printlogo


کد خبر: 192326تاریخ: 1397/2/23 00:00
چهارگوشه

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی لبنان اعلام شد
درخواست حزب‌الله  برای تشکیل دولت وحدت ملی
وزارت کشور لبنان نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور را که در تاریخ ششم مه برگزار شد،‌ اعلام کرد که براساس آن ائتلاف شیعه به پیروزی قابل‌توجهی دست یافت. براساس قانون اساسی لبنان، از ۱۲۸ کرسی پارلمان ۶۴ کرسی در اختیار مسلمانان و ۶۴ کرسی در اختیار مسیحی‌ها است. بر این اساس نتایج رسمی انتخابات لبنان به این شرح است: کرسی‌های مسلمانان در پارلمان: شیعیان ۲۷ کرسی، اهل سنت ۲۷ کرسی، دروزی‌ها 8 کرسی و علوی‌ها 2 کرسی. کرسی‌های مسیحیان در پارلمان: مارونی‌ها ۳۴ کرسی، روم ارتدکس ۱۴ کرسی، روم کاتولیک ۸ کرسی، ارمن ارتدکس ۵ کرسی، ارمن کاتولیک یک کرسی، پروتستان یک کرسی و اقلیت یک کرسی. همزمان با اعلام این نتایج، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خواهان تشکیل دولت وحدت ملی براساس نتایج انتخابات شد. وی در سخنانی گفت: انتخابات بدون هیچ مشکل امنیتی با بهترین شکل برگزار شد و مردم مشتاقانه رأی دادند و یک پارلمان جدید شامل نمایندگان تمام قشرهای جامعه لبنان به دلیل قانون انتخابات نسبی روی کار آمد. وی گفت: طی این دوره لبنانی‌ها مشغول انتخابات پارلمانی بودند و برخی خارجی‌ها و اعراب در حال توطئه‌چینی بودند. آنها می‌خواستند در مرحله اول انتخابات پارلمانی را ناکام بگذارند و در مرحله دوم نتوانستند در نتایج انتخابات نقشی داشته باشند. نعیم قاسم خواهان تشکیل دولت وحدت ملی براساس نتایج انتخابات پارلمانی شد و گفت: ما باید دولت ملی تشکیل دهیم تا بتوانیم بدون اختلافات سیاسی درباره طرح اسرائیل لبنان را بسازیم، چرا که بازسازی لبنان همبستگی و اتحاد را می‌طلبد.

وزیر دفاع پاکستان  وزیر خارجه هم شد
دولت فدرال پاکستان مسؤولیت وزارت خارجه را به «خرم دستگیر» واگذار کرد که رهبری وزارت دفاع پاکستان را هم در دست دارد. خرم دستگیر از آگوست ۲۰۱۷ به عبارتی زمانی که شاهد خاقان عباسی نخست‌وزیر جدید کابینه را بعد از عزل نواز شریف تشکیل داد، به عنوان وزیر دفاع روی کار آمد. پست وزارت خارجه پاکستان از ۲۶ آوریل که خواجه آصف رد صلاحیت شد، خالی مانده بود. وزیر خارجه سابق به حکم دیوان عالی اسلام‌آباد و طبق ماده ۶۲ قانون اساسی که این وزیر را موظف می‌کرد ارتباطش را با یک شرکت اماراتی و حقوق ماهانه دریافتی از آنها فاش کند، رد صلاحیت کرد.

حمله موشکی به پایگاه سعودی در جیزان
نیروی موشکی ارتش و کمیته‌‌های مردمی یمن، پایگاه ارتش عربستان در جیزان را با یک فروند موشک بالستیک «بدر یک» هدف قرار دادند. نیروی موشکی یمن روز چهارشنبه نیز 2 فروند موشک بالستیکی «بدر یک» را به سمت اهدافی در عمق خاک عربستان شلیک کردند؛ یکی از این موشک‌ها به پایگاه هوایی در جیزان و دیگری به مقر اطلاعات و جنگ الکترونیک عربستان اصابت کرد. این حمله موشکی در چارچوب عملیات پاسخ به تجاوزات سعودی و دفاع مشروع و قانونی ملت یمن در مقابل ظلم و تجاوز صورت گرفته است.

درخواست مخالفان بحرینی برای بازداشت حمد
اپوزیسیون بحرین در انگلیس از مسؤولان این کشور خواست به محض ورود پادشاه بحرین به لندن به دلیل اقدامات وی در زمینه نقض حقوق بشر او را بازداشت کنند. این اپوزیسیون در کنفرانسی تحت عنوان «بحرین مظلوم و وطن به غارت رفته» تاکید کرد: میزبانی ملکه انگلیس از حمد بن عیسی آل‌خلیفه (پادشاه بحرین) در راستای منافع انگلیس نبوده بلکه منافع این کشور در مبارزه با دیکتاتوری و نیز دعوت به تحقق دموکراسی و همچنین مقابله با اصول سیاسی و ایدئولوژیکی است که مسؤولان بحرین مطابق آنها عمل می‌کنند.  پادشاه بحرین انواع شکنجه و کشتارهای بی‌دلیل و نیز تخریب میراث مذهبی کشور، بازداشت‌های دسته‌جمعی و نیز غارت منابع کشور را مرتکب شده است.


Page Generated in 0/0049 sec