printlogo


کد خبر: 191487تاریخ: 1397/2/4 00:00
اخبار

مصطفی رحماندوست:
ادبیات کودک بی‌تردید وام‌دار انقلاب است
نویسنده و شاعر کودک و نوجوان گفت: ادبیات کودک ما بی‌تردید وام‌دار انقلاب است. انقلاب در واقع به خانواده‌ها فهماند ادبیات کودک و نوجوان وجود دارد. به گزارش فارس، نشست 40 سال ادبیات داستانی انقلاب اسلامی از سلسله نشست‌های 40 شاهد با حضور نویسندگان ادبیات داستانی برگزار شد. مصطفی رحماندوست، یکی از حاضران در این نشست بود که در بخشی از سخنان خود با اشاره به داستان کودک و نوجوان و سیر آن از ابتدای انقلاب گفت: در آغاز انقلاب چیزی به نام ادبیات بومی کودک و نوجوان نداشتیم، زیرا غلبه در این حوزه با ترجمه‌ها بود. ادبیات کودک ما بی‌تردید وام‌دار انقلاب است. انقلاب در واقع به خانواده‌ها فهماند که ادبیات کودک و نوجوان وجود دارد. در تقسیم‌بندی ادبیات کودک و نوجوان، 2 نوع ادبیات وجود دارد که یکی از آنها سوسیالیست‌تر بود که از سوی چپ‌ها و مسلمان‌ها به کار بسته می‌شد و اتفاقاً هر دو ادبیات کودک نبودند، زیرا نوعی زبان نصیحت‌گونه و فرمایشی داشتند. با فروکش کردن جنگ، نوع دوم ادبیات بیشتر خود را نشان داد. این ‌نوع به کودک به طور مشخص می‌پرداخت، آن‌ هم کودکی که می‌خواست در فردا زندگی کند و این مساله سبب شد خواه ناخواه ادبیات ترجمه‌ای زیاد و ادبیات فرمایشی با کاهش مواجه شود.

 
گفت‌وگوی زنده نادر طالب‌زاده  با الیور استون در شبکه 4
«الیور استون» کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده سرشناس هالیوودی میهمان ویژه‌برنامه شبکه 4 برای جشنواره جهانی فیلم فجر می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، ویژه‌برنامه شبکه 4 برای سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر هر شب ساعت 21 با اجرای نادر طالب‌زاده به صورت زنده از محل برگزاری این جشنواره از پردیس چارسو روی آنتن شبکه 4 سیما می‌رود. بنا بر این گزارش، در برنامه سه‌شنبه (4اردیبهشت) نادر طالب‌زاده با الیور استون چهره سینمایی سرشناس هالیوود به گفت‌وگو می‌پردازد. «الیور استون» کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی است که به واسطه کارگردانی سری فیلم‌هایی درباره جنگ ویتنام به شهرت رسید و تاکنون 3 بار موفق به دریافت جایزه اسکار شده است. «جوخه» (1986)، «متولد چهارم جولای» (1989) و «بهشت و زمین» (1993) سه‌گانه معروف جنگی «استون» است، هرچند هر یک جنبه‌های مختلفی از جنگ را به تصویر کشیده است. ویژه‌برنامه شبکه 4 برای سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم به تهیه‌کنندگی محمد حمیدی‌مقدم شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 و پنجشنبه و جمعه ساعت 23 روی آنتن می‌رود.


«یک جای‌ بی‌صدا» باز هم سروصدا کرد!
فیلمی در ژانر ترسناک که هفته پیش رأس باکس‌آفیس آمریکا را از دست داد، در سومین هفته نمایش دوباره این جایگاه را به دست آورد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «یک جای بی‌صدا» ‌با ادامه حضورش در رأس باکس‌آفیس آمریکا، یک هفته شلوغ دیگر را پشت سر گذاشت. این فیلم تاکنون فروش داخلی خود را به ۱۳۲ میلیون دلار رسانده و بر فیلم «رمپیج» دواین جانسون و فیلم «حس خوبی دارم» ایمی شومر غلبه کرده است. در سطح جهان «یک جای بی‌صدا» با فروش ۱۵ میلیون دلار دیگر در بازار جهانی مجموع فروشش را به 2/207 میلیون دلار رساند. «رمپیج» این بار به جایگاه دوم بسنده کرد و با فروش ۲۱ میلیون دلار دیگر مجموع فروشش در آمریکای شمالی را به 6/66 میلیون دلار رساند. این فیلم ۲۰۰ میلیون دلار هم در کشورهای دیگر فروخت و در مجموع فروشش را در سطح جهانی به رقم ۲۸۳ میلیون دلار رساند. «حس خوبی دارم» با بازی ایمی شومر با فروش 2/16 میلیون دلار فیلم سوم هفته شد. این فیلم کمدی با بازی میشل ویلیامز، روی اسکوول، امیلی راتاجکوسکی، بیزی فیلیپز و ایدی برایانت ساخته شده و در سایت روتن تومیتوز تنها امتیاز ۳۴ درصد را به دست آورده است.


Page Generated in 0/0084 sec