printlogo


کد خبر: 192393تاریخ: 1397/2/24 00:00
آوای شهر

استاندار تهران مطرح کرد
نیاز تهران به ۹۷۰ مدرسه جدید
استاندار تهران در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: تعداد دانش‌آموزان تهران تا 3 سال آینده به اندازه کل دانش‌آموزان سمنان افزایش می‌یابد و به تعداد مدارس آن استان به ظرفیت نیاز است، بنابراین تهران به 970 مدرسه نیاز دارد. به گزارش فارس، محمدحسین مقیمی در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تهران درباره آموزش‌وپرورش استان گفت: مدرسه‌ای در تهران وجود دارد که نمازخانه‌ و آزمایشگاه را به کلاس درس تبدیل کرده است. ما باید برای آموزش‌وپرورش قدم‌های بزرگی برداریم، زیرا پایه و اساس پیشرفت کشور همین مساله است. استاندار تهران اظهار داشت: همه مدیران باید در ساخت مدارس جدید ما را یاری کنند. سطح مدارس تهران اکنون مناسب نیست و باید به سطح مدارس کرمان و ایلام برسد. وی تصریح کرد: دولت نمی‌تواند سرمایه آنچنانی در بخش آموزش‌وپرورش قرار دهد، لذا ما باید خود به فکر باشیم و بهتر است در تهران نیز دانش‌آموزان در کلاس‌های 24 نفره بنشینند. اگر مدارس غیرانتفاعی تهران وجود نداشت، امروز کلاس‌های استان تهران 50 نفره بود و این بدین معنی نیست که مدارس غیرانتفاعی کیفیت بالایی دارد. مقیمی افزود: بهتر است فضاهای آموزشی در محل‌های ارزان‌تر ساخته شود تا فضای بیشتری در اختیار باشد. تعداد دانش‌آموزان تهران تا 3 سال آینده به اندازه کل دانش‌آموزان سمنان افزایش می‌یابد و به تعداد مدارس آن استان به ظرفیت نیاز است، بنابراین تهران به 970 مدرسه نیاز دارد.

معاون فنی سازمان تاکسیرانی عنوان کرد
توقف طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده
 معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: صادر نشدن پیش‌فاکتور از سوی شرکت خودروسازی مربوط، اصلی‌ترین دلیل توقف طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده است. به گزارش میزان، معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سال ۹۵ به صورت سراسری در کشور اجرا شد و تا پایان سال ۹۶ این طرح به قوت خود باقی ماند. مهدی ابراهیمی افزود: متاسفانه از پایان سال ۹۶ تا کنون به دلیل اختلالاتی که در رویه اجرای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده پیش آمد این طرح متوقف شد. وی بیان کرد: برابر آخرین آمار‌های دریافتی در سال ۹۶ حدود ۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده، نوسازی و تحویل رانندگان شد و در سال ۹۷ فقط ۵۰ دستگاه ون با تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی سازمان تاکسیرانی شهر تهران به رانندگان تحویل شد. معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ابراز داشت: عدم صدور پیش‌فاکتور از سوی شرکت خودروسازی مربوط، اصلی‌ترین دلیل توقف طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده است.

رئیس شورای شهر خبر داد
لغو برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران
رئیس شورای شهر تهران از لغو برگزاری نمایشگاه خودرو در پایتخت خبر داد. به گزارش ایسنا، محسن هاشمی پس از گلایه برخی اعضای شورای شهر مبنی بر برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در شهر تهران، گفت: روز گذشته اسفندی، رئیس شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌ها با بنده تماس گرفت و از کنسل شدن برگزاری نمایشگاه خودرو در نمایشگاه بین‌المللی خبر داد. اسفندی عنوان کرد این نمایشگاه برگزار نمی‌شود اما قرار هم نبود نمایشگاه خودرو بین‌المللی باشد بلکه تنها در سطح کشور گروه‌های خودروساز به ارائه دستاوردهای خود می‌پرداختند اما به‌رغم اینها ما نیز از برگزار نشدن این نمایشگاه پرمخاطب در تهران تشکر می‌کنیم.
 


Page Generated in 0/0052 sec