printlogo


کد خبر: 191151تاریخ: 1397/1/28 00:00
اخبار

آمریکا انتخابی جز خروج از سوریه ندارد
علاءالدین بروجردی با اشاره به اینکه آمریکا به عنصر مبارزه با روند صلح جهانی تبدیل شده است، گفت: آمریکا انتخابی جز خروج از سوریه ندارد. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه دونالد ترامپ خواهان بازگرداندن نیروهای آمریکایی در اسرع وقت از سوریه است، گفت: آمریکا انتخاب دیگری جز خروج از سوریه ندارد، متاسفانه آمریکا میهمان ناخوانده سوریه بوده و به کشوری اشغالگر تبدیل شده است. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افکار عمومی دنیا نیز به مخالفت با مواضع و اقدامات آمریکایی‌ها پرداختند زیرا آمریکا به عنصر اساسی در جهت مبارزه و مقابله با روند صلح تبدیل شده است. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در حقیقت آمریکایی‌ها به عنصر مخالف صلح مبدل شده‌اند که اخیرا شتاب قابل توجهی گرفته‌اند، حمایت از تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی نیز نشان از این  روند دارد. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه که مدعی شده ترامپ را قانع کرده نیروهای آمریکایی را «برای مدتی طولانی» در سوریه حفظ کند، اعلام کرد دونالد ترامپ خواهان بازگرداندن نیروهای آمریکایی در اسرع وقت از سوریه است.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به شهادت 7 مستشار ایرانی
رژیم صهیونیستی دیر یا زود پاسخ‌های لازم را دریافت می‌کند
 سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید رژیم صهیونیستی دیر یا زود پاسخ حمله به پایگاه ‏T4 را دریافت خواهد کرد.  بهرام قاسمی درباره حمله موشکی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی T4 که بر اثر آن چند ایرانی به شهادت رسیدند و پیگیری حقوقی ایران در این باره، تجاوز و خوی تجاوزگری و جنایت را از ویژگی‌های رژیم صهیونیستی خواند و افزود: تجاوز به خاک و حاکمیت سوریه غیرقابل قبول است. وی با بیان اینکه حضور مستشاری ایران بنا به تقاضای دولت سوریه است، اظهار داشت: این یک امر قانونی است و کار خلافی نیست و بحث عیان و روشنی است. این به سیاست‌های ددمنشانه و خصمانه رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مسلمان منطقه و بویژه کشور سوریه بازمی‌گردد و رژیم اشغالگر صهیونیستی دیر یا زود پاسخ‌های لازم را دریافت خواهد کرد و آنها از کرده خود پشیمان خواهند شد و نمی‌توانند دست به اقدامی بزنند و بعد کناری بنشینند و از مجازات معاف باشند. قاسمی ادامه داد: نیروهای مقاومت و نیروهای سوری می‌توانند از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خودشان دفاع کنند و این کار را خواهند کرد ولی به هر حال متاسف هستیم و من به بازماندگان این عزیزان ایرانی که در آنجا به امر مستشاری و انجام وظایف خود در کنار مردم سوریه مشغول بودند، تسلیت می‌گویم. وی افزود: زمان زدن و گریز و فرار برای رژیم صهیونیستی گذشته و نیروهای مقاومت در منطقه قادرند در زمان لازم و مقتضی پاسخ‌های بجا و بموقع خود را به این جنایات بدهند.

یادبود جانبازی که در جوار ضریح امیرالمومنین(ع) درگذشت
نکوداشت نخستین‌ سالگرد عروج جانباز دفاع‌مقدس، علی‌اکبر دانشیار در تهران برگزار می‌شود. این مراسم روز پنجشنبه 30 فروردین‌ماه 97 از ساعت 18 تا 19:30 در مسجد حضرت ولیعصر(عج) واقع در خیابان وزرا برگزار می‌شود. علی‌اکبر دانشیار، جانشین دفتر دبیر شورای عالی امنیت ملی و از فرماندهان و جانبازان دفاع‌مقدس بود که سال گذشته در روز ولادت امیرالمومنین(ع) و پس از زیارت مرقد شریف امام علی(ع) در نجف اشرف به دلیل سکته قلبی به همرزمان شهیدش پیوست. پیکر او در قبرستان وادی‌السلام نجف اشرف به خاک سپرده شد.
 


Page Generated in 0/0111 sec