printlogo


کد خبر: 191113تاریخ: 1397/1/28 00:00
اخبار

دنی آلوس تاریخ‌ساز شد
ستاره برزیلی پاری‌‌سن‌ ژرمن تعداد قهرمانی‌هایش را به عدد ۳۷ رساند تا به پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان از حیث کسب جام برسد. به گزارش ایسنا و به نقل از  اسپورت، پاری ‌سن‌ ژرمن با پیروزی‌ای که برابر موناکو به دست آورد قهرمانی خود را در فصل جاری رقابت‌های لیگ فرانسه قطعی کرد. آلوس با قهرمانی در لیگ فرانسه به پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان از نظر کسب جام تبدیل شد. این بازیکن برزیلی در باشگاه‌های مختلفی که به میدان رفته توانسته ۳۷ عنوان قهرمانی به دست آورد که این یک رکورد در تاریخ فوتبال جهان است. آلوس با قهرمانی در لیگ فرانسه توانست رکورد کینی دالگلیش و رایان گیگز را پشت سر گذارد. او بیشترین جام را با پیراهن بارسلونا به دست آورد تا جایی که در 8 سالی که با پیراهن آبی‌و‌اناری‌ها به میدان رفت ۲۳ جام کسب کرد. ستاره برزیلی پاری‌‌سن‌ ژرمن با باهیای برزیل یک قهرمانی، با سویا 5 قهرمانی، با یوونتوس 2 قهرمانی، با پاری‌سن‌‌ژرمن 3 قهرمانی و با تیم‌ملی فوتبال برزیل هم 3 قهرمانی در کارنامه دارد.

پنجره نقل و انتقالات برای قرمزها باز می‌شود؟
قانون فیفا درباره باز شدن پنجره نقل و انتقالات یک باشگاه که با باشگاه شاکی توافق کرده، ساکت است و مشخص نیست تکلیف پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس در تابستان چه خواهد شد. به گزارش فارس، در پی اتفاقاتی که پس از عقد قرارداد مهدی طارمی با باشگاه ریزه‌اسپور و سپس بازگشتش به تیم پرسپولیس رخ داد، فیفا باشگاه پرسپولیس را به محرومیت از 2 پنجره نقل و انتقالات و جریمه نقدی محکوم کرد که البته سرخ‌ها محرومیت اول را در نقل و انتقالات زمستانی پشت سر گذاشتند. در پی این موضوع حمیدرضا گرشاسبی، سرپرست باشگاه پرسپولیس در زمستان سال 96 سفری به کشور ترکیه داشت تا با مسؤولان باشگاه ریزه‌اسپور مذاکراتی برای بخشش جریمه نقدی انجام شود که در نهایت این مساله رخ داد و پرسپولیسی‌ها از جریمه حدود 800 هزار دلاری رهایی پیدا کردند اما محرومیت از پنجره نقل و انتقالات دوم کماکان پابرجاست. پرسپولیسی‌ها در حالی امیدوار هستند که پنجره نقل و انتقالات تابستانی باز شود که در فوتبال دنیا تاکنون اتفاق نیفتاده که باشگاهی که از پنجره نقل‌وانتقالات محروم شده، با باشگاه شاکی توافق کند و قانون هم در این زمینه ساکت است. البته قانون در این باره سخنی به میان نیاورده که اگر 2 باشگاه به طور مثال پرسپولیس و ریزه‌اسپور با یکدیگر به توافق برسند، تکلیف بسته بودن یا باز شدن پنجره نقل و انتقالات چه خواهد شد. در حال حاضر هم این پرونده از دست فیفا خارج شده و به دست دادگاه «CAS» رسیده است. هنوز زمان اعلام قطعی برای باز شدن یا تثبیت محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات تابستانی مشخص نیست اما هر چه که هست کار سختی پیش روی مدیران این باشگاه برای باز شدن پنجره نقل و انتقالات قرار دارد و باید دید در نهایت و پس از توافقات صورت‌گرفته آیا پرسپولیس می‌تواند وارد بازار نقل و انتقالات تابستانی شود یا نه.

رونمایی از 3 تخته فرش ایرانی برای‌ جام‌جهانی
فدراسیون فوتبال 3 تخته فرش ایرانی را که برای اهدا به کاپیتان‌های تیم‌های ملی اسپانیا، پرتغال و مراکش تدارک دیده، دریافت کرد. فدراسیون فوتبال 8 تخته فرش نفیس ایرانی را که توسط فرشبافان ماهر و چیره‌دست شهر تبریز بافته شده برای اهدا به کاپیتان‌های 3 کشور همگروه ایران و همچنین موزه جام‌جهانی، موزه فیفا و آستان قدس رضوی و... در نظر گرفته که 3 فرش اهدایی به کاپیتان‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش آماده شده است. قرار است کاپیتان تیم‌ملی ایران قبل از آغاز بازی در مراسم پیش از بازی این فرش‌های ایرانی را به کاپیتان‌های همگروه‌های ایران اهدا کند. تصاویر فرش‌های ایرانی در نظر گرفته شده برای کاپیتان‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش را در زیر می‌بینید.


Page Generated in 0/0062 sec