printlogo


کد خبر: 191118تاریخ: 1397/1/28 00:00
چهارگوشه

امارات آموزش نیروهای سومالی را تعلیق کرد
امارات که اخیرا به دلیل مصادره ۱۰ میلیون دلار این کشور در فرودگاه موگادیشو اختلافات زیادی با دولت سومالی پیدا کرده است از پایان مأموریت آموزش نیروهای سومالی خبر داد. خبرگزاری امارات با اعلام این خبر، افزود این تصمیم پس از اقدام مسؤولان امنیتی سومالی در گروگان گرفتن یک فروند هواپیمای غیرنظامی امارات در فرودگاه موگادیشو اتخاذ شده است. تنش بین امارات و سومالی اخیرا تشدید شده است و روز شنبه نیز مسؤولان امنیتی سومالی در فرودگاه بوصاصو واقع در اقلیم بونتلاند در شمال شرقی این کشور با درخواست افسران اماراتی برای انتقال یک محموله نظامی با یک هواپیمای ویژه به کشور خود مخالفت کردند.

کشته‌شدن 2 سرباز پاکستانی در درگیری‌های مرزی
ارتش پاکستان اعلام کرد حداقل 2 سربازش در درگیری با نیروهای افغانستان در مناطق مرزی کشته و 5 سرباز دیگر زخمی شده‌اند. منابع محلی ولایت خوست در جنوب‌شرق افغانستان نیز گفته‌اند در منطقه «جاجی‌میدان» این ولایت در خط مرزی میان افغانستان و پاکستان، نیروهای امنیتی افغان و مردم عادی با نظامیان پاکستانی درگیر شده‌اند. به گفته منابع محلی، این درگیری زمانی آغاز شد که نیروهای پاکستانی از خط مرزی عبور کردند. این درگیری در حالی شکل می‌گیرد که ۱۰ روز پیش پاکستان و افغانستان تعهد کردند از نقض حریم یکدیگر اجتناب کنند.

شمارش معکوس  برای آزادسازی یرموک
بعد از آزادسازی کامل غوطه شرقی دمشق، ارتش سوریه خود را برای پاکسازی اردوگاه یرموک، منطقه الحجرالاسود و بخش جنوبی منطقه التضامن در جنوب شهر دمشق از تروریست‌های وهابی داعش و دیگر تروریست‌های باقیمانده آماده می‌کند. رسانه‌های سوری اعلام کردند که ارتش سوریه از صبح یکشنبه تعداد بیشتری از تجهیزات نظامی، جنگ‌افزارهای سنگین، خودروها، اتوبوس‌ها، نیروهای نظامی و مردمی و نیروهای گروه‌های فلسطینی از جمله گروه قدس را در نزدیکی مناطق تحت تصرف داعش و جبهه‌النصره در جنوب دمشق مستقر کرده است. این در حالی است که گلوله‌های خمپاره پیوسته از محل اختفای تروریست‌ها در اردوگاه یرموک به سوی برخی از مناطق جنوبی شهر دمشق شلیک می‌شود که در تازه‌ترین این حملات خمپاره‌ای یک دختربچه کشته شد و 9 نفر دیگر زخمی شدند و خانه‌های مردم آسیب دید. گروه تروریستی داعش سراسر منطقه الحجرالاسود را که از سمت شمال مجاور اردوگاه یرموک است، به تصرف خود درآورده است. بخش زیادی از جنوب اردوگاه یرموک نیز تحت تصرف داعشی‌هاست. جبهه النصره هم بخش کوچکی از غرب این اردوگاه را به تصرف خود درآورده است. مذاکراتی که با میانجیگری روسیه برای پایان دادن به بحران اردوگاه یرموک آغاز شده بود، تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است و به همین دلیل ارتش سوریه شاید متوسل به راه‌حل نظامی شود.

آتش زدن عکس ترامپ  مکرون و می ‌در کریمه
در تظاهرات ضدجنگی که در شهر سیمفروپل، مرکز استان (شبه‌جزیره) کریمه روسیه برگزار شد، تصاویر رهبران 3 کشور غربی متجاوز به سوریه آتش زده شد. به‌گزارش نووستی، بیش از 50 نفر از فعالان سیاسی روس و تاتار در حضور روسلان بالبیک، نماینده منطقه کریمه در دومای دولتی روسیه در مقابل ساختمان دولتی مرکز این شبه‌جزیره، انزجار خود را از تجاوز نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه و همچنین سکوت جامعه بین‌الملل بعد از حملات موشکی به سوریه نشان دادند. آنها در پایان تصاویر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه و «ترزا می» ‌نخست‌وزیر انگلیس را به آتش کشیدند. یکشنبه گذشته نیز در خیابان‌های استانبول و بغداد راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه انجام شده بود.
 


Page Generated in 0/0057 sec