printlogo


کد خبر: 192377تاریخ: 1397/2/24 00:00
اخبار

واکنش خالق سرود «آمریکا آمریکا» به ترامپ
در پی خروج آمریکا از برجام، احمدعلی راغب سازنده سرود ماندگار «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» نوشته‌ای را منتشر کرد. به گزارش مهر، در پی جنجال خروج آمریکا از برجام و تهدیدهای تازه و توخالی ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا علیه کشورمان، احمدعلی راغب سازنده سرود ماندگار «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» نوشته‌ای را منتشر کرده است. متن این نوشتار به این شرح است: «به تازه‌کارهایی که بر خشم و نفرت ما طمع کرده‌اند، به آنان که راه گم کرده و ناخوانده، همسایه ما شده‌اند و به آنان که بیراهه را «راه» ما می‌خواهند، می‌گوییم رسم ما شانه خالی کردن از راه‌های سخت و ناهموار نیست. از پشت میز مذاکره یا از لابراتوارهای خشم غنی‌سازی شده، ما به راه خود ادامه خواهیم داد و دوباره این شما خواهید بود که باید راه فرارتان را پیدا کنید».


هواداران فوتبال میهمان «به اضافه مستند» می‌شوند
شصت و سومین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «هواداری» ساخته مصطفی امامی روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در این قسمت و پس از پخش مستند، هوشنگ نصیر‌زاده، کارشناس فوتبال و داور سابق کشور و مصطفی امامی کارگردان مستند «هواداری» میهمان برنامه خواهند بود و با موضوع هواداران فوتبال در ایران و جو استادیوم‌های ورزشی گفت‌وگو خواهند کرد. همچنین، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. «هواداری»، روایتی مستند و متفاوت از واکنش هواداران فوتبال در استادیوم‌های ورزشی ایران است و به انعکاس رفتار مردم نسبت به اتفاقات داخل زمین فوتبال می‌پردازد. کارگردان این مستند تلاش کرده است با حضور در استادیوم‌ باشگاه‌های مختلف کشور، لحظاتی ناب از هواداران را به تصویر بکشد. مستند «هواداری» یک فیلم تجربی ویژه است که حتی کسانی که تا به حال استادیوم نرفته‌اند را نیز تحت تاثیر قرار داده و با تماشای آن متوجه آنچه که در ورزشگاه‌ها رخ می‌دهد، خواهند شد. تصویربرداری این مستند 44 دقیقه‌ای از سال 93 تا 95 به طول انجامیده است و برای نخستین بار در یازدهمین جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمد. نخستین نمایش این مستند در تلویزیون، از شبکه مستند و برنامه «به اضافه مستند» خواهد بود. برنامه «به اضافه مستند» با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 25 اردیبهشت ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.


۴۰ سال سینمای انقلاب در «چهل شاهد» بررسی می‌شود
جمال شورجه، محمدتقی فهیم و اکبر نبوی طی نشستی ۴۰ سال سابقه سینمای انقلاب اسلامی را بررسی می‌کنند. به گزارش فارس، ششمین نشست تخصصی «چهل شاهد» با محوریت بررسی 40 سال سابقه سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس امروز دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه ساعت 10 صبح در موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار می‌شود. همچنین جمال شورجه، محمدتقی فهیم و اکبر نبوی از جمله سخنرانان این نشست هستند. علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در این باره می‌گوید: سینما می‌تواند جریان‌‌سازی و تاریخ‌سازی کند و نقش سینما در بررسی 40 سال هنر و ادبیات انقلاب اسلامی حائز اهمیت است و موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس بستری را فراهم کرده است تا در قالب سلسله‌نشست‌های تخصصی «چهل شاهد» و با حضور اساتید و سرآمدان حوزه‌های هنر و ادبیات نگاهی موشکافانه به این تاثیرات داشته باشد. وی افزود: با هنر می‌توان فرهنگ را به بهترین شکل ایجاد کرده و آن را گسترش داد و رسانه سینما می‌تواند در صدور مفاهیم ارزشمند انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس بسیار توانا و کارآمد باشد.
 


Page Generated in 0/0057 sec