printlogo


کد خبر: 191481تاریخ: 1397/2/4 00:00
آوای شهر

شهردار اسبق تهران مطرح کرد
گلایه از عملکرد شورای شهری‌ها
 شورای شهر در آستانه تصمیم دیگری است، هنوز یک سال نگذشته برای بار دوم این شورا مجبور است شهردار دیگری انتخاب کند. در این بین گمانه‌زنی‌هایی درباره شهردار شدن محسن هاشمی، رئیس شورای شهر مطرح است که البته با مخالفت اعضای شورای شهر مواجه شد. در همین باره غلامحسین کرباسچی، شهردار اسبق پایتخت گلایه‌هایی از اعضای شورای شهر مطرح کرد و به ایران آنلاین، گفت: موضوعی که از برخوردها و اظهارات درباره انتخاب شهردار جدید می‌توان استنباط کرد، این است که شورای شهر با این نوع عملکرد یک سال شهرداری تهران را بین زمین و آسمان نگه داشته و در عمل کار مثبتی در پایتخت اتفاق نیفتاده است. تنها هشدار می‌دهم که شورای شهر با این عملکرد غیر از آنکه خود را به لحاظ کاری زیر سوال می‌برد، مجموعه اصلاح‌طلبان و افرادی که آنها را به مردم معرفی کرده‌اند، نیز زیر سوال می‌برد.
وی افزود: متاسفانه مهم‌ترین دغدغه اعضای شورای شهر آن است که چه شخصی میثاقنامه را امضا کرده است. از میان ٢٨ کاندیدای معرفی شده، ٢٥ نفرشان آمادگی و توانایی اداره شهر تهران را ندارند. این نوع رفتار غیر از آنکه آبروی شورای شهر تهران را می‌برد، آبروی اصلاح‌طلبان را هم خواهد برد. کرباسچی همچنین درباره رقابت احزاب برای انتخاب شهردار جدید، اظهار داشت: رقابت احزاب اتفاقی طبیعی است اما رقابت‌ها نباید مبتنی بر تعصب باشد. اینکه چمران به شورای شهر بیاید یا نه، چه تفاوتی خواهد داشت؟ این سبک برخورد در مجموعه‌ای که ادعای شنیدن سخن مخالف را دارد، درست نیست. این شأن اصلاح‌طلبان نیست که نخواهند یک نفر حرف مخالف بزند. این یک بهانه برای این است که به فرض افرادی با هاشمی مساله دارند و نمی‌خواهند وی به عنوان شهردار انتخاب شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورا گلایه کرد
مخالفت‌‌خوانی معاون شهردار  با نظرات کارشناسی!
 رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا گفت: مشخص نیست چرا آقای پورسیدآقایی با هر طرح کارشناسی که در کمیسیون عمران است، مخالفت می‌کند. به گزارش مهر، محمد علیخانی در جریان بررسی طرح شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی گفت: معاون حمل‌ونقل و ترافیک در این مدت تنها مخالفت‌خوانی کرده و با تمام نظرات کارشناسی که در کمیسیون مطرح می‌شود مخالف بوده است.
وی با اشاره به مخالفت زهرا صدراعظم‌نوری، رئیس کمیسیون سلامت با طرح گره‌های ترافیکی اظهار داشت: دلیل خانم نوری برای مخالفت، نداشتن مطالعات زیست‌محیطی است. مگر طرح ترافیک، مطالعات زیست‌محیطی داشت که با آن موافقت کردید و به آن رأی دادید و اینگونه مشکل درست کردید! ما باید برای مصوبات‌مان پاسخگو باشیم. معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به معاونت طرح ترافیک بدل شده است و به جای آنکه به موضوعات ترافیکی بپردازد، تمرکز خود را روی این طرح گذاشته است. وی افزود: به گفته پلیس راهنمایی و رانندگی، ۶۰-۷۰ نقطه تهران دارای گره ترافیکی است. ما که نمی‌گوییم چشم‌بسته قبول کنید، مطالعات آن را انجام دهید و اولویت‌ها را مشخص کنید.
سرانجام کارت بلیت خبرنگاران
همچنین معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اختصاص کارت بلیت متروی رایگان به خبرنگاران، گفت: هنوز تصمیمی درباره توزیع کارت بلیت مدت‌دار به خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نمی‌کنند گرفته نشده است. محسن پورسیدآقایی در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر تهران درباره  تعیین  تکلیف ارائه بلیت‌های مدت‌دار مترو به خبرنگاران گفت: در این باره هنوز تصمیمی گرفته نشده است. معاون شهردار تهران تاکید کرد: در صورتی که به این نتیجه برسیم فرآیند و توزیع آن اعلام می‌شود.


Page Generated in 0/0056 sec