printlogo


کد خبر: 191625تاریخ: 1397/2/6 00:00
نبض جامعه

رئیس هیأت‌مدیره انجمن تالاسمی استان تهران اعلام کرد
بحران دسترسی به داروی تالاسمی
 رئیس هیات‌مدیره انجمن تالاسمی استان تهران وضعیت دسترسی بیماران تالاسمی به داروی آهن‌زدا را بحرانی خواند و گفت: کمبود دارو باعث شده مرگ‌ومیر بیماران افزایش یابد. هنگامه ابراهیم‌زاده از عضویت یکهزار و 500 بیمار تالاسمی در انجمن استان تهران خبر داد و به مهر افزود: متاسفانه در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل این بیماران، درمان نشدن صحیح است، چرا که داروخانه‌ها، سهمیه دارویی بیماران را کم می‌کنند. وی  اظهار داشت: بیمار با نسخه‌ای که در آن تعداد ۱۵۰ عدد داروی آهن‌زدا نوشته شده به داروخانه می‌رود اما داروخانه  تنها ۳۰ عدد دارو تحویل می‌دهد. ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد: داروخانه‌ها عنوان می‌کنند دارو کم است اما معلوم نیست سرنوشت بقیه سهمیه دارویی بیمار برای یک ماه چه می‌شود زیرا نسخه بیمار با تعداد ۱۵۰ عدد دارو به بیمه ارسال می‌شود، در حالی که بیمار شاید فقط ۳۰ یا ۵۰ عدد دارو برای یک ماه گرفته باشد. وی با انتقاد از نبود حمایت‌‌های دولت و وزارت بهداشت از بیماران تالاسمی، افزود: متاسفانه کمبود دارویی همیشه بوده است اما طی ماه‌‌های اخیر شدت یافته و باعث شده مرگ‌ومیر بیماران تالاسمی افزایش یابد. رئیس هیات‌مدیره انجمن تالاسمی استان تهران با عنوان این مطلب که مابه‌التفاوت داروی بیماران برای یک ماه سوخت می‌شود، گفت: بارها این موضوع را از طریق بیمه‌ها و وزارت بهداشت پیگیر شده‌‌‌‌‌‌‌ایم اما جواب درستی به ما نمی‌دهند.

دانش‌آموزان با نگارش  نامه‌ای درخواست کردند
اعلام درخواست تغییر ساعت و زمان امتحانات
 در پی تقارن امتحانات پایان سال و ماه مبارک رمضان، دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی سراسر کشور طی نامه‌ای به وزیر آموزش‌وپرورش خواستار تغییراتی در نحوه برگزاری امتحانات شدند. به گزارش فارس، دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی سراسر کشور طی نامه‌ای به سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش، نکات خود را درباره تقارن ماه مبارک رمضان و برگزاری امتحانات نهایی خردادماه سال تحصیلی جاری مطرح کردند. در بخشی از این نامه آمده است: ماه مبارک رمضان فرصتی است که خداوند بلندمرتبه برای خودسازی بشر قرار داده است اما همانگونه که مستحضرید تقارن این ماه پربرکت با امتحانات، باعث می‌شود دانش‌آموزان متدین ایران اسلامی که تحصیل و تهذیب را در کنار هم پیگیری می‌کنند، نتوانند کمال استفاده را از این فرصت ناب ببرند. از سوی دیگر آنگونه که از مصاحبه‌های جنابعالی دریافته‌ایم، امکان برگزاری امتحانات قبل و پس از ماه مبارک رمضان وجود ندارد، لذا  موارد زیر به عنوان پیشنهاد تقدیم می‌شود. امتحانات پایان سال تحصیلی، از دهه سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شود و فاصله بین امتحانات مختلف حداقل به 2 تا 3 روز افزایش داده شود تا امکان مطالعه بیشتری برای دانش‌آموزان روزه‌دار ایجاد شود، همچنین ساعت برگزاری امتحانات از ساعات ابتدایی روز به 10صبح منتقل شود.

جزئیات نصب هزار دوربین روی البسه پلیس
 رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به ضرورت تجهیز تحت نظرگاه‌ها به دوربین و پایش تصویری رفتار متهم و مأمور گفت: تا پایان شهریور ماه همه تحت نظرگاه‌ها در کشور مجهز به پایش تصویری و دوربین خواهند شد. به‌گزارش فارس، سردار شرفی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا درباره طرح تحول کلانتری‌ها گفت: یکی از موارد مهم در هر کلانتری موضوع تحت نظرگاه‌ها و مراکز نگهداری متهمان و مجرمان بوده است. وی افزود: ما این مشکل را داشتیم که در تحت نظرگاه‌‌های پلیس باید می‌دیدیم چه اتفاقی می‌افتد اما نمی‌توانستیم به این موضوع دسترسی داشته باشیم. رئیس پلیس پیگیری ناجا گفت: امسال در 6 ماه اول هیچ کلانتری و تحت نظرگاه بدون دوربین نخواهیم داشت. وی همچنین درباره نصب دوربین روی البسه پلیس نیز گفت: نصب دوربین روی البسه مأموران پلیس هم از اهمیت بالایی برخوردار بود، زیرا هم باعث کنترل رفتار مأمور می‌شد و هم بررسی رفتار متهم و مجرم. رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: در فاز اول هزار دستگاه دوربین در سال 96 خریداری و واگذار شد و در تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، ارومیه و فرودگاه امام از آن استفاده می‌کنیم.


Page Generated in 0/0065 sec