printlogo


کد خبر: 191809تاریخ: 1397/2/10 00:00
اخبار

تقسیم سود ۳۱۸ تومانی  برای هر سهم همراه اول
در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ارتباطات سیار ایران مقرر شد به ازای هر سهم سهامداران ۳۱۸ تومان سود پرداخت شده و ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سود سهامداران عمده تا قبل از برگزاری مجمع فوق‌العاده در آینده پرداخت نشود تا این مبلغ در افزایش سرمایه شرکت داده شود. دیروز مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده شرکت ارتباطات سیار ایران برگزار شد و اعضای هیات مدیره این شرکت و سهامداران عمده در مجمع حاضر شدند. در این مجمع مشخص شد مبلغ کل سود قابل تقسیم مربوط به سال مالی ۱۳۹۶، ۳۱۵۰ میلیارد تومان است که هر سهم حدود ۳۲۸ تومان می‌شود. با توجه به تصمیمات مجمع ۳۱۸ تومان از این سود بین سهامداران تقسیم شد. همچنین در مجمع قرار بر این شد ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سودی که به سهامدار عمده می‌رسد، تا فرآیند افزایش سرمایه پرداخت نشود و در مجمع فوق‌العاده درباره این مبلغ تصمیم‌گیری شود. حمید فرهنگ، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در این مجمع درباره بدهی‌های ارزی این شرکت گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با بانک مرکزی داشتیم و قول دادند بدهی‌های ارزی را با دلار ۴۲۰۰ تومان پرداخت کنند. وی در پاسخ به سهامدارانی که به مقدار سوددهی شرکت اعتراض داشتند و معتقد بودند سود شرکت بیش از ۳۲۸ تومان است، گفت: صورت‌های مالی حسابرسی شده و سازمان حسابرسی این سود را تایید کرد.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:
آماده مذاکره با وزارت راه هستیم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه تا قیامت می‌توانیم با وزارت راه‌وشهرسازی پینگ‌پنگ بازی کنیم، گفت:‌ تلاطم‌ها نتوانسته مسائل بین ما و وزارت راه را حل کند، از این رو باید از طریق مذاکره اختلافات برطرف شود. فرج‌الله رجبی در گفت‌‌وگو با تسنیم، در واکنش به تعلیق رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران از سوی وزیر راه‌وشهرسازی و اتفاقات روی داده پیش و پس از این اقدام اظهار داشت:‌ به نظرم همه تلاطم‌ها منجر به حل این مساله نشده است، نه خواسته وزارت راه‌وشهرسازی تامین شده و نه خواسته سازمان نظام مهندسی ساختمان. وی افزود: وقت آن رسیده به جای مقابله، تامل کنیم تا سازمان نظام مهندسی به استقلال برسد. وی با بیان اینکه دو طرف باید به مسائل اهمیت داده و به مشترکات برسیم درباره حسن قربانخانی، رئیس تعلیق شده نظام مهندسی استان تهران گفت:‌ وی از سوی وزیر راه‌وشهرسازی از تمام سمت‌هایی که داشته تعلیق شده ‌اما از نظر ما هنوز در سمت خودش است.


استعفای «فخریه‌کاشان» با حذف پست قائم‌مقامی
رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه‌وشهرسازی با رد شایعات اخیر درباره رفتن اصغر فخریه کاشان از ایران، گفت: استعفای قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل در پی حذف پست قائم‌مقامی در دستگاه‌های دولتی بود اما آقای کاشان همچنان مشاور وزیر راه در امور بین‌الملل است. سیدقاسم بی‌نیاز در گفت‌وگو با فارس، درباره استعفای اصغر فخریه‌کاشان از سمت قائم‌مقامی وزیر راه‌وشهرسازی و وجود برخی ابهامات در این باره توضیح داد: پس از مصوبه بهمن‌ماه سال قبل که از سوی سازمان امور اداری و استخدامی صادر شد، پست قائم‌مقامی در دستگاه‌های دولتی حذف شد. بی‌نیاز تصریح کرد: فخریه‌کاشان در حال حاضر در ایران است و موضوع پروژه قرارداد بوئینگ را پیگیری می‌کند.


مواد شوینده گران نمی‌شود
نوسانات اخیر بازار موجب شد صنایع مختلف به فکر افزایش قیمت محصولات خود بیفتند اما رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران درباره موضوع قیمت‌گذاری محصولات شوینده و بهداشتی می‌گوید این محصولات گران نمی‌شوند و باید منتظر وضعیت نهایی بازار باشیم. بختیار علم‌بیگی می‌گوید تاکنون برنامه افزایش قیمتی برای محصولات صنایع شوینده وجود نداشته است. وی اظهار کرد: مواد اولیه ایرانی با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه بوده‌ و می‌توان گفت موادی که از طرف پتروشیمی‌ها مانند پلیمرها تحویل می‌گرفتیم، افزایش قیمت داشته که هزینه‌های تولید را بالا برده است. علم‌بیگی ادامه داد: یکی از مسائلی که ایجاد مشکل کرده، عدم عرضه مواد اولیه به قیمت دلار مصوب یعنی ۴۲۰۰ تومانی است و به نظر می‌رسد پتروشیمی‌ها نحوه فروش خود را بر پایه ارز آزاد قرار داده‌اند و با همان قیمت غیررسمی که بیش از ۵ هزار تومان است، معامله می‌کنند.


Page Generated in 0/0069 sec