printlogo


کد خبر: 191480تاریخ: 1397/2/4 00:00
اخبار

رئیس مرکز نیروی انسانی آموزش‌وپرورش اعلام کرد
کمبود ۱۱۶ هزار معلم برای مهر ۹۷
 رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش گفت: برای سال ۹۷ حدود ۶۰ هزار فرهنگی مشمول بازنشستگی هستند که پیش‌بینی می‌کنیم بین ۴۷ تا ۵۰ هزار نفر بازنشسته شوند. اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش درباره روند بازنشستگی در این وزارتخانه به فارس اظهار داشت: در سال ۹۶ حدود ۴۹ هزار نفر از فرهنگیان مشمول بازنشستگی بودند که از این تعداد، ۴۱ هزار نفر بازنشسته شدند. وی افزود: برای سال ۹۷ حدود ۶۰ هزار فرهنگی مشمول بازنشستگی هستند که پیش‌بینی می‌کنیم بین ۴۷ تا ۵۰ هزار نفر بازنشسته شوند. چهاربند با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده با حدود ۱۱۶ هزار نفر کمبود نیرو مواجهیم، گفت: برای تأمین کمبود نیرو برنامه‌‌ریزی کردیم که شامل ۲۴ هزار نفر خرید خدمات آموزشی، ۴۲ هزار نفر حق‌‌‌‌‌‌‌‌‌التدریس شاغلان و بازنشسته‌ها، ۶ هزار نفر سربازمعلم، ۱۵ هزار نفر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌‌های فرهنگیان و شهید رجایی و حدود ۲۹ هزار نفر «حق‌‌‌‌‌‌‌‌‌التدریس آزاد و مربیان پیش‌دبستانی که سال‌‌های 94، 95 و 96 به کار گرفته شده‌اند»، است. وی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر در سال تحصیلی آینده، حق‌‌‌‌‌‌‌‌‌التدریس آزاد، حق‌‌‌‌‌‌‌‌‌التدریس شاغلان سرباز معلم و «معلمان خرید خدمات آموزشی» در حد سال گذشته داریم.

کاهش ۱۱ درصدی ازدواج در کشور
 مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور با بیان اینکه طلاق ۶/۶ درصد رشد مثبت و ازدواج ۱۱ درصد رشد منفی داشته است، گفت: درصد تغییرات ازدواج در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۱۱ درصد رشد منفی داشته است، به عبارت دیگر تعداد ازدواج ثبت شده در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۱۱ درصد کاهش یافته است. به گزارش ایسنا، سیدحسن موسوی‌چلک گفت: به ازای هر 3 نفر یک نفر مبتلا به اختلال روانی داریم و از ۱۰ جرم بالای کشور، 8 مورد به «خشونت» بازمی‌گردد. وی با بیان اینکه شاخص‌های سرمایه اجتماعی، نشانه خوبی برای جامعه نیست، اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ قانون در کشور داریم که به آسیب‌های اجتماعی در آنها اشاره شده اما به‌رغم همه این قوانین و دغدغه‌هایی که در کشور وجود دارد، بخشی از آسیب‌های اجتماعی را با زور قانون و بخشنامه نمی‌توان حل کرد. موسوی‌چلک با ابراز نگرانی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: مسیری که در حال پیمودن هستیم به درماندگی اجتماعی ختم می‌شود.


سخنگوی اورژانس کشور خبر داد
فوت و فقدان 2 نفر بر اثر وقوع سیل
سخنگوی اورژانس کشور از مفقود شدن یک نفر بر اثر وقوع سیل در شهرستان چلگرد خبر داد. مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور به فارس  گفت: ساعت 15:36 روز گذشته (دوشنبه) در شهرستان چلگرد در استان چهارمحال‌وبختیاری شاهد وقوع سیل بودیم که بر اثر این حادثه یک نفر مفقود شده است. وی افزود: تیم‌های جست‌وجو برای یافتن فرد مفقود شده به محل اعزام شده‌اند. خالدی گفت: این در حالی است که در این حادثه یکی از هموطنان نیز فوت کرده است. وی گفت:‌ اطلاعات تکمیلی بزودی اعلام خواهد شد.


جمال انصاری، معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با حضور در شورای قضایی استان خراسان شمالی، گفت: سامانه 135 سازمان تعزیرات به عنوان پل ارتباطی با مردم در تهران راه‌اندازی شده و این در دسترس بودن با سرعت در حال انجام است. وی افزود: در تعزیرات حکومتی به دنبال افزایش اثربخشی سازمان هستیم و یکی از راهکارهای افزایش اثربخشی سازمان با نظارت و تسهیل دسترسی مردم به سازمان محقق می‌شود.
سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای مهلت انجام معاینات پزشکی حجاج را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: زائران حج تمتع امسال تا 10 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند برای انجام معاینات پزشکی حج اقدام کنند و این تاریخ قابل تمدید نخواهد بود.
 


Page Generated in 0/0061 sec