printlogo


کد خبر: 192407تاریخ: 1397/2/24 00:00
چهارگوشه

انهدام تانک سعودی توسط ارتش یمن
ارتش یمن شنبه‌شب یک تانک عربستان را در منطقه الطلعه در نجران در جنوب این کشور با یک موشک هدایت‌شونده هدف قرار داد که ضمن انهدام این تانک، تمام نیروهای سوار بر آن را از پای درآمدند. همچنین خبرگزاری سبأ به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد در گلوله‌باران توپخانه‌ای 3 پایگاه ارتش عربستان در منطقه جازان توسط ارتش یمن تعدادی از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند. به گفته این منبع، یک بولدوزر نظامی عربستان نیز با یک موشک هدایت‌شونده در پایگاه المحروق در همین منطقه هدف قرار گرفت.

پاکستان مانع خروج دیپلمات آمریکایی شد
پاکستان مانع خروج یک دیپلمات آمریکایی از خاک این کشور شده است. پاکستان می‌گوید این مستشار نظامی آمریکا ماه گذشته با رد شدن از چراغ قرمز طی یک سانحه رانندگی، موجب مرگ یک موتورسوار شده است. رسانه‌های محلی پاکستان روز شنبه گزارش کردند آمریکا برای بردن سرهنگ جوزف امانوئل هال، مستشار نظامی سفارت آمریکا در پاکستان، یک هواپیمای ویژه ارسال کرده‌ اما پاکستان مجوز خروج به این دیپلمات آمریکایی نداده است. این سانحه رانندگی تنش سیاسی میان اسلام‌آباد و واشنگتن را افزایش داده است.

حملات انتحاری به کلیساها در دومین شهر بزرگ اندونزی
دومین شهر بزرگ اندونزی روز گذشته هدف حملات تروریستی قرار گرفت. پلیس اندونزی گزارش کرد، عاملان انتحاری به 3 کلیسا «مریم مقدس»، «پنتاکوستال» و «دیپونگورو» در شهر سورابایا در ساعت 7 بامداد یکشنبه، یعنی روزی که مسیحیان برای نماز و نیایش به کلیسا می‌روند، حمله کردند و دست‌کم 9 نفر را کشتند و 40 نفر دیگر را نیز زخمی کردند. تصاویر تلویزیونی، آوارها و گرد و غبار در اطراف ورودی یکی از کلیساها را نشان می‌دهد که در حال پراکنده شدن در فضا است و پلیس نیز محدوده انفجار را مسدود کرده است. هیچ گروهی مسؤولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است و تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد. با این‌حال، به گفته مقامات اطلاعاتی اندونزی این حملات از سوی یکی از حامیان محلی گروه تروریستی داعش صورت گرفته است. اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان‌نشین جهان است اما شمار قابل‌توجهی از اقلیت‌های مسیحی، هندو و بودایی نیز ساکن آن هستند.

نخستین تبعات شکست جریان غربگرا
در انتخابات پارلمانی لبنان زلزله در المستقبل
در اتفاقی که به‌نظر می‌رسد ناشی از اختلافات داخلی میان جریان غربگرای المستقبل و در نتیجه ناکامی آن در احراز کرسی‌های مدنظر در پارلمان لبنان است، رئیس دفتر سعد حریری از همه سمت‌های خود در دفتر نخست‌وزیری استعفا داد. نادر حریری، فرزند بهیه حریری، عمه سعد حریری است. نادر پس از سعد حریری مرد شماره 2 جریان المستقبل به شمار می‌آید که به عنوان مغز متفکر، برنامه‌ریز و سیاست‌گذار جریان المستقبل شناخته می‌شود. در این بیانیه به دلایل استعفای وی اشاره‌ای نشده اما سعد حریری روز شنبه از اصلاحات و تغییرات گسترده‌ در حزبش در پی اینکه حزبش نتوانست پیروزی چشمگیری در انتخابات اخیر داشته باشد، خبر داده بود. در انتخابات یکشنبه گذشته جریان المستقبل به رهبری حریری نتوانست نتیجه مطلوب را به دست آورد و ۱۳ کرسی خود را از دست داد و توانست از مجموع ۱۲۸ کرسی ۲۱ کرسی به دست آورد. در همین راستا، نخست‌وزیر لبنان و رئیس جریان المستقبل تصمیم گرفت «هیات امور انتخابات» و «ستاد لجستیکی انتخابات» جریان المستقبل را به صورت کلی منحل کند و آن را یک نهاد موقت اعلام کرده تا تصمیماتی را طبق قواعد و قوانین فعالیت سیاسی و سازمانی در این جریان و تکمیل درخواست‌ها و آماده کردن گزارش‌های ارزیابی مفصل اتخاذ کند. در بیانیه صادره از سوی جریان المستقبل، حریری همچنین تصمیم گرفته که هیأت رهبری جریان المستقبل (دفتر و شورای هماهنگی) را به صورت کلی در دفاتر هماهنگی بیروت، بقاع غربی، راشیا، الکوره و زغرتا منحل کند.


Page Generated in 0/0059 sec