مراکز و نهادهای مختلف کشور برگزار خواهد شد و میزبان سینماگران داخلی و خارجی در ۲ بخش اصلی «سینمای ایران» و «سینمای بین‌الملل» است.

شورای صنفی نمایش همچنان در بلاتکلیفی!
با توجه به این مهم که هنوز نمایندگان صنوف مختلف به شورای صنفی نمایش معرفی نشده‌اند، تشکیل جلسه و ثبت قراردادهای جدید در بلاتکلیفی به سر می‌برد. به گزارش فارس، در شرایطی که نظام‌نامه جدید اکران به صنوف از سوی سازمان سینمایی ابلاغ شد اما همچنان جلسه شورای صنفی نمایش در بلاتکلیفی است، زیرا هنوز نمایندگان صنوف تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان، سینماداران و کانون کارگردانان مشخص نشده است. براساس این گزارش، کانون پخش‌کنندگان که پیش از این اعلام کرد نماینده خود را تغییر نمی‌دهد گویا تصمیم گرفته مدیرعامل دفتر نیکان‌فیلم (بیژن امکانیان) را به عنوان نماینده به شورای صنفی نمایش اعلام کند. در شورایعالی تهیه‌کنندگان هم هنوز به نتیجه نرسیده‌اند و هیچ نماینده‌ای به شورای صنفی اعلام نشده است. در کانون کارگردانان همچنان بحث بر سر معرفی همایون اسعدیان به‌عنوان نماینده کانون کارگردانان یا معرفی پوران درخشنده به عنوان نماینده کانون به شورای صنفی نمایش جریان دارد و کانون کارگردانان هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. به نظر می‌رسد نمایندگان سینماداران نیز تغییراتی» خواهند داشت اما این انجمن به جمع‌بندی نرسیده است. با این اوصاف جلسه شورای صنفی نمایش در هفته جاری هم تشکیل نمی‌شود و همچنان ثبت قراردادهای اکران دوم نوروزی در هاله‌ای از ابهام است.


Page Generated in 0/0073 sec