printlogo


کد خبر: 192336تاریخ: 1397/2/23 00:00
اخبار

آغاز فروش اینترنتی «گیلن باره»
فروش اینترنتی مستند «گیلن باره» از تولیدات مرکز بسیج صداوسیما، به کارگردانی داوود مرادیان در سایت سینمامارکت آغاز شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، این مستند به تبعات اقتصادی فتنه ٨٨ و اجماع جهانی برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران می‌پردازد و روایتی از وضع تحریم‌ها علیه ایران از سال ١٣٥٨ تا ١٣٨٨ را شامل می‌شود. «گیلن باره» نام سندرم نادری است که از یک بیماری ساده شروع و در نهایت باعث فلج شدن یا مرگ فرد می‌شود و چون این مستند نیز به اتفاقات سال 88 می‌پردازد که در نهایت منجر به ایجاد اجماع جهانی برای اعمال تحریم‌‌های همه‌جانبه علیه ایران شد، این اسم برای آن انتخاب شده است. گفتنی است، «گیلن باره» مستندی به تهیه‌کنندگی داوود مرادیان، نویسندگی لطیفه مرتضوی و تدوین محمدرضا اسفاری است که در مرکز بسیج صداوسیما تولید شده است. گفتنی است، علاقه‌مندان خرید اینترنتی می‌توانند این اثر را از سایت سینمامارکت
تهیه کنند.


یوسف سلامه، بازیگر «به وقت شام»:
حاتمی‌کیا با تمام حسش فیلم می‌سازد
یوسف سلامه، بازیگر فیلم «به وقت شام» که با دیالوگ «چطوری ایرانی» مشهور شد با بیان اینکه ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سختگیر و دقیقی است، جدا شدن از گروه «به وقت شام» را چیزی شبیه احساس مرگ نامید. به گزارش فارس، این بازیگر لبنانی که چندی پیش برای حضور در اکران‌‌های مردمی به ایران سفر کرده بود با بیان اینکه بازیگر تئاتر است، از سابقه خود در مجموعه‌‌های تلویزیونی و سینمایی خبر داد. وی با اشاره به مسیحی بودن خود، حزب‌الله لبنان را سپر دفاعی لبنان  دانست و اظهار داشت: برای من حزب‌الله تنها قدرتی است که در منطقه جلوی اسرائیل ایستاده است. برای من حزب‌الله مانند سپری می‌ماند که از لبنان دفاع می‌کند. وی درباره برجسته شدن دیالوگ «چطوری ایرانی» و استقبال مخاطبان از وی گفت: وقتی که تیزر فیلم پخش شد و آخر فیلم گفت «چطوری ایرانی؟»، درست یک ساعت بعد همه در اینستاگرام می‌گفتند «چطوری ایرانی». خاطرم است که در همان روز فقط به خاطر «چطوری ایرانی» 2 هزار مخاطب به مخاطبان صفحه اینستاگرامم اضافه شد. بعد از آن در کاریکاتورها هم می‌نوشتند که «چطوری ایرانی»، حتی بسیاری از افراد اسم من را هم نمی‌دانستند و با عنوان «چطوری ایرانی» من را صدا می‌کردند. سلامه با اشاره به همکاری خود و ابراهیم حاتمی‌کیا، وی را کارگردان برجسته‌ای دانست که قلب مردم را با فیلم‌هایش تکان می‌دهد. او پیرامون شخصیت این کارگردان اظهار داشت:  من راجع به ابراهیم حاتمی‌کیا تحقیق کردم و فهمیدم که او یکی از کارگردانان مطرح ایران است و وقتی فیلمش در سینما بیاید، همه مردم می‌روند و فیلمش را تماشا می‌کنند، این موضوع هم به‌خاطر این است که با تمام حسش فیلم می‌سازد. او قلب مردم را با فیلم‌هایش تکان می‌دهد. سلامه در ادامه افزود: قطعاً کارگردان سختگیری است و کار کردن با او آسان نیست چرا که با دقت تمام سکانس‌ها را ضبط می‌کند. او حتی یک خطا را هم از شما قبول نمی‌کند. وقتی که می‌دانید برای ابراهیم حاتمی‌کیا کار می‌کنید، موجی از انرژی‌های مثبت به سمت شما می‌آید. وقتی که کار تمام می‌شود و باید از حاتمی‌کیا جدا شوید،‌ احساس مرگ می‌کنید.


فروش 130 میلیاردی نمایشگاه کتاب
رئیس کمیته تخلفات نمایشگاه کتاب تهران گفت: تا روز نهم نمایشگاه کتاب ٣٧١ گزارش تخلف به دست ما رسید که ٢٤١ رای بر مبنای آن صادر شد و در نهایت ٩٥ ناشر متخلف از حضور در نمایشگاه سال بعد محروم شدند. به گزارش فارس، همایون امیرزاده، رئیس کمیته تخلفات سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران بیان داشت: آمار فروش نمایشگاه تا ظهر روز جمعه نشان می‌دهد ٨٩ میلیارد تومان فروش درون‌ شبکه بانک شهر انجام شده و اگر فروش خارج شبکه را نیز به این رقم بیفزاییم، این نمایشگاه حدود ١٣٠ میلیارد تومان فروش داشته است. امیرزاده اضافه کرد: بازدید در این دوره ٢٠ درصد رشد داشته و در برخی روزها و ساعت‌ها تعداد مراجعات رکورد تمام دوره‌ها را شکسته است.


Page Generated in 0/0055 sec