printlogo


کد خبر: 191154تاریخ: 1397/1/28 00:00
اخبار

دبیر شورای عالی فضای مجازی:
تلگرام هر آن ممکن است مسدود ‌شود
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه شهروندان حق دارند از هر پیام‌رسانی استفاده کنند، به شرط اینکه تابع قوانین کشور باشد، گفت: فعلا تصمیمی درباره انسداد تلگرام گرفته نشده اما هر آن ممکن است شرایطی برای انسداد تلگرام پیش بیاید. به گزارش ایسنا، سیدابوالحسن فیروزآبادی اظهار داشت: ما به دنبال پیام‌رسانی با کاربران بالا و قابلیت اشتغالزایی هستیم. تاریخی برای مسدود کردن تلگرام مطرح نشده اما از کسب‌وکارها و موسساتی که کانال‌های زیادی دارند دعوت شده از پیام‌رسان‌های خارجی به پیام‌رسان‌های داخلی کوچ کنند. وی درباره استفاده شخص خود از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی اضافه کرد: من هم از تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنم و بنا به تعهدی که به پیام‌رسان‌های داخلی دارم از آنها نیز استفاده می‌کنم. وی با بیان اینکه در حوزه پیام‌رسان‌ها نوعی نابسامانی در کشور وجود دارد، افزود: بنا به دستور رئیس‌جمهور به‌طور جدی در سال ۹۷ در حوزه کاربرد پیام‌رسان‌ها باید پیام‌رسان داخلی در اولویت باشد. البته پیام‌رسان‌های خارجی هم می‌توانند فعالیت کنند به شرطی که تابع قوانین جمهوری اسلامی باشند. وزارت آموزش‌وپرورش در حوزه کوچ پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی بخشنامه صادر کرده است. فیروزآبادی با بیان اینکه به پیام‌رسان داخلی انواع تهمت‌ها زده شده، گفت: در مقایسه با کاربرانی که از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند، رقم کاربران استفاده‌کننده از پیام‌رسان‌های داخلی بسیار کم است. به کسانی که با کوچ پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی کسب‌وکارشان دچار اختلال می‌شود، بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.
آغاز فیلترینگ تلگرام در روسیه
در همین حال رگولاتور دولتی مخابرات روسیه (روسکومنادزور) دیروز اعلام کرد، در اجرای تصمیم دادگاه، مسدود کردن دسترسی کاربران روس به پیام‌رسان تلگرام را آغاز کرده است. این رگولاتوری اعلام کرد، بخشنامه منع دسترسی به تلگرام را به اپراتورهای مخابراتی این کشور ابلاغ کرده است.

پرطرفدارترین  شبکه‌های اجتماعی کدامند؟
بر اساس آمارها، شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، یوتیوب و پیام‌رسان واتس‌اپ در فهرست پرطرفدارترین‌ها قرار گرفته‌اند. به گزارش ایسنا، هم‌اکنون فیسبوک ۲ میلیارد و ۱۶۷ میلیون، یوتیوب یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون، واتس‌اپ یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون و فیسبوک مسنجر یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد. همچنین وایبر ۲۶۰ میلیون، لاین ۲۰۳ میلیون، تلگرام 100 میلیون، وی‌چت ۹۸۰ میلیون، اینستاگرام ۸۰۰ میلیون، توئیتر ۳۳۰ میلیون و لینکدین  بالغ بر ۲۶۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارند. از میان  شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های حاضر در این فهرست، بیشتر آنها به ایالات متحده آمریکا و سپس به چین و کشورهای اروپایی اختصاص یافته است.


خرید نسیه گندم و کلزا از کشاورزان
معاون شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد گندم و کلزا از کشاورزان خریداری شده اما همچنان منتظر ابلاغ نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری هستیم تا بتوانیم از حالت خرید علی‌الحساب خارج شویم و بهای محصول کشاورزان را پرداخت کنیم. حسن حنان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۴۴ هزار و ۶۴۰ تن گندم به ارزش ۵۸ میلیارد تومان و ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن دانه کلزا به ارزش بالغ بر 44 میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب خریداری شده است. وی افزود: خرید گندم و کلزا از 7 استان شامل ایلام، خوزستان، بوشهر، سیستان‌وبلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان آغاز شده که به نرخ خرید تضمینی سال زراعی گذشته تحویل گرفته شده و استان‌هایی مانند یزد نیز بزودی به جمع فروشندگان گندم می‌پیوندد. به گفته حنان، هنوز پولی به کشاورزان پرداخت نشده است، چراکه تا جدول قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت تصویب و ابلاغ نشود نمی‌توانیم بهایی به کشاورزان پرداخت کنیم.


Page Generated in 0/0087 sec