printlogo


کد خبر: 192327تاریخ: 1397/2/23 00:00
استقلال بدون ابراهیمی هجومی می‌شود
تغییر سیستم شفر

استقلال با توجه به بازیکنان مصدومی که دارد نیاز به تغییر سیستم برابر ذوب‌آهن دارد و شاهد هجومی‌ترین استقلال شفر خواهیم بود. استقلال در یکی از حساس ترین بازی‌های خود در دوران شفر دوشنبه باید به مصاف ذوب‌آهن برود. این دیدار در دور برگشت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود و آبی‌پوشان پایتخت با توجه به شکست یک بر صفر در دیدار رفت به پیروزی در دیدار برگشت نیاز دارند. استقلال در این دیدار داریوش شجاعیان را به خاطر آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد و غیبت او قطعی است. بازیکن دیگری که احتمال غیبت او هم در این دیدار زیاد است امید ابراهیمی است که یکی از کلیدی‌ترین و تاثیرگذارترین بازیکنان آبی‌پوشان پایتخت است. استقلال مشکلی برای جایگزینی ابراهیمی ندارد و شفر می‌تواند روزبه چشمی را به پست اصلی خود یعنی هافبک دفاعی بازگرداند تا در کنار فرشید باقری دو هافبک دفاعی آبی‌پوشان باشند اما با توجه به غیبت شجاعیان این احتمال زیاد است که شفر برای نخستین بار بعد از آمدن تیام از دو مهاجم در ترکیب اصلی تیمش استفاده کند و این باعث می‌شود آبی‌پوشان تغییر آرایش دهند. استقلال در این دیدار سخت به بازی هجومی نیاز دارد و اگر می‌خواهد به دور بعد راه پیدا کند باید در آزادی به ذوب‌آهن دو گل بزند بدون آنکه گلی هم دریافت کند و این باعث می‌شود مامویت تیم شفر سنگین شود.
آینده نامعلوم تیام
از سوی دیگر مهاجم آبی‌پوشان پایتخت با پیشنهاد وسوسه‌انگیز یک باشگاه عربی مواجه شده است؛ خبری که در آستانه دیدار با ذوب‌آهن اردوی آبی‌پوشان را تحت تاثیر قرار داده است. بدون شک باید مامه تیام را بهترین خرید استقلال در فصل جابه‌جایی زمستانی نامید. این بازیکن باتجربه توانست بخوبی مشکلات خط حمله آبی‌پوشان را برطرف کند. بازیکنی که سابقه بازی کردن با یوونتوس را در کارنامه دارد طبیعی است سطح و کلاس بالایی داشته باشد و این را بخوبی تیام محبوب استقلالی‌ها می‌داند. او یک تمام‌کننده قهار است و کوچک‌ترین فرصت برایش کافی است که بوی گل دهد. تیام تا پایان فصل با استقلال قرارداد دارد. عملکرد خوب او بویژه در لیگ قهرمانان آسیا باعث شده این بازیکن باتجربه مورد  توجه باشگاه‌های عربی قرار گیرد. با توجه به بالا رفتن قیمت دلار در ایران آبی‌پوشان پایتخت برای راضی نگه داشتن این بازیکن باید رقم بسیار بالایی را به او پرداخت کنند و شاید با این شرایط قید این بازیکن را بزنند. یک باشگاه عربی رقم وسوسه‌انگیزی به تیام پیشنهاد داده است تا جایی که حاضر است برای جذب این مهاجم ۲ میلیون دلار پرداخت کند و طبیعی است این بازیکن وسوسه شود و به جدایی از آبی‌پوشان علاقه‌مند باشد. باشگاه استقلال کار بسیار سختی برای راضی نگه داشتن تیام دارد و باید دید آیا در نهایت این مهاجم آماده و فرصت‌طلب راضی به ماندن در  جمع آبی‌پوشان خواهد شد یا نه. تیام دیدار رفت برابر ذوب‌آهن را به خاطر آسیب‌دیدگی از دست داد اما مشکلی برای دیدار برگشت ندارد و می‌تواند تیمش را همراهی کند.
تهدید از دست رفتن جام‌جهانی
در حالی که کمتر از چند روز به دیدار برگشت استقلال و ذوب‌آهن زمان باقی است، سرمربی آبی‌پوشان مطمئن نیست قادر به استفاده از امید ابراهیمی هست یا خیر. شفر و استقلالی‌ها بر سر دوراهی قرار دارند. آنها نه دوست دارند روی دیدار حساس‌شان مقابل ذوب‌آهن ریسک کنند و نه دوست دارند روی سلامتی بازیکن بزرگی مثل امید ابراهیمی. هافبک میانی و ملی‌پوش تیم استقلال را بی‌تردید باید یکی از موثرترین بازیکنان این تیم دانست. بازیکنی که بود و نبودش در میدان برای آبی‌ها کاملا مشهود است و غیبت این بازیکن اگر غیرقابل جبران نباشد، به سختی و با زحمت جای خالی‌اش پرخواهد شد. ابراهیمی در دیدار رفت دو تیم استقلال و ذوب‌آهن که با برتری یک بر صفر و شکننده تیم میزبان به پایان رسید دچار آسیب‌دیدگی نسبتا شدیدی شد و حدود یک نیمه هم با پای آسیب‌دیده در زمین بازی کرد. وی بلافاصله بعد از پایان بازی به تهران منتقل شد تا درمان پای آسیب‌دیده‌اش را آغاز کند. روند درمانی وی تاکنون ادامه داشته اما هنوز مشخص نشده آیا شرایط بازی برای روز سه‌شنبه را پیدا می‌کند یا خیر.
شفر که تیمش را در آستانه صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا می‌بیند، دوست ندارد در دیدار برگشت موثرترین بازیکنش را در اختیار نداشته باشد. سرمربی آبی‌پوشان بهتر از هر فرد دیگری می‌داند غیبت ابراهیمی در دیدار برگشت مقابل ذوب‌آهن چه تاثیر منفی می‌تواند بر سرنوشت این بازی بگذارد اما خود ابراهیمی و مدیران باشگاه و حتی خود شفر هم دوست ندارند روی سلامتی این بازیکن ریسک کنند. آن هم در حالی که روز به روز به آغاز رقابت‌های جام‌جهانی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. فشار آوردن به ابراهیمی می‌تواند منجر به تشدید مصدومیت وی و از دست رفتن جام‌جهانی برای این بازیکن شود. استقلالی‌ها فصل گذشته و درست در همین مرحله و در دیداری مشابه مقابل العین غیبت ابراهیمی را تجربه و ضرر آن را هم تحمل کردند. تلخ‌ترین شکست تاریخ باشگاه استقلال به همین شکل پدید آمد و شفر با داشتن چنین دیدگاهی دوست ندارد ابراهیمی را برای این بازی در اختیار نداشته باشد. با اعلام تیم پزشکی آبی‌پوشان فردا تست نهایی از ابراهیمی گرفته می‌شود تا وضعیت وی مشخص شده و شفر هم بداند آیا برای دیدار برگشت با ذوب‌آهن می‌تواند روی ابراهیمی حساب کند یا خیر. دیدار برگشت دو تیم استقلال و ذوب‌آهن از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۰:۴۵ روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. دیدار رفت 2 تیم با نتیجه یک بر صفر به سود ذوب‌آهن به پایان رسید.
 


Page Generated in 0/0133 sec