printlogo


کد خبر: 191524تاریخ: 1397/2/4 00:00
اخبار

آمریکا با فروش تسلیحات به عربستان زمینه جنگ را فراهم می‌کند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: آمریکا با فروش تسلیحات به عربستان زمینه جنگ را فراهم می‌کند. به گزارش تسنیم، سرلشکر محمد باقری در ششمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، اظهار داشت: آمریکا با اعزام واحدهای نظامی به نقاط مختلف و با به‌کارگیری ادبیات زور، بی‌نظمی را گسترش می‌دهد. آمریکا با حمایت از داعش بخش بزرگی از غرب آسیا را دچار آشوب کرده است و علاوه بر آن بدعهدی در توافقات بین‌المللی را ترویج می‌کند که زیر پا گذاشتن برجام نمونه آن است.سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: اسرائیل زرادخانه‌های هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد و به کشورهای همسایه خود تجاوز می‌کند اما آمریکا در برخوردی دوگانه از اسرائیل حمایت می‌کند؛ حمله اخیر آمریکا به سوریه به‌بهانه واهی سلاح شیمیایی نمونه بارز آن است. رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به خریدهای تسلیحاتی عربستان گفت: آمریکا با ارسال سلاح به عربستان زمینه ایجاد بحران و جنگ و مسابقه تسلیحاتی را به‌وجود آورده است. وی با اشاره به حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای در منطقه اقیانوس هند، تصریح کرد: حضور و دخالت واحدهای دریایی قدرت‌ها، از جمله عوامل تهدیدزا بوده لذا همکاری برای مقابله با حضور بیگانگان در منطقه نیازمند همکاری کشورهای این منطقه است که نمونه بارز ایجاد ناامنی توسط قدرت‌های فرامنطقه‌ای در این منطقه حمله به یمن و کشتار مردم این کشور است.

دیدار صمیمانه فرمانده کل سپاه با فرمانده کل ارتش
فرمانده کل سپاه ظهر دیروز با فرمانده کل ارتش در ستاد فرماندهی کل ارتش دیدار کرد.  به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری به همراه جمعی از فرماندهان عالیرتبه سپاه ظهر دیروز با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش با امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار فرماندهان ارتش و سپاه در فضایی صمیمی با ابراز خرسندی از وحدت، یکپارچگی و اخوت مثال‌زدنی موجود، همدلی، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام ماموریت‌های محوله، تحت تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا را موجب عصبانیت و یاس دشمنان و ابتر ماندن تلاش آنان برای ایجاد اختلاف در نیروهای مسلح و تضعیف توان دفاعی کشور دانستند. در این دیدار همچنین بر پیش‌بینی و اجرای برنامه‌ها و اقدامات مشترک در راستای اهداف بازدارندگی و ارتقای آمادگی‌های دفاعی برای مقابله متناسب با هرگونه تهدید احتمالی علیه منافع کشور تاکید شد.  

وزرا برای اظهارنظر بیش از هرکس، از رئیس‌جمهور می‌ترسند
محمدجواد لاریجانی می‌گوید وزرای دولت روحانی بیش از هر کس، از رئیس‌جمهور می‌ترسند. رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به اینکه آیا درخواست روحانی برای صحبت کردن وزرا در حمایت از وی، با مأموریت‌های رئیس‌جمهور و جایگاه ایشان هماهنگ و سازگار است؟ تأکید کرد: برداشت از صحبت آقای رئیس‌جمهور، نوعی تهدید وزراست، به این معنی که وی می‌گوید اگر حاضر نیستید از مواضع و آرای ایشان (رئیس‌جمهور) و سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌هایش دفاع علنی کنید، بهتر است از کابینه بروید. آقای روحانی خطاب به وزرا گفتند «از چه‌کسی می‌ترسید؟»، بنده می‌گویم در وهله اول از خود ایشان (رئیس‌جمهور) می‌ترسند، زیرا ممکن است یک وزیری اصلاً برداشت ایشان از یک موضوع را قبول نداشته باشد، چه رسد به اینکه از مواضع ایشان دفاع کند، حتی یک وزیری ممکن است سیاست‌گذاری‌های رئیس‌جمهور یا نحوه مدیریت وی را قبول نداشته باشد اما آقای رئیس‌جمهور طوری برخورد کرده که اگر حاضر نیستید از بنده علنی دفاع کنید، باید بروید! خیلی از ایشان می‌ترسند، چرا دنبال لولوی دیگری باشند؟
 


Page Generated in 0/0056 sec