printlogo


کد خبر: 191805تاریخ: 1397/2/10 00:00
اخبار

آرزوی تغییر نام «خلیج‌فارس» بر دل استعمارگران خواهد ماند
مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب با بیان اینکه سواحل ایران در خلیج‌فارس بیشتر از ۶ کشور عربی حوزه خلیج‌فارس است، گفت: آرزوی تغییر نام خلیج‌فارس بر دل استعمارگران تا ابد خواهد ماند. به گزارش مهر، علی‌اکبر ولایتی در مراسم رونمایی از کتاب مصور «خلیج‌فارس» اظهار داشت: برای حفظ نام «خلیج‌فارس»، هر کاری هم انجام دهیم، کم است البته این را باید بگوییم که تغییر نام فتنه‌انگیزی که توسط برخی صورت گرفته است، کاری گذرا به حساب می‌آید و در نهایت، حق، خودش را نمایان خواهد کرد.مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری درباره اهمیت خلیج‌فارس گفت: از اهمیت استراتژیک خلیج‌فارس، همین‌بس که هرکس بتواند بر این خلیج مسلط شود، بر اقیانوس‌ هند مسلط می‌شود که این نظر متخصصان ژئوپلیتیک است. ولایتی افزود: کشورهایی مثل عربستان سعودی که صحبت از تغییر نام «خلیج‌فارس» را مطرح می‌کنند، حرف خودشان نیست و صرفاً سخنگوی سیاست‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در منطقه هستند. به گفته وی، طرف مقابل می‌خواهد تعلق
۵۰ درصد خلیج‌فارس به ایران را زیر سؤال ببرد تا بدین‌وسیله بتواند سیاست‌های خود را در قبال فشار بر ایران ادامه دهد اما ملت و نظام ایران در مقابل این توطئه فتنه‌انگیز ایستادگی کرده و خواهد کرد و در آینده نامی که باقی خواهد ماند، همین نام جاویدان خلیج‌فارس است. مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه سواحل ایران در خلیج‌فارس بیشتر از ۶ کشور عربی حوزه خلیج‌فارس است، تأکید کرد: آرزوی تغییر نام خلیج‌فارس بر دل استعمارگران تا ابد خواهد ماند.

درخواست دادسرای تهران از اینترپل
سرکرده گروهک ری‌استارت را دستگیر کرده و تحویل ایران دهید
دادستان تهران می‌گوید دادسرای تهران از پلیس اینترپل خواسته سرکرده گروهک ری‌استارت را دستگیر کنند و به ایران تحویل دهند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جعفری‌دولت‌آبادی در جلسه دادستانی تهران به اقدامات دادسرای تهران درباره تعقیب قضایی سرکرده یک گروهک ضدانقلاب از طریق پلیس اینترپل توسط دادسرای تهران، اظهار داشت: درخواست دادسرای تهران از پلیس بین‌الملل برای دستگیری و استرداد سرکرده گروهک ری‌استارت، عملاً آنها را در چرخه آزمایش قرار داده است و باید به این سوال پاسخ دهند که چگونه است که اگر کسی در ایران کوچک‌ترین اقدامی می‌کند، رسانه‌های دنیا پر می‌شود اما امروز سرکرده این گروهک در آمریکا نشسته و دستور غارت، تخریب و تحریق اموال عمومی و خصوصی را می‌دهد و هیچ‌کس به او کاری ندارد. جعفری‌دولت‌آبادی همچنین از صدور 28 فقره کیفرخواست و 18 فقره حکم علیه اعضای یک گروهک معاند خبر داد و با اشاره به برخی اقدامات متهمان وابسته به این گروهک اظهار داشت: متهمی تحت تاثیر این گروهک، مسجدی در تهران، یک کیوسک راهنمایی و رانندگی و یک پمپ‌بنزین را آتش‌زده و فیلم مربوط به اقدامات مجرمانه خود را در فضای مجازی منتشر کرده است. همچنین شبنامه علیه نظام تهیه و منتشر کرده و اقدام دیگر وی شعارنویسی گسترده در سطح شهر بوده است. دادستان تهران ضد مردمی‌ترین کار متهم اخیر را آتش زدن خودپردازهای برخی بانک‌ها اعلام کرد و با اعلام محکومیت این متهم به 15 سال حبس، اظهار داشت: آنچه بیان شد نمونه کوچکی از اقدامات دادسرای تهران در برخورد با اقدامات علیه امنیت و نفوس و اموال مردم است.

توافق انگلیس، فرانسه و آلمان برای تحمیل مسائل فرابرجامی به ایران
دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد رهبران انگلیس، فرانسه و آلمان توافق دارند مسائلی نظیر فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، بندهای زمانی مربوط به برجام و مساله موشکی ایران باید مورد بررسی قرار گیرد. به گزارش فارس، دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد رهبران انگلیس، فرانسه و آلمان توافق دارند مسائلی نظیر فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، بندهای زمانی مربوط به برجام و مساله موشکی ایران باید مورد بررسی قرار گیرد.


Page Generated in 0/0059 sec