printlogo


کد خبر: 191509تاریخ: 1397/2/4 00:00
چهارگوشه

نخست‌وزیر ارمنستان استعفا کرد
در پی بیش از 10 روز تظاهرات و تجمع معترضان در شهرهای مختلف ارمنستان، سرژ سرکیسیان، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که از مقام خود استعفا می‌کند. او در بیانیه‌ای گفت: «جنبش خیابانی مخالف ماندن من در قدرت است. من خواسته شما را برآورده می‌کنم». او تاریخی برای کناره‌گیری خود تعیین نکرده است. مخالفان سرکیسیان او را متهم می‌کنند که بعد از 10 سال ریاست‌جمهوری همچنان تلاش دارد به عنوان نخست‌وزیر قدرت را در ارمنستان در دست داشته باشد. سرژ سرکیسیان سه‌شنبه گذشته در میان اعتراضات مخالفان به سمت نخست‌وزیری ارمنستان منصوب شد.

اعتراضات خونین در نیکاراگوئه
رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه اعلام کرد، مقام‌های کشورش تصمیم به لغو اصلاحات امنیت اجتماعی دارند که اعتراضات مردمی گسترده‌ای را در سراسر نیکاراگوئه به راه انداخته است. رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه با درخواست از مردم برای توقف خشونت‌ها تاکید کرده است گفت‌وگو برای حل هرگونه مناقشه ضروری است. نیکاراگوئه از چهارشنبه صحنه اعتراضات مردمی گسترده است که در جریان آن دست‌کم 30 تن کشته شدند. معترضان علیه قانون جدیدی دست به اعتراض زدند که سهم امنیت اجتماعی بر دوش کارکنان و کارمندان را افزایش و همزمان مزایای کلی را کاهش می‌دهد.

کشته‌شدن 4 انگلیسی در عربستان
مقامات عربستان سعودی اعلام کردند بر اثر تصادف یک دستگاه اتوبوس حامل زائران خارجی با یک تانکر نفت در این کشور، 4 زائر انگلیسی کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند. این تصادف هولناک روز شنبه نزدیک شهر الخلاص روی داد و زائرانی که سوار بر این اتوبوس بودند در مسیر شهر مقدس مکه حرکت می‌کردند. گفتنی است در ژانویه ۲۰۱۷ نیز 6 زائر انگلیسی در تصادف رانندگی در عربستان سعودی کشته شدند.

زندانی منتقد سیسی در آستانه مرگ
حزب «مصر قوی» در بیانیه‌ای اعلام کرده، رئیس این حزب، عبدالمنعم ابوالفتوح که در یکی از زندان‌های قاهره زندانی است، طی روزهای گذشته 2 بار دچار آنژین قلبی شده است. در این بیانیه به نقل از خانواده عبدالمنعم ابوالفتوح آمده که وی «طی بیش از 70 روزی که در زندان به‌سر می‌برد 2 بار دچار آنژین قلبی شده و در آستانه مرگ قرار دارد.»  عبدالمنعم ابوالفتوح از چهره‌های منتقد سیسی، از اواسط فوریه گذشته در زندان به‌سر می‌برد. وی که از سران سابق اخوان‌المسلمین و نیز نامزد سابق ریاست‌جمهوری مصر بوده، منتقد ژنرال عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور کنونی مصر است که از سال 2014 تاکنون قدرت را در دست دارد.

اعتراف وزیر اسرائیلی به ترور دانشمند فلسطینی
پس از آنکه مقامات امنیتی مالزیایی، سرویس اطلاعاتی یک دولت خارجی را عامل ترور دانشمند فلسطینی عضو حماس دانستند، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی به‌طور ضمنی به دست داشتن اسرائیلی‌ها در ترور شهید فادی البطش اذعان کرد. «یواو گالانت» یکشنبه به فاصله یک روز از به شهادت رسیدن دانشمند فلسطینی در کوالالامپور در جریان افتتاح مرکز جدید زاکا در قدس گفت: «هرکس بخواهد به ما ضربه بزند، او را تا آن سر دنیا تعقیب خواهیم کرد تا بالاخره پیدایش کرده و او را به دادگاه تحویل دهیم یا روانه قبرستان کنیم!» گالانت سابقه جنایات جنگی در جریان نبرد 51 روزه غزه در تابستان 2014 را به عنوان فرمانده سابق منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی دارد. در همین حال دفتر وزیر مسکن اسرائیل در بیانیه‌ای درصدد رفع و رجوع کردن اعترافات گالانت برآمد و مدعی شد منظور او به هیچ‌وجه ترور البطش در مالزی نبوده است، بلکه او درباره انتفاضه اول و حوادث مربوط به آن سخن گفته است! دیروز محمد فوزی بن‌هارون، رئیس پلیس مالزی اقدام به انتشار تصویر شبیه‌‌سازی شده تروریست وابسته به موساد با چهره‌ای سبزه و خاورمیانه‌ای کرد که در جریان ترور شهید الطبش، سوار بر یک موتور سیاه‌رنگ، 14 گلوله به صورت و سینه شهید فلسطینی شلیک کرده و متواری شده بود.


Page Generated in 0/0092 sec