printlogo


کد خبر: 191824تاریخ: 1397/2/10 00:00
چهارگوشه

هر 20 دقیقه یک کودک انگلیسی قربانی تجاوز می‌شود
طبق جدیدترین آمار پلیس انگلیس، هر 20 دقیقه یک کودک در این کشور مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد. به گزارش روزنامه گاردین، بر اساس اطلاعاتی که از مرکز جامعه ملی جلوگیری از بدرفتاری با کودکان بریتانیا دریافت شده و برگرفته از آمار تمام 43 پایگاه نیروهای پلیس در انگلیس و ولز است، در سال گذشته میلادی مجموعا 54982 مورد تجاوز جنسی گزارش شده که 23097 مورد آن مربوط به تجاوز به کودکان بوده است. 14819 نفر از این کودکان بین 11 تا 17 سال سن داشته‌اند که  در این میان 8749 نفر از آنها 13 تا 15 ساله بوده‌اند. 4973 نفر از قربانیان جنسی در سال 2017 کمتر از 10 سال سن داشته‌اند و از لحاظ جنسیت هم اکثر قربانیان دختران بوده‌اند.

تاتلیس نامزد مجلس!
ابراهیم تاتلیس، خواننده مشهور ترکیه‌ای به عنوان نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه برای انتخابات زودهنگام پارلمانی 24 ژوئن (خردادماه)  این کشور از حوزه انتخابیه ازمیر ثبت‌نام کرد. او فعالیت‌‌های آشکار سیاسی‌‌‌‌اش را از ماه پیش و زمانی آغاز کرد که به همراه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، «آژدا پکان» و «سیبل‌جان» 2 خواننده دیگر ترکیه‌‌‌ای، «رجب طیب‌اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور را در سفر تبلیغاتی به شهر عفرین در شمال سوریه همراهی کردند. این شهر اواخر اسفند در عملیات شاخه زیتون توسط نیروهای کرد به ارتش ترکیه واگذار شد.

تأسیسات آمریکایی گوام در تیررس چین
چین از افزوده شدن موشک پیشرفته «دانگ‌فنگ26» به نیروی موشکی خود خبر داده است. سخنگوی وزارت دفاع چین در نشست خبری اعلام کرد این موشک قابلیت حمل کلاهک متعارف و اتمی را دارد. بر اساس این گزارش، موشک میانبرد دانگ‌فنگ 26 بردی بیش از 4 هزار کیلومتر دارد و تاسیسات حیاتی آمریکا در جزیره گوام و دیگر پایگاه‌ها را آسیب‌پذیر می‌کند. این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع چین تاکید کرده موضع چین دفاعی است و هرگز در ابتدا حمله اتمی را علیه دشمن آغاز نمی‌کند.

اعزام نظامیان عربستان به ترکیه
یک گروه از نیروهای نظامی عربستان برای شرکت در رزمایش «ای‌اف‌ای‌اس 2018» شنبه وارد ازمیر ترکیه شدند. وابسته نظامی سعودی در آنکارا گفت: رزمایش 2018 از لحاظ تعداد اعضای شرکت‌کننده، یکی از بزرگ‌ترین مانورهای نظامی است که نیروهای دریایی، زمینی و هوایی سعودی در آن شرکت می‌کنند. ورود نیروهای عربستانی به ترکیه درحالی  است که آنکارا از همپیمان نزدیک قطر به شمار می‌رود. از سوی دیگر یکی از خواسته‌های کشورهای تحریم‌کننده قطر برای از سرگیری روابط خود با دوحه، بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر و توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه است.

دیدار نافرجام صدراعظم آلمان با ترامپ
مرکل از در پشتی آمد  دست خالی رفت
شبکه «ای‌آردی» موسوم به کانال اول تلویزیونی آلمان، سفر صدراعظم این کشور به آمریکا و دیدار با رئیس جمهور ایالات متحده را فاقد پروتکل‌ها و سازماندهی کافی برای یک دیداری بزرگ رسمی خواند که نشان داد روابط برلین و واشنگتن همچنان تحت تاثیر مناقشه تجاری بسیار بد است. طبق تحلیل «پتر دالهایمر» خبرنگار این شبکه، اهداف اصلی سفر آنگلا مرکل به واشنگتن در  توافقنامه اتمی با ایران و تعرفه‌های اعمال شده توسط ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپایی به آمریکا خلاصه می‌شد که بعید است هیچ کدام محقق شده باشد. او همچنین با مقایسه تشریفات و پروتکل عریض و طویل مورد استقبال از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که درست پیش از دیدار مرکل و ترامپ انجام شد، این افتضاح را که ترامپ مرکل را از در پشتی وارد کاخ سفید کرده است چیزی فراتر از روابط بد این دو دانست. همچنین روزنامه آلمانی هندلزبلات در بررسی نتایج مذاکرات این دو نوشت: «مرکل با دست‌های خالی از واشنگتن بازگشت. نتیجه تلخ این سفر برای او این بود که دونالد ترامپ هر آنچه را بخواهد انجام می‌دهد و برایش فرقی نمی‌کند این خواسته‌ها به مذاق آلمان خوش می‌آید یا نه!»


Page Generated in 0/0056 sec