printlogo


کد خبر: 191160تاریخ: 1397/1/28 00:00
اخبار

رئیس کمیته امداد ابلاغ کرد
خرید کالای خارجی  در کمیته امداد ممنوع!
رئیس کمیته امداد با ابلاغ بخشنامه‌ای، خرید هرگونه کالای خارجی را ممنوع اعلام کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این بخشنامه‌ با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب و نامگذاری سال ۹۷ با عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» و تأکید معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات مبنی بر ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی توسط دستگاه‌های دولتی و سایر نهادها و عناوین مشابه که به نحوی از بودجه عمومی یا دولتی استفاده می‌کنند (شامل تمام اقلام مصرفی و غیر مصرفی با استفاده از منابع عمومی و اختصاصی) تأکید کرده است: خرید هرگونه کالای خارجی دارای تولید مشابه داخلی در کمیته امداد ممنوع است و مدیران کل دفاتر استانی موظفند تمهیدات لازم را برای نظارت دقیق بر خریدهای مورد نیاز داشته باشند.


معاون وزیر آموزش‌وپرورش تشریح کرد
آخرین جزئیات سهم سوابق تحصیلی در کنکور
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش ‌وپرورش درباره احتساب سهمیه سوابق تحصیلی در کنکور سراسری گفت: امسال سهم سوابق همان ۳۰ درصد است. به گزارش
«وطن امروز»، علی زرافشان با بیان اینکه باید سهم سوابق به صورت صعودی در هر سال رشد یابد، اظهار داشت: پیشنهاد ما همچنان در شورای پذیرش دانشجو افزایش این سهم به ۴۰ درصد یا تاثیر قطعی در سال ۹۸ است. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه نرخ پوشش تحصیلی برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۴ ساله، ۹۷ درصد است، افزود: 3 درصد بیرون از مدارس‌ هستند. معاون وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه به ۱۶ هزار هنرآموز و ۱۴ هزار معلم دروس عمومی برای پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده نیاز داریم، گفت: این در حالی است که با مازاد نیرو در برخی مناطق مواجه هستیم. تراز دقیق نیروی انسانی باید با توجه به شرایط هر منطقه مشخص و تامین شود.

تعیین‌تکلیف زمان برگزاری آزمون استخدامی
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش از صدور مجوزهای استخدام نیرو در این وزارتخانه خبر داد و گفت: جدول زمانبندی آزمون در این هفته تعیین‌تکلیف می‌شود. علی الهیارترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش درباره آخرین وضعیت صدور مجوزهای آزمون استخدامی این وزارتخانه و زمان برگزاری آن به فارس گفت: مجوز ردیف استخدامی از سوی سازمان اداری و استخدامی صادر شده است. وی ادامه داد: مجوز بودجه را نیز سازمان برنامه و بودجه داده که این اعتبار در سال ۹۷ قابل تأمین است. الهیار ترکمن خاطرنشان کرد:  با سازمان اداری و استخدامی و سازمان سنجش در حال رایزنی هستیم. وی افزود: نمی‌خواهیم تاریخ برگزاری آزمون استخدامی با آزمون سراسری تداخل داشته باشد تا سازمان سنجش بتواند به صورت کامل روی کار آموزش‌وپرورش متمرکز شود. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: هماهنگی روی بحث جدول زمانبندی آزمون در حال انجام است و در همین هفته تعیین‌تکلیف می‌شود.

اعلام قیمت کتب درسی دوره ابتدایی
 معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، بهای کتب درسی دوره ابتدایی در سال تحصیلی آینده را اعلام کرد. سید حسین طلایی زواره به اعلام قیمت کتب درسی دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ پرداخت و به ایسنا اظهار داشت: بسته آموزشی پایه اول ابتدایی
 ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان، بسته آموزشی پایه دوم ابتدایی ۱۵هزار و ۶۰۰ تومان و بهای بسته آموزشی پایه سوم ابتدایی ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان است. وی افزود: همچنین بهای بسته آموزشی پایه چهارم ابتدایی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان، پایه پنجم ابتدایی ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان و بسته پایه ششم ابتدایی ۲۴هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود.


Page Generated in 0/0057 sec