printlogo


کد خبر: 191814تاریخ: 1397/2/10 00:00
آوای شهر

رئیس شورای شهر تهران:
 امیدی برای حضور  در شهرداری ندارم
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دیگر بین گزینه‌های شهرداری نامش وجود ندارد، گفت: امیدی برای حضور در شهرداری به عنوان شهردار ندارم. به گزارش تسنیم، محسن هاشمی‌رفسنجانی در پایان پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: در این جلسه و با توجه به روز شوراها، 3 نفر از اعضای شورای شهر تهران نطق‌هایی را ارائه کردند. وی تصریح کرد: در ادامه جلسه لایحه نرخ‌گذاری تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفت و پس از گزارش رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران و همچنین کمیسیون برنامه و بودجه شورا، رأی‌گیری برای افزایش کرایه تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس در دستور کار قرار گرفت. رئیس شورای شهر تهران گفت: در ادامه اعضای شورای شهر تهران پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند و در نهایت نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس در سال 97 براساس نرخ تورم (5/12 درصد) افزایش یافت. هاشمی درباره پرداخت نشدن سهم دولت در بخش حمل‌ونقل عمومی گفت: این موضوع باید یکی از اولویت‌های دولت باشد که متأسفانه دولت تعهدی برای پرداخت سهم خود در بخش حمل‌ونقل عمومی تهران ندارد. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران هست یا خیر، گفت: بنده دیگر امیدی ندارم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورا مطرح کرد
ماجرای جالب طرح ترافیک خبرنگاران
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: آیین‌نامه‌ای که شهرداری برای آرم طرح ترافیک خبرنگاران تهیه کرده بود به شکلی بود که کسی نتواند طرح بگیرد! به گزارش فارس،‌ محمد علیخانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر انصراف بعضی از گزینه‌های شهرداری تهران، گفت: تاکنون هیچکدام از این افراد انصراف نداده‌اند و برای حضور در شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده‌اند و اعضای شورا نیز تاکنون با تعدادی از آنها صحبت کرده‌اند. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه توزیع آرم طرح ترافیک نیز گفت: در آیین‌نامه نمی‌توانیم تعداد آرم را مشخص کنیم و آیین‌نامه‌ای که برای آرم طرح ترافیک خبرنگاران ارسال کرده بودند به شکلی بود که کسی نتواند طرح بگیرد که اعضای شورا آن را اصلاح کردند؛ شهرداری مسؤول آزار و اذیت مردم نیست و وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را دارد. رئیس کمیسیون عمران افزود: اینکه چشم‌مان را ببندیم سختگیرانه و غیراصولی برخورد کنیم آسیب می‌بینیم. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران بیان داشت: تعداد آرم طرح ترافیک را شورای شهر تهران و شهرداری کم نکرده است بلکه در شورای عالی ترافیک این موضوع تصویب شده است. علیخانی افزود: ما متاسفانه مدیریت یکپارچه در شهرداری نداریم و این مشکلات ایجاد می‌شود.

عضو سابق شورای شهر تهران انتقاد کرد
تبدیل شهرداری به یک باشگاه سیاسی
عضو سابق شورای شهر تهران ضمن اشاره به عملکرد ضعیف مدیریت شهری در این دوره گفت: هم‌اکنون شهرداری تهران به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده است. ابوالفضل قناعتی با اشاره به اینکه شهرداری تهران همانند یک باشگاه سیاسی عمل می‌کند، به تسنیم اظهار داشت: این روند نمی‌تواند برای شهر تهران مفید باشد و مردم انتظار عملکرد مناسب‌تری از شورای پنجم دارند. وی با اشاره به عملکرد 8 ماهه شورای پنجم افزود: این عملکرد قابل دفاع نیست چرا که شهروندان بخوبی موضوعات را تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌دانند در شهر تهران در این مدت پروژه‌ای به بهره‌برداری نرسیده است. عضو سابق شورای شهر تهران با تاکید بر انجام وظایف قانونی شورای شهر تهران گفت: شورای پنجم نتوانسته انتظارات را برآورده کند به طوری که با انتخاب شهردار و در ادامه استعفای وی، عملکرد شورای شهر در این دوره ضعیف بوده است.


Page Generated in 0/0049 sec