printlogo


کد خبر: 192378تاریخ: 1397/2/24 00:00
اخبار

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «پایان یک داعش»
نمایشگاه آثار مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «پایان یک داعش» امروز دوشنبه، 24 اردیبهشت افتتاح می‌شود. به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، نمایشگاه آثار مسابقه بین‌المللی «پایان یک داعش» امروز دوشنبه، 24اردیبهشت‌ماه ساعت 17، در گالری‌های خانه عکاسان و ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح می‌شود. مسابقه بین‌المللی «پایان یک داعش» تا اسفندماه سال 96 در جریان بود و طی آن تعداد 2120 اثر از 870 شرکت‌کننده از 64 کشور جهان آثار خود را به دبیرخانه این مسابقه ارسال کردند. آثار برگزیده توسط هیاتی متشکل از داوران ایرانی و خارجی انتخاب شد. افتتاحیه  این رویداد در روز 24 اردیبهشت در سالگرد به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی (روز نکبت) برگزار می‌شود. این مسابقه به همت مرکز تجسمی حوزه هنری و گروه هنرهای تجسمی روایت فتح برگزار شده است.


برگزاری مراسم تجلیل از استاد علی‌اکبر فرهنگی در دانشگاه سوره
به مناسبت روز ارتباطات، تجلیل از دکتر فرهنگی در دانشگاه سوره برگزار می‌شود. مراسم هفته ارتباطات و روابط عمومی در دانشگاه سوره با سخنرانی استادان روابط عمومی و روزنامه‌نگاری و تجلیل از مقام استاد دکتر علی‌اکبر فرهنگی به پاس فعالیت علمی ایشان در حوزه ارتباطات و رسانه برگزار می‌شود. در این مراسم ضمن تجلیل از پروفسور فرهنگی، محمود مختاریان روزنامه‌نگار پیشکسوت کشور، دکتر حسن خجسته استاد مدیریت رسانه، دکتر مجید رضاییان استاد روزنامه‌نگاری و روزنامه‌نگار، دکتر صدیقه‌ببران استاد ارتباطات سخنرانی می‌کنند. این مراسم روز سه‌شنبه از ساعت 14:30 در تالار سوره حوزه هنری به میزبانی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره برگزار می‌شود. در حاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از کتاب‌های حوزه ارتباطات و مدیریت رسانه برگزار می‌شود. از جمله برنامه‌های دیگر دانشکده فرهنگ و ارتباطات در این هفته، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه عکاسی خبری و خبرنویسی، بازدید از خبرگزاری فارس، اردوی علمی و شرکت در همایش علمی روابط عمومی در دانشگاه تربیت مدرس است. 


اعتراض نمادین زنان روی فرش قرمز جشنواره کن
82 زن که چهره‌های سرشناس بسیاری میان‌ آنها دیده می‌شد روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن به شکلی نمادین به نابرابری در صنعت فیلمسازی اعتراض کردند. به گزارش خبرآنلاین، تعدادی از زنان حاضر در جشنواره فیلم کن که در میان ‌آنها چهره‌های سرشناسی از کیت بلانشت و کریستن استوارت تا جین فوندا هم دیده می‌شدند، در اقدامی بی‌سابقه در یک راهپیمایی اعتراضی به نابرابری جنسیتی در صنعت سینما روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن حضور یافتند. در این راهپیمایی اعتراضی تعدادی از بازیگران سرشناس، فیلمسازان و کارشناسان زن صنعت سینما حضور داشتند و کنار یکدیگر از پله‌های کاخ جشنواره بالا رفتند. این 82 زن نشان‌دهنده تعداد زنان فیلمسازی بودند که در تاریخ 70 ساله جشنواره فیلم کن برای رقابت در جشنواره انتخاب شده‌اند که در قیاس با مردان رقمی ناچیز و نشانگر نابرابری عمیق جنسیتی در صنعت سینما است. در مقایسه با ۸۲ فیلمساز زن، در تاریخ جشنواره کن تاکنون بیش از ۱۸۶۰ فیلمساز مرد برای رقابت به کن سفر کرده‌اند. در پایان این حرکت کیت بلانشت در بالای پله‌های کاخ جشنواره بیانیه‌ای به انگلیسی خواند و همان بیانیه را آنیس واردا به فرانسوی تکرار کرد. در بخش‌هایی از این بیانیه‌ آمده است: «زنان در جهان اقلیت نیستند در حالی که جریان غالب در صنعت سینما خلاف این واقعیت عمل می‌کند. ما روی این پله‌ها کنار هم ایستاده‌ایم تا نمادی برای تغییر وضعیت زنان و پیشرفت آنها باشیم. پله‌های پیشرفت در صنعت سینما باید برای همگان در دسترس باشد.» در این دوره از جشنواره فیلم کن از میان ۲۱ اثر پذیرفته‌شده در بخش رقابت اصلی فقط ۳ اثر ساخته فیلمسازان زن است.
 


Page Generated in 0/0057 sec