printlogo


کد خبر: 191813تاریخ: 1397/2/10 00:00
اخبار

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرد
افزایش ۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی
 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق اطلاعات حاصل شده، دولت با افزایش ۵ درصدی تعرفه‌‌های پزشکی موافقت کرده است. علی نوبخت با اشاره به اینکه تعرفه به عنوان یک واقعیت در اداره امور بیمارستان‌ها و مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی ضروری است، به خانه ملت گفت: طبق قانون هرساله باید تعرفه‌ها با توجه به رشد تورم و واقعیت‌‌های اقتصادی و اجتماعی از سوی شورای‌عالی بیمه تعیین شده و با دستور سازمان برنامه و بودجه برای تصویب در جلسات هیات وزیران بررسی شود؛ بنابراین از ابتدای هر سال باید تعرفه‌‌های جدید اجرایی شود. نماینده مردم تهران افزود: تعرفه‌‌های سال جاری در فروردین‌ماه در جلسه هیات وزیران به تصویب رسید، بنابراین طبق اطلاعات حاصل شده دولت با افزایش  5 درصدی تعرفه‌ها موافقت کرده است، البته سال گذشته کمیسیون تلفیق بودجه، تعرفه برخی خدمات از جمله خدمات بهداشتی و درمانی را صفر اعلام کرد. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تعرفه  بخش خصوصی باید متناسب با میزان تورم افزایش پیدا کند، تصریح کرد: اعلام تعرفه‌‌های پزشکی سلسله‌مراتبی دارد که در حال حاضر این موضوع با تاخیر چندماهه روبه‌رو شده است، به طورحتم تعرفه‌‌های پزشکی باید در اسفند هر سال اعلام شود اما در حال حاضر به‌رغم تصویب آن در هیات وزیران هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

رئیس سازمان سنجش تشریح کرد
جزئیات سهمیه داوطلبان  مناطق زلزله‌زده
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اختصاص سهمیه به داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه‌ها در مناطق زلزله‌زده کشور توضیحاتی ارائه داد. به‌گزارش «وطن‌امروز»، جلسه ۶۹۸ کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. در این جلسه، بررسی نامه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان مبنی بر درخواست اختصاص سهمیه پذیرش برای دانش‌آموزان ساکن در بخش‌های آسیب‌دیده از زلزله دی‌ماه استان کرمان در دستورکار قرار گرفت. ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ماده واحده «اختصاص سهمیه به داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه‌ها در مناطق زلزله‌زده کشور» مصوب جلسه ۷۳۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین‌نامه اجرایی مربوط به این ماده واحده توضیحاتی پیرامون شرایط لازم جهت اختصاص سهمیه خاص ارائه کرد. وی گفت: با توجه به مواد یک و ۲ این آیین‌نامه اجرایی مکاتبات لازم با وزارت کشور درباره مشخص کردن شهرها و بخش‌هایی که زلزله منجر به خسارت مالی و جانی برای ساکنان آن مناطق شده است؛ به عمل آمده و در صورت دارا بودن شرایط لازم در آیین‌نامه، با تایید نهایی شورای سنجش و پذیرش مراتب به اطلاع داوطلبان خواهد رسید و هنوز در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده است.

«گل» پرمصرف‌ترین مخدر  میان زنان
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به اینکه «گل» پرمصرف‌ترین ماده مخدر بین زنان است، از فعالیت ۴۰ مرکز نگهداری و درمان زنان در سراسر کشور خبر داد. فاطمه عباسی با بیان اینکه بین ۷ تا ۱۰ درصد معتادان جامعه زنان هستند، به ایسنا افزود: از بین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد حاضر در کشور بین ۷ تا ۱۰ درصد آنان زنان هستند. وی با تاکید بر اینکه گل پرمصرف‌ترین ماده مصرفی زنان است، ادامه داد: از بین معتادان زن کشور ۱۵ درصد آنان مصرف‌کننده گل هستند و پرمصرف ‌بودن این ماده تغییری در آمار کل زنان معتاد ایجاد نکرده است. همچنین تریاک نخستین‌ماده مصرفی هم بین زنان و هم بین مردان است.


Page Generated in 0/0085 sec