printlogo


کد خبر: 191525تاریخ: 1397/2/4 00:00
اخبار

نیروی انتظامی ضمن رعایت قانون از مواضع خود عقب‌نشینی نکند
رئیس قوه قضائیه می‌گوید نیروی انتظامی باید اقتدار خود را حفظ کند و ضمن رعایت قانون و شرع از مواضع خود عقب‌نشینی نکند. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت در داخل کشور خاطرنشان کرد: با توجه به برخی حواشی اخیر باید تأکید کنم نیروی انتظامی به عنوان بازوی امنیتی کشور موظف است اقتدار خود را در هر حال حفظ کند و من از برخی عقب‌نشینی‌ها تعجب می‌کنم. البته اگر در جایی تخلفی انجام شد با اعلام شکایت، دستگاه قضایی و پیش از آن بازرسی‌های مربوط در نیروی انتظامی به این تخلف رسیدگی قانونی خواهند کرد اما اگر بنا باشد برخی در مقابل نیروی انتظامی گردنکشی کنند و از این طریق با دوقطبی‌سازی جامعه تلاش کنند یک بحث فرهنگی را سیاسی یا اجتماعی جلوه دهند به هیچ عنوان قابل قبول نیست. رئیس قوه قضائیه با تأکید بر ضرورت اقدام نیروی انتظامی در چارچوب شرع و قانون تصریح کرد: نباید اجازه داد هر کسی در مقابل اقدامات قانونی نیروی انتظامی مقاومت کند یا مأموری را مورد اهانت قرار دهد. نیروی انتظامی به هیچ عنوان نباید یک قدم هم عقب‌نشینی کند. در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست پلیس یک کشور هدف هجمه و توهین قرار گیرد، زیرا در این صورت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و راه بر عمل و اقتدار نیروی انتظامی برای تأمین امنیت کشور بسته خواهد شد.

امیدوار به پایان بحران سوریه هستیم
دیپلمات کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است در چارچوب تلاش‌های دیپلماتیک که در روند آستانه از سوی ایران، روسیه و ترکیه با اراده قاطع ملت سوریه در حال پیگیری است، هر چه زودتر شرایط خروج این کشور از بحران فراهم شود. به گزارش ایرنا، حسین جابری‌انصاری درباره تجاوز اخیر آمریکا به سوریه گفت: حمله اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه عملاً هیچ تاثیری بر روند تحولات در صحنه‌های میدانی، نظامی و سیاسی این کشور ندارد؛ این 3 کشور خود را تصمیم‌گیرنده به جای بقیه در جهان تلقی و اهداف سیاسی خاصی را به بهانه‌های زیبای حقوق بشری یا هر عنوان سیاسی پیگیری می‌کنند که به هیچ وجه برای هیچ کشوری قابل پذیرش نیست. دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور سیاسی اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی بارها تکرار شده و ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان سلاح‌های شیمیایی در دوران معاصر استفاده اینگونه سلاح‌ها را از سوی هر طرف و در هر شرایطی نمی‌پذیرد. این دیپلمات کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است در چارچوب تلاش‌های دیپلماتیک که در روند آستانه از سوی ایران، روسیه و ترکیه با اراده قاطع ملت سوریه در حال پیگیری است، هر چه زودتر شرایط خروج این کشور از بحران فراهم شود. جابری‌انصاری افزود: جمهوری اسلامی خواهان بازگشت آرامش و امنیت به همه مناطق سوریه با حفظ وحدت، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشور است.

خبرنگار هتاک روزنامه  جهان صنعت تحت تعقیب قرار گرفت
فردی که در فضای مجازی به ائمه معصومین اهانت کرده بود، تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. خبر تحت تعقیب قرار گرفتن این فرد را پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، داده و نوشته این فرد در فضای مجازی به یکی از ائمه معصومین اهانت کرده بود. بر اساس این گزارش، نامبرده توسط دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است. این فرد هتاک خبرنگار روزنامه اصلاح‌طلب جهان صنعت است که توئیت‌های توهین‌آمیزی خطاب به ائمه معصومین منتشر کرده بود.  هتاکی‌های این خبرنگار اصلاح‌طلب واکنش‌ها و انتقاداتی را در فضای مجازی به دنبال داشت. همین انتقادات نیز باعث شد دستگاه قضا وی را به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار کند.
 


Page Generated in 0/0056 sec