printlogo


کد خبر: 192417تاریخ: 1397/2/24 00:00
اخبار

برجام بستر نهادینه‌ کردن تحریم‌ها شد
فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان داد. به گزارش تسنیم، سرلشکر محمدعلی جعفری در نخستین جشنواره طرح ملی بسیج همگام با کشاورز که در مرکز همایش‌های امام علی(ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: دشمنان ما چند سالی است ‌روی توانمندی هسته‌ای تمرکز کرده‌اند و به‌بهانه ساخت سلاح هسته‌ای، با بسیج کشورها علیه ایران، سعی کردند ما را از دستیابی و استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای محروم کنند. وی افزود: برجام به‌جای آنکه تحریم‌ها را برطرف کند، تبدیل به بستری برای نهادینه کردن تحریم‌ها علیه ایران شد. فرمانده‌کل سپاه در واکنش به خروج آمریکا از برجام، گفت: خروج اخیر آمریکا از برجام که در راستای شکستن مقاومت مردم ایران انجام گرفته، یک موضوع جدید نیست و ما سال‌هاست درگیر این خباثت‌ها هستیم ولی مشکل امروز ما، تحریم‌های آمریکا نیست، مشکل ما نگاه به بیرون برخی مسؤولان به‌جای نگاه به پتانسیل‌های داخلی است. سرلشکر جعفری افزود: اقتصاد مقاومتی راه علاج مشکلات امروز کشور است ولی متأسفانه تفاوت‌هایی که در نگاه مبنایی بین مسؤولان در بحث اقتصاد مقاومتی وجود دارد، منجر شده تا در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی توفیقات خوبی نداشته باشیم. فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان با اشاره به سخنان صدراعظم آلمان، گفت: مرکل در سخنان اخیر اعلام کرده نباید توقع داشت کشورهای اروپایی مستقل از آمریکا با ایران همکاری داشته باشند، پس از هم‌اکنون نتیجه برجام و مذاکره با اروپا مشخص است.

آمریکا ریشه اصلی سازماندهی تروریست‌ها در منطقه است
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: تجربه کشورهای عراق و سوریه نشان می‌دهد آمریکا ریشه اصلی سازماندهی تروریست‌ها و ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در این کشورها است. علی شمخانی در دیدار سپهبد طارق شاه‌بهرامی، وزیر دفاع افغانستان با اشاره به افزایش ناامنی و بی‌ثباتی ناشی از حضور آمریکا در این کشور، ضرورت تقویت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی افغانستان برای ایفای نقش فعال در ایجاد صلح و امنیت را در این کشور مورد تاکید قرار داد. وی افزود: تجربه کشورهای عراق و سوریه نشان می‌دهد آمریکا ریشه اصلی سازماندهی تروریست‌ها و ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در این کشورها بوده و برخی کشورهای مرتجع عربی نیز از این روند پشتیبانی مالی و تجهیزاتی کرده‌اند. شمخانی اظهار داشت: مستندات متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا و همپیمانان این کشور در مقاطع زمانی مختلف، بی‌شرمانه به نیروهای نظامی و امنیتی عراق و سوریه با هدف نجات تروریست‌ها حمله کرده‌اند. سپهبد طارق‌شاه بهرامی نیز گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه بروز تهدید علیه ایران از خاک افغانستان توسط بیگانگان را نخواهیم داد. 

ترامپ دنبال گرفتن امتیازات  بیشتر از ایران است
فواد ایزدی گفت: دلیل خروج رئیس‌جمهور آمریکا از برجام این است که وی می‌خواهد امتیازات بیشتری از ایران بگیرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، کارشناس مسائل بین‌الملل در نشست رسانه‌ای «دیپلماسی شکست» با موضوع بررسی ابعاد و زوایای خروج آمریکا از برجام که در محل پاتوق رسانه‌های انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: در همه متون و اسناد بین‌المللی که نوشته می‌شود یک مکانیزم اعتراض پیش‌بینی شده و برجام هم از این اصل جدا نبود و یک روش اعتراضی در آن وجود داشت اما متأسفانه به دلیل وجود مشکل ساختاری در این توافق در موضوع پیگیری اعتراضات، ما نمی‌توانیم بخوبی از بند اعتراض استفاده کنیم. ایزدی تصریح کرد: متن برجام به گونه‌ای است که ایران نمی‌تواند از آن استفاده کند و در واقع با اعتراض ما شاهد بازگشت تحریم‌ها هستیم که این نشان می‌دهد نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم. کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به مشکلات توافق برجام اظهار کرد: یکی از مسائلی که باعث شد توافق برجام به این شکل باشد، این بود که طرف مذاکره معتقد بود ایران از پای میز مذاکره بلند نمی‌شود و همین باعث شد پیش خودشان فکر کنند هرچه می‌خواهند را می‌توانند در برجام بیاورند. ایزدی با طرح این سوال که توافق برجام برای ما خوب نبود اما چرا ترامپ از آن خارج شد؟ اظهار کرد: دلیل خروج رئیس‌جمهور آمریکا این است که معتقد است می‌تواند توافق بهتری با ایران داشته باشد و باز امتیازاتی از ایران بگیرد.


Page Generated in 0/0052 sec