printlogo


کد خبر: 191161تاریخ: 1397/1/28 00:00
اخبار

پیام مردمی
درخواست از شرکت برق
این روزها وضعیت روشنایی معابر میدان چهارصد دستگاه در محدوده منطقه 14 تهران چندان مناسب نیست. با وجود اینکه این میدان یکی از مهم‌ترین میادین منطقه است اما در بخش غربی و درست در وسط میدان بسیاری از چراغ‌ها خاموش یا نیمه‌فعال است و به همین دلیل شب‌ها در محدوده میدان چهارصد دستگاه بویژه در ضلع غربی معتادان و افراد ولگرد برای تجمع از تاریکی محل استفاده می‌کنند. از شرکت برق منطقه‌ای تهران درخواست داریم به وضعیت روشنایی این میدان توجه ویژه‌ای داشته باشند و با تعویض چراغ‌های سوخته و خراب میدان، روشنایی محل را تامین کنند.
*جمعی از ساکنان میدان چهارصد دستگاه


همزمان با بررسی در دیوان عدالت قوت گرفت
احتمال لغو اجرای طرح جدید ترافیک
 طرح ترافیک جنجالی تهران که پس از حرف و حدیث‌های فراوان به تصویب شورای شهر رسیده و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده است، پشت چراغ قرمز دیوان عدالت اداری قرار گرفت. به‌گزارش فارس، شنیده‌ها حاکی از این است که طرح ترافیک جنجالی تهران که پس از حرف و حدیث‌های فراوان به تصویب شورای شهر رسیده و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده، به دلیل برخی مغایرت‌های قانونی از جمله افزایش بی‌سابقه و چندین برابری عوارض برای برخی گروه‌های هدف، در دستور کار کمیسیون تخصصی شهرداری‌های دیوان عدالت اداری قرار گرفته است و احتمال صدور دستور موقت توقف اجرای آن نیز وجود دارد. دیوان عدالت اداری شهریورماه سال گذشته مصوبه شورای اسلامی شهر تهران درباره افزایش 80 درصدی عوارض طرح ترافیک سال 95 نسبت به سال 94 که مخالف ماده 77 اصلاحی قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و بیش از نرخ تورم اعلام‌شده توسط بانک مرکزی بوده را باطل اعلام کرد، اما طرح جدید ترافیک تهران برای برخی گروه‌ها افزایش 400 درصدی دارد. این در حالی است که هشتم اسفندماه سال 96 قاضی ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران درباره «ورود سازمان بازرسی به موضوع طرح ترافیک خبرنگاران»، گفت: سازمان بازرسی در این قضیه وارد شده و پرسنل ما در آنجا حضور دارند. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «چرا هنوز اقدامی صورت نگرفته است»، تصریح کرد: هنوز قیمت نهایی تصویب نشده است که ما بخواهیم ورود کنیم و فکر هم نمی‌کنم این قیمتی که عنوان کرده‌اند به تصویب برسد.

انتقاد از شیوه حضور شهرداری در راهپیمایی اربعین
 رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات با انتقاد از شیوه حضور شهرداری تهران در اربعین ۹۶ ، گفت: اعتقاد سازمانی در شهرداری تهران برای حضور در اربعین وجود نداشت. به گزارش مهر، حسن پلارک با اشاره به اقدامات ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در اربعین ۹۶ ، افزود: استقبال و پذیرایی از زائران اربعین توفیق می‌خواهد و هر سازمانی توفیق خدمات‌رسانی به زائران را ندارد. وی خاطرنشان کرد:  افتخار هر فرد شیعه و مسلمان خدمت به زوار سیدالشهدا است. همه‌ساله شهرداری تهران به صورت خودجوش در مراسم اربعین حضور پیدا می‌کرد و مدیریت کار خود را انجام می‌داد اما امسال با تغییر مدیریت شهری، شاهد بودیم با وجود اعتقاد فردی اما اعتقاد سازمانی به حضور و خدمت در مراسم اربعین وجود نداشت. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: مدیران شهری ابهاماتی داشتند که بخشی از آن مرتفع شد البته زائران اربعین ۹۶ گلایه‌هایی از کیفیت خدمات شهرداری داشتند که درست بود.


همزمان با جلسه مشترک معاونان هماهنگی و امور مناطق و خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران مقرر شد پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی، وظایف و ماموریت‌های شرکت شهربان و حریم‌بان و معبربان در تمام امور به کارفرمایی مناطق و نظارت عالیه شرکت شهربان به مناطق بیست‌ودوگانه واگذار شود.
میترا علی‌نژادخرم، دبیر بازآموزی نخستین همایش بین‌المللی پزشکی آکادمیک ایران به ضرورت اختصاص بودجه‌های دولتی برای تحقیقات پزشکی اشاره کرد و گفت: به شرایط ایده‌آل و مطلوب در حوزه تحقیقات بالینی در کشور نرسیده‌ایم.


Page Generated in 0/0058 sec