printlogo


کد خبر: 192366تاریخ: 1397/2/23 00:00
اخبار

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
چنگ زدن به ریسمان پوسیده‌ برجام دور از عقلانیت سیاسی است
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای تاکید کرد: امروز برجام ریسمان پوسیده‌ای است که چنگ زدن به آن دور از تدبیر و عقلانیت سیاسی است و اروپا مانند آمریکا غیر قابل اعتماد است. در این بیانیه با حمایت از رهنمود‌های مقام معظم رهبری آمده است: متاسفانه مروری بر راهبرد‌ها و توصیه‌های معظم‌له در موارد مختلفی چون «توجه به ظرفیت‌های داخلی، معیشت مردم، تولید، اشتغال، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد، دشمن‌شناسی و...» نشان می‌دهد مسؤولان، قوی و تاثیرگذار وارد میدان نشده‌اند و هر روز کشور از بی‌توجهی به این تذکرات در حال آسیب دیدن است. این بیانیه مذاکرات هسته‌ای که در میدان سیاست‌بازی و نقض عهد‌های مکرر طرف‌های خارجی به توافقی ضعیف و بی‌خاصیت تبدیل و با بردن کشور به مرحله‌ای چالش‌زا منجر به کاهش سرعت رشد و پیشرفت کشور شده است را نمونه‌ای از بی‌توجهی به مطالبات رهبری خواند و افزود: امروز برجام ریسمان پوسیده‌ای است که چنگ زدن به آن دور از تدبیر و عقلانیت سیاسی است. اروپا و دیگر دوستان آمریکا، مانند آمریکا غیر قابل اعتمادند و باید قاطعانه و بدون هیچ ملاحظه‌ای دشمن را شناخت و به تحلیل و عمل انقلابی پرداخت و یک دیپلماسی هوشمندانه را دنبال کرد.

کاخ سفید: باید فشار بیشتری به ایران وارد شود
کاخ سفید در بیانیه‌ای که ساعات پایانی روز جمعه درباره پاسخ راکتی ارتش سوریه به تجاوزات رژیم صهیونیستی منتشر کرده، ایران را مسؤول این حمله دانسته و بار دیگر ایران را به «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده» در منطقه غرب آسیا متهم کرد. کاخ سفید در این بیانیه از طرف‌هایی که آنها را «کشورهای مسؤول» خوانده خواسته فشارها بر تهران را جهت متوقف کردن این فعالیت‌ها افزایش دهند. چند روز قبل ارتش سوریه به تجاوزات چندباره رژیم صهیونیستی به خاک سوریه پاسخ داد. در این حملات چندین پایگاه رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتند. از سوی دیگر منابع رسانه‌ای گزارش دادند رژیم صهیونیستی ده‌ها موشک به مناطق مختلف سوریه شلیک کرد که پدافند هوایی دمشق، شمار زیادی از آنها را ساقط کرد. سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شده است 20 فروند موشک به‌سمت مواضع نظامی در بلندی‌های جولان شلیک شده است. به‌گفته وی، 4 مقر نظامی مهم ارتش اسرائیل در جولان هدف این حملات قرار گرفته است. کاخ سفید  با تکرار ادعاهای رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران موشک‌‌‌هایی را به سوی اسرائیل (سرزمین‌‌های اشغالی) شلیک کرده و «نیروهای نیابتی ایران در یمن» (اعضای جنبش انصارالله یمن) نیز یک موشک بالستیک را به سوی ریاض شلیک کردند. در بیانیه
کاخ سفید آمده است: «این اقدامات نشانه دیگری از اقدامات غیرمسؤولانه نظام ایران بوده و یک تهدید جدی علیه صلح و امنیت منطقه است. اکنون وقت آن است کشورهای مسؤول فشار بیشتری بر ایران وارد کنند تا رفتار خطرناک خود را تغییر دهد».

شرکت «دی‌میستورا»  در دور نهم مذاکرات آستانه
وزارت خارجه قزاقستان تأیید کرد نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز قرار است در دور نهم مذاکرات صلح سوریه در آستانه شرکت کند. به گزارش فارس، وزارت خارجه قزاقستان دیروز شنبه اعلام کرد «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه قرار است در دور نهم مذاکرات آستانه شرکت کند. بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت خارجه قزاقستان علاوه بر این در بیانیه‌ای تأیید کرده که تمام شرکت‌کنندگان در این دور از مذاکرات صلح سوریه حضور خود را در این گفت‌وگوها تأیید کرده‌اند. دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه قزاقستان روز چهارشنبه اعلام کرد دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه روزهای 14 و 15 مه ‌/24 و 25 اردیبهشت در پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود. بنا بر اعلام وزارت خارجه قزاقستان، علاوه بر ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس سوریه، هیأت‌های نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های معارض سوری و همچنین نمایندگان سازمان ملل، آمریکا و اردن به عنوان کشورهای ناظر، به این دور از مذاکرات دعوت شده‌اند. بر اساس این گزارش، نشست‌های دوجانبه و چندجانبه قرار است 24 اردیبهشت‌ماه و جلسه عمومی نیز 25 اردیبهشت‌ماه انجام گیرد.


Page Generated in 0/0057 sec