printlogo


کد خبر: 192440تاریخ: 1397/2/25 00:00
اخبار

آمریکا نشان داد غیرقابل اعتماد غدار و عهدشکن است
رئیس قوه‌قضائیه با اشاره خروج آمریکا از برجام می‌گوید: برای اثبات حقانیت خود و رد ادعاهای واهی آنها برخی عقب‌نشینی‌ها را پذیرفتیم و برخی التزامات را با اینکه در چارچوب NPT نبود قبول کردیم اما آمریکا نشان داد به دنبال چیز دیگری است. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام اظهار کرد: اگرچه این اقدام با شایعات و تبلیغات قبلی قابل پیش‌بینی بود اما یک تجربه تاریخی مهم بر تجربیات 40 ساله ملت بزرگ ایران که همواره مورد تعدی و ظلم آمریکا بوده است، افزود. وی ادامه داد: تحریم‌ها، جنگ تحمیلی که وجهه‌ای از جنایات آمریکا بود و همچنین اقدامات آمریکا پس از جنگ برای مردم ما کاملاً آشناست اما اقدام اخیر تجربه بزرگی بود که نشان داد آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد، غدار و عهدشکن هستند. رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا در جلسات گوناگون، تصریح کرد: مسؤولان مربوط تلاش کردند اما به هرحال آمریکا نشان داد اهل وفای به عهد نیست و هرگونه منافعش اقتضا کند عمل می‌کند و در این مسیر از جنگ و کشتار نیز ابایی ندارد.

اروپایی‌ها راه آمریکا را بروند غنی‌‌سازی از سر گرفته می‌شود
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: کشورهای اروپایی اگر راه آمریکا را بروند برجام به طور کلی منتفی شده و غنی‌‌سازی از سر گرفته می‌شود. به گزارش رسا، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در درس خارج فقه خود، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: حضور مردم و مقاومت آنان در مقابل مشکلات به این دلیل است که تربیت شده مکتب رمضان هستند، 8 سال دفاع‌مقدس و مقاومت در برابر تحریم‌‌های چندین ساله نشان از حمایت مردم از جمهوری اسلامی است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر کشوری می‌تواند در مسائل دفاعی خود اقداماتی انجام دهد، تاکید کرد: میزان برد موشک‌ها ربطی به بیگانه ندارد، چرا با رژیم صهیونیستی که کلاهک هسته‌ای دارد و این مقدار جنایت انجام می‌دهد کاری ندارند اما ایران که قطعا به دنبال بمب اتم نبوده و به دنبال فناوری صلح‌آمیز است برایش اشکال است؟ رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تاکید کرد: کشورهای اروپایی اگر راه آمریکا را بروند برجام به طور کلی منتفی شده و غنی‌‌سازی از سر گرفته می‌شود، ولی اگر تضمین کامل دادند ممکن است بتوان با آنان همکاری کرد اما از باب اینکه «الکفر مله واحـده» هیچ اعتمادی به تضمین اینها
وجود ندارد.

2 سال از قرارداد توتال با ایران گذشت؛
هیچ اتفاقی نیفتاد!
نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می‌گوید در حوزه نفت و انرژی قبل از خروج آمریکا از توافق برجام تنها یک قرارداد آن هم با توتال فرانسه منعقد شده بود که این شرکت هم هیچ کاری را بعد از عقد قرارداد تاکنون در ایران انجام نداده است. هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با راه دانا، با اشاره به خروج آمریکا از برجام و آینده اقتصادی ایران با توجه به این موضوع در حوزه نفت و انرژی، اظهار داشت: مگر قبل از خروج آمریکا از برجام اتفاق خاصی در اقتصاد ایران افتاده بود که بعد از خروج آن بیفتد، نه با برجام با آمریکا و نه با برجام بدون آمریکا هیچ اتفاق خاصی در اقتصاد ایران نمی‌افتد، دلیل این امر هم عدم اخذ ضمانت از طرفین قرارداد‌های بین‌المللی است. نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بدعهدی‌های توتال در دوران گذشته نیز بیان داشت: توتال قبل از اینها هم با ایران قراردادهای زیادی را منعقد کرده بود ولی با کوچک‌ترین تحریم علیه ایران قرارداد را کان‌لم‌یکن دانست و از ایران رفت امروز هم که بیش از 2 سال از عقد قراردادش با ایران می‌گذرد هنوز اقدام خاصی در ایران انجام نداده است.


Page Generated in 0/0057 sec