printlogo


کد خبر: 192441تاریخ: 1397/2/25 00:00
اخبار

خطای راهبردی ترامپ درباره برجام و فلسطین
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ترامپ با خطاهای راهبردی که در حمایت از تروریسم، نقض برجام و قوانین و پیمان‌های بین‌المللی و همچنین زیر پا گذاشتن حقوق مردم فلسطین مرتکب شده به نماد هرج و مرج‌گرایی و خشونت‌افزایی در عرصه جهانی تبدیل شده است. امیر دریابان علی شمخانی در واکنش به انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف با تقبیح و محکومیت شدید این اقدام غیرقانونی و مغایر حقوق مردم فلسطین گفت: ترامپ با خطاهای راهبردی که در حمایت از تروریسم، نقض برجام و قوانین و پیمان‌های بین‌المللی و همچنین زیر پا گذاشتن حقوق مردم فلسطین مرتکب شده به نماد هرج و مرج‌گرایی و خشونت‌افزایی در عرصه جهانی تبدیل شده است. وی با بیان اینکه انتقال پایتخت رژیم نامشروع صهیونیستی به قدس شریف، ضمن تقویت اراده جهان اسلام برای دفاع از آرمان فلسطین، نتیجه‌ای معکوس برای طراحان این توطئه به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: نخستین پیامد این اقدام فاجعه‌بار، انسجام بیشتر و وحدت مسلمانان عالم برای دفاع از مقدسات خود و تسریع در روند اضمحلال رژیم جعلی صهیونیستی است. دبیر شورای‌عالی امنیت ملی افزود: با توجه به تبعات امنیتی و سیاسی هرگونه تصمیم درباره شهر قدس، مسؤولیت بی‌ثباتی و ناامنی حاصل از اینگونه اقدامات نابخردانه مستقیماً بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود. شمخانی با بیان اینکه قدس شریف، بخش لاینفک فلسطین است، خاطرنشان کرد: هر نوع تصمیم‌گیری درباره آینده این سرزمین در صلاحیت ساکنان اصیل و غیرمهاجر آن بوده و هیچ کشوری نمی‌تواند با نادیده گرفتن حقوق مسلم مردم فلسطین برای این کشور اسلامی تصمیم‌گیری کند.

تجربه خوبی در اجرای برجام نداشتیم
معاون سیاسی وزارت امور خارجه می‌گوید آمریکا در زمانی که در برجام بود به وعده‌هایش عمل نکرد و همین باعث شد اروپا هم نتواند سهم خود از برجام را محقق کند. سیدعباس عراقچی در مصاحبه‌ با «آ ار دی» آلمان، در پاسخ به این پرسش که بعد از خروج آمریکا از برجام ایران چگونه عمل می‌کند، گفت: «توافق هسته‌ای از 2 ستون تشکیل می‌شود. یکی محدودیت برنامه‌های اتمی ما و دیگری لغو تحریم‌ها علیه ما. ما ایده‌هایی برای تضمین‌ها داریم اما اول می‌خواهیم از اروپا بشنویم که چه چیزهایی را برای ارائه دادن به ما دارند». وی افزود: «واضح است که ما در 2 سال گذشته هیچ تجربه خوبی در اجرای توافق هسته‌ای نداشته‌ایم. آمریکا حتی زمانی که شریکی در برجام بود هم به وعده‌های خود عمل نکرد. این وضعیت منجر به این شد که کشورهای اروپایی هم نتوانند سهم خود در این توافق را برآورده کنند. ما حالا به اندازه کافی به تضمین‌هایی نیاز داریم و باید درباره فرم این تضمین‌ها در کمیسیون اروپایی صحبت کنیم.» عراقچی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا شما فکر می‌کنید اروپا در شرایطی است که تضمین‌هایی را که شما درخواست می‌کنید برآورده کند، گفت: «این یک سوال خوب است. ما بر این باوریم که اروپا عزم و اراده برای حفظ توافق هسته‌ای را دارد اما اینکه آیا شایستگی و توانایی حفظ این توافق را دارد سوالی است که ما می‌خواهیم در مذاکرات پاسخی برای آن بیابیم. برای ما همین کافی است که منافع ما برآورده شود. لغو تحریم‌ها برای ما اهمیت دارد».

امروز؛ برگزاری نخستین سالگرد شهادت «سردار شعبان نصیری»
 مراسم نخستین سالگرد شهادت مدافع حرم سردار حاج شعبان نصیری امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور خانواده شهید و جمعی از همرزمان وی برگزار می‌شود. سردار شعبان نصیری که برای دفاع از حریم آل‌الله عازم عراق شده بود روز 5 خرداد ماه 96 در عملیات آزادسازی غرب موصل به شهادت رسید. شهید نصیری از اهالی شهرستان کرج پس از 38 سال مجاهدت و جهاد در عرصه دفاع‌مقدس و دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عراق سرانجام به یاران شهیدش پیوست. وی در دوران دفاع‌مقدس سمت‌هایی همچون جانشینی فرمانده گردان امام سجاد(ع) و جانشینی فرمانده گردان حضرت علی‌اکبر(ع) لشکر 10 سیدالشهدا (ع) را بر عهده داشت و تأسیس سپاه بدر عراق به همراه شهید اسماعیل دقایقی نیز در کارنامه مجاهدت‌های او به چشم می‌خورد.
 


Page Generated in 0/0056 sec