printlogo


کد خبر: 192367تاریخ: 1397/2/23 00:00
اخبار

چرا برخی فکر می‌کردند می‌توان به آمریکا اعتماد کرد
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: ممکن است گذشت زمان و اصل فراموشی موجب شود ذهنیت انسان ضعیف شده و فکر کند می‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد. به گزارش مهر، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار وزیر خارجه ترکمنستان در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سؤال که با توجه به خروج آمریکا از برجام، اروپایی‌ها تا چه حد برای ادامه برجام قابل اعتماد هستند، اظهار داشت: آمریکا با خروج از برجام بار دیگر نشان داد همچون گذشته مقررات بین‌المللی را براحتی نقض می‌کند و هرگز نمی‌توان به قول آنها اعتماد کرد. وی تصریح کرد: این اصل از ابتدای انقلاب اسلامی ایران برای ما به اثبات رسیده بود اما ممکن است گذشت زمان و اصل فراموشی موجب شود ذهنیت انسان ضعیف شده و فکر کند می‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد. مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل اظهار داشت: آمریکایی‌ها با خروج از برجام نسبت به دیگر اعضای 1+5 هم بی‌احترامی کردند، چرا که تمام آن اعضا توصیه اکید کردند که آمریکا از برجام خارج نشود اما با توجه به عصیان بین‌المللی رئیس‌جمهور آمریکا که فکر می‌کند سطح جهان در قلمروی او است که این نوع تفکر هم مربوط به قرن نوزدهم و دوران استعمارگری است، لذا به خواست دیگر اعضا بی‌احترامی کرد و از برجام خارج شد.

آمریکا از اول هم داخل برجام نشده بود
عضو هیأت‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: آمریکا می‌گوید ما از برجام خارج‌ شده‌ایم اما می‌توان به یک معنا گفت آنها از اول هم داخل نشده بودند که بخواهند خارج شوند. غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به خروج آمریکا از برجام و سخنان رهبر معظم  انقلاب درباره دشمنی آمریکا اظهار داشت: آمریکا می‌گوید ما از برجام خارج‌ شده‌ایم اما می‌توان به یک معنا گفت آنها از اول هم داخل نشده بودند که بخواهند خارج شوند. حدادعادل ادامه داد: ما باید ظرفیت‌های کشور را بدون اتکا به بیگانه فعال کنیم و راهی غیر از این نداریم. عضو هیات‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور برای ادامه برجام با کشورهای اروپایی تصریح کرد: آنها نیز همین‌طور هستند، منتها ما از همکاری منطقی پا پس نمی‌کشیم به‌شرط آنکه تضمین داده شود نتیجه‌ مانند آمریکا نشود.

آمریکا در پی منافع حداکثری اسرائیل است
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: آمریکا در پی منافع حداکثری اسرائیل است، آمریکا تحت فشار اسرائیل اقداماتی انجام می‌دهد که به نفعش نیست. به گزارش صبح توس، حسین امیرعبداللهیان صبح دیروز پیامی به ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو که در هتل الغدیر مشهد در حال برگزاری است، صادر کرد. در این پیام آمده است: امیدوارم کنفرانس بین‌المللی افق نو در راستای پررنگ‌سازی فلسطین در جهان و استیفای حقوق فلسطینیان نائل آید. همه می‌دانیم درد و رنج فلسطین مربوط به امروز نیست و هر روز بر آلام این مردم افزوده می‌شود، موضوع فلسطین، زخم کهنه جهان اسلام است که با توطئه بالفور شروع و تحت فشار اسرائیل تشکیل شد. در ادامه این پیام آمده است: برگزاری نشست امروز معطوف به قرائت درستی است که از تجاوز اسرائیل به خاک فلسطین حکایت دارد. آمریکا در پی منافع حداکثری اسرائیل است، آمریکا تحت فشار، اسرائیل اقداماتی انجام می‌دهد که به نفعش نیست. امیرعبداللهیان در این پیام آورده است: تغییر پایتخت آمریکا به فلسطین اشغالی توسط این کنفرانس محکوم می‌شود، جمهوری اسلامی بدون هیچ پیش‌شرطی از آرمان فلسطین حمایت می‌کند. ملت‌ها ثابت کردند که به آرمان فلسطین وفادارند، حتی اگر حکومت‌ها اسرائیل را به‌رسمیت بشناسند. صهیونیست‌ها هرچقدر خون بریزند و ویران کنند، نمی‌توانند موفق شوند.
 


Page Generated in 0/0078 sec