printlogo


کد خبر: 192465تاریخ: 1397/2/25 00:00
اخبار

اکران فیلم «به وقت شام» حاتمی‌کیا در کره جنوبی و ژاپن
فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا اواخر تابستان سال جاری در کشورهای کره‌جنوبی و ژاپن روی پرده می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در ابتدای راه اکران بین‌المللی، اواخر تابستان در کشورهای کره‌جنوبی و ژاپن به نمایش درخواهد آمد. این فیلم سینمایی که به 3 زبان بین‌المللی ساخته شده است از سوی چندین کشور خریداری شده که در تازه‌ترین اکران خود در کره‌جنوبی و ژاپن روی پرده خواهد رفت. هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان بازیگران اصلی این فیلم هستند و به همراه آنها، جمعی از بازیگران سوری و لبنانی نیز در فیلم ایفای نقش می‌کنند. «به‌وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی با گذشت نزدیک به 2 ماه از اکران در سینماهای تهران و شهرستان همچنان با استقبال مردم همراه است و توانسته در آستانه فروش ١٣ میلیارد تومانی قرار گیرد.


«بچه مهندس» جای «پدر» را گرفت
در حالی که پیش از این سریال «پدر» برای پخش از شبکه 2 سیما در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده بود، «بچه مهندس» جایگزین این سریال در شبکه دو شد. به گزارش فارس، پیش از این 3 مجموعه تلویزیونی «سر دلبران»، «پدر» و «رهایم نکن» به ترتیب برای پخش از شبکه‌های یک، دو و سه در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده بودند که هر 3 اثر تقریبا از فضای ملودرام برخوردارند و هیچ‌کدام از آثار طنز نبودند. بنا بر این گزارش، این انتخاب‌ها در حالی صورت گرفته بود که پیش از این و طی دهه‌های گذشته آثار طنز در ماه مبارک رمضان از جمله آثار پربازدید به شمار می‌رفتند و با اعلام اسامی سریال‌های رمضان 97 نیز اعتراض‌هایی نسبت به این انتخاب‌ها صورت گرفت که بر جای خالی طنز تاکید داشتند. در نهایت طی تصمیم جدید مدیران تلویزیون، سریال «پدر» به کارگردانی «بهرنگ توفیقی» از گردونه این انتخاب‌ها کنار رفت تا «بچه مهندس» به کارگردانی «علی غفاری» جایگزین آن در شبکه 2 شود. سریال «بچه مهندس» که تعداد قسمت‌هایی بیشتر از پخش در ماه مبارک رمضان دارد، داستانی شیرین دارد و درباره پسر بچه‌ای است که در خانه خورشید بزرگ می‌شود.


«انتقام‌جویان» پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما
«انتقام جویان: جنگ ابدیت» با فروش 6/1 میلیارد دلاری در گیشه جهانی به پنجمین فیلم پرفروش تمام دوره‌های تاریخ سینما تبدیل شد. به گزارش ایسنا، فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» به کارگردانی برادران «روسو» محصول استودیوی مارول کمپانی دیزنی که دنباله‌ای بر 2 فیلم «انتقام‌جویان» و «انتقام‌جویان: عصر اولتران» است، در ادامه اکران جهانی خود 8/61 میلیون دلار در سینماهای آمریکای شمالی و کانادا فروخت و ۲۸۳ میلیون دلار نیز از محل بازارهای بین‌المللی کسب کرد و با رساندن مجموع فروش جهانی خود به 6/1 میلیارد دلار به عنوان پنجمین فیلم پرفروش سینمای جهان شناخته شد. این فیلم ابرقهرمانی در هفته‌ میلادی که گذشت با آغاز اکران در سینماهای چین به فروش ۲۰۰ میلیون دلاری دست یافت و این فروش کمک قابل‌توجهی به ثبت این رکود جدید کرد. پیش از این رتبه پنجم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما در اختیار «انتقام‌جویان» قسمت اول از این مجموعه با 518/1 میلیارد دلار قرار داشت. در حال حاضر «آواتار» و «تایتانیک» از ساخته‌های «جیمز کامرون» به ترتیب با 787/2 میلیارد دلار و 187/2 میلیارد دلار در مکان‌های اول و دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما قرار دارند و رتبه سوم و چهارم نیز به «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»  (068/2میلیارد دلار) و «دنیای ژوراسیک» (671/1 میلیارد دلار) اختصاص دارد. «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» سریع‌ترین فیلم در سینماست که به فروش یک میلیارد دلاری دست یافته است. این فیلم همچنین رکورددار فروش آغازین سینمای آمریکا و جهان نیز هست. «رابرت داونی جونیور»، «کریس همسورث»، «مارک رافلو»، «ریس ایوانز»،‌«اسکارلت جوهانسون»، «بندیکت کامبربچ»، «دان چیدل»، «تام هالند» و «چادویک بوزمن» از بازیگران اصلی فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» هستند.


Page Generated in 0/0055 sec