printlogo


کد خبر: 191626تاریخ: 1397/2/6 00:00
اخبار

مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای عنوان کرد
نارضایتی خبرنگاران از طرح ترافیک
مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای گفت: متأسفانه سیاست‌زدگی شورای شهر تهران و عملکرد نامطلوب شهرداری تهران درباره طرح ترافیک سال ۱۳۹۷ باعث شده است شکایت‌های زیادی از سوی خبرنگاران دریافت کنیم. به گزارش تسنیم، محمدصادق افراسیابی با اشاره به اینکه در 15 سال  گذشته شاهد چنین وضع اسفناکی در ارتباط با طرح ترافیک خبرنگاران نبوده‌ایم، گفت: مقصر اصلی این وضعیت را شورای شهر تهران می‌دانیم که تنها با معیارهای سیاسی برای انتخاب شهردار تهران تصمیم‌گیری می‌کند و حاضر نیست با انتخاب یک شهردار از میان اعضای خود حتی یک کرسی را در شورای شهر به جناح مقابل واگذار کند.  مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای خاطرنشان کرد:  مردم با دقت عملکرد شورای شهر تهران را زیر نظر دارند و برای رأی خود ارزش قائل بوده و هستند و ممکن است در انتخابات آتی رأی و نظر خود را تغییر دهند. مدرس دانشگاه‌های تهران تأکید کرد: عملکرد معاونت فرهنگی - اجتماعی و سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در سال گذشته در حوزه تلاش برای افزایش سواد رسانه‌ای شهروندان تهرانی مطلوب بود اما عملکرد  معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری بسیار سؤال‌برانگیز بود و شهرداری تهران را به چالش کشید.

فاطمه و امیرعلی نام‌های محبوب تهرانی‌ها
در سال ۹۶ نام‌ پسرانه امیرعلی و نام دخترانه فاطمه بیشترین فراوانی را در استان تهران داشته‌اند. به گزارش ایسنا، براساس گزارش‌های سازمان ثبت‌احوال استان تهران، در سال ۹۶ بیشترین فراوانی نام‌های پسرانه در استان تهران به ترتیب امیرعلی، امیرحسین، امیرعباس، علی، کیان، محمدحسین، محمدطاها، حسین، سامیار، ماهان، آراد، ابوالفضل، محمدرضا، محمد، رادین، امیررضا، ایلیا، محمدمهدی، پارسا و یاسین بوده است. همچنین نام‌های فاطمه، حلما، زهرا، آوا، باران، نازنین‌زهرا، یسنا، ریحانه، مرسانا، زینب، رها، بارانا، النا، مهرسا، هانا، نورا، لیانا، نفس، آیلین و حسنا به ترتیب بیشترین فراوانی را میان نام‌های دخترانه در سال 96 در استان تهران داشته‌اند. این در حالی است که این نام‌های دخترانه و پسرانه در سال‌های گذشته نیز در کل کشور بیشترین فراوانی را در بین نام‌های منتخب والدین برای فرزندان‌شان داشته‌اند.

دستور استاندار تهران به دستگاه‌های دولتی
مصرف آب باید ۲۰ درصدکاهش یابد
استاندار تهران با بیان اینکه اداره آبفای استان موظف است از ابتدای اردیبهشت‌ماه مصرف آب همه دستگاه‌ها را گزارش دهد، گفت: مدیران موظفند در جهت کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب در دستگاه‌‌های استان اقدام کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدحسین مقیمی در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان تهران گفت: امسال نزولات آسمانی حدود ۴۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و هر سال شاهد کاهش نزولات آسمانی نسبت به سال‌‌های گذشته هستیم. وی افزود: ممکن است احتمال افزایش بارندگی وجود داشته باشد اما تصمیم‌گیری‌ها براساس شرایط فعلی منابع آب است و باید در مصرف آب کشاورزی، مصارف خانگی و صنعت و معدن صرفه‌جویی شود. استاندار تهران با بیان اینکه تعهدی در برابر چاه‌‌های غیرمجاز نداریم، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب از چاه‌‌های غیرمجاز برداشت می‌شود که ۱۰ درصد منابع آب استان است.


طرح تفکیک پسماند از مبدا به مناسبت روز زمین پاک و با هدف فرهنگ‌سازی و حفظ محیط‌زیست شهری با حضور کارشناسان بازیافت در مراکز تجاری شمال تهران  اجرا شد.
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: اقلام غذایی در انبارهای سازمان امداد و نجات هلال‌احمر دپو نمی‌شود و در زمان حوادث شرکت توزیع‌کننده، اقلام را در اختیار حادثه‌دیدگان قرار می‌دهد.
فیروزه جعفری، مشاور امور زنان در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بسیاری از بانوان معتاد بر این باورند که مواد محرکی مانند شیشه می‌تواند چهره آنها را بهبود بخشیده و سبب لاغری شود، در حالی که این موضوعات باورهای غلط است.


Page Generated in 0/0043 sec