printlogo


کد خبر: 192470تاریخ: 1397/2/25 00:00
اخبار

صعود 8 پله‎ای مجتبی عابدینی
مجتبی عابدینی به واسطه عملکردی که در مسابقات جایزه بزرگ مسکو داشت، در رده‎بندی فدراسیون جهانی شمشیربازی 8 پله صعود کرد و در رده پانزدهم ایستاد. رنکینگ جدید فدراسیون جهانی شمشیربازی با لحاظ کردن عملکرد و نتایج شمشیربازان شرکت‌کننده در رقابت‌های اخیر و از جمله مسابقات جایزه بزرگ مسکو اعلام شده است. در این رده‌بندی مجتبی عابدینی که در مسکو موفق به کسب مدال برنز شد با ۸ پله صعود صاحب جایگاه پانزدهم شده است. علی پاکدامن هم در رنکینگ جدید فدراسیون جهانی شمشیربازی صعود داشته است. وی از رده دوازدهم به دهم صعود کرده تا همچنان برترین شمشیرباز ایران در رنکینگ جهانی باشد.  در این رنکینگ محمد رهبری و محمد فتوحی در رده‌های بیست و ششم و پنجاه و سوم قرار گرفتند. این دو شمشیرباز کشورمان به ترتیب یک و 16 پله سقوط داشتند.

اینیستا در آستانه حضور در لیگ قطر
رسانه‌های قطری از مذاکره آندرس اینیستا با یکی از باشگاه‌های این کشور سخن به میان آوردند. به نقل از  الشرق، آندرس اینیستا، کاپیتان بارسلونا آخرین روزهای حضور خود در این تیم را پشت سر می‌گذارد. بازیکن محبوب نوکمپ چند هفته پیش بود که اعلام کرد فصل آخر حضورش در آبی‌واناری‌ها را تجربه می‌کند. پیش از این از لیگ چین به عنوان مقصد بعدی اینیستا سخن به میان می‌آمد اما به نظر می‌رسد که قطری‌ها همچون ژاوی به دنبال شکار اینیستا هستند. روزنامه الشرق نوشت که اینیستا در حال مذاکره با یک باشگاه قطری است و این احتمال زیاد است که او هم مانند ژاوی حضور در لیگ ستارگان قطر را انتخاب کند. با توجه به اینکه جام‌جهانی 2022 در قطر برگزار می‌شود مسؤولان فوتبال این کشور با پرداخت رقم‌های نجومی به دنبال جذب ستاره‌های بزرگ هستند تا به میزبانی خود رسمیت و اعتبار ببخشند و چنین بازیکنانی را به عنوان سفیر انتخاب کنند. با توجه به تجربه خوبی که ژاوی در السد داشته، اصلا بعید نیست که اینیستا هم وسوسه به حضور در لیگ ستارگان قطر شود و این احتمال وجود دارد که این دو بازیکن بار دیگر همبازی شوند.

سرمربی الهلال عربستان مشخص شد
باشگاه الهلال سرانجام برای جایگزینی رامون دیاز به جمع‌بندی نهایی رسید و یک مربی پرتغالی جذب خواهد کرد. به نقل از یورو اسپورت عربی، الهلال عربستان با وجود اینکه عنوان قهرمانی در لیگ عربستان را کسب کرد اما در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد ناامیدکننده‌ای از خود نشان داد و در رده چهارم جدول رده‌بندی جای گرفت. یورو اسپورت عربی در گزارشی نوشت که سامی الجابر با جورج ژسوس، سرمربی اسپورتینگ لیسبون پرتغال به توافق نهایی رسیده و این مربی باتجربه بزودی وارد عربستان می‌شود  تا قرارداد خود را به صورت نهایی امضا کند.

پایان شکست‌ناپذیری بارسلونا با یک نتیجه عجیب
بارسلونا برابر لوانته یک شکست عجیب را تجربه کرد و نتوانست در لالیگا شکست‌ناپذیر بماند. بارسلونا یکشنبه در آخرین بازی هفته سی و هفتم لالیگا برابر لوانته قرار گرفت و 5 بر 4 مغلوب میزبانش شد. لوانته خیلی زود به گل رسید و بواتنگ توانست در دقیقه 8 گلزنی کند. او در دقیقه 30 دبل کرد تا اختلاف به 2 گل برسد. با این حال فیلیپ کوتینیو توانست یکی از گل‌ها را دقایقی بعد جبران کند. در لحظات پایانی نیمه اول باز هم میزبان به گل رسید و شرایط برای بارسا سخت شد. در 45 دقیقه دوم بواتنگ هت‌تریک کرد و نتیجه 4 بر یک را رقم زد. شاگردان ارنستو والورده که نمی‌خواستند نخستین شکست فصل را در لالیگا تجربه کنند حمله کردند اما باز هم دروازه‌شان را باز شده دیدند. آبی‌و‌اناری‌ها یک شکست باورنکردنی را تا دقیقه 55 تجربه کردند اما کوتینیو با 2 گل پیاپی خود اختلاف را دوباره به 2 گل رساند. حمله‌های بارسلونا ادامه داشت تا اینکه داور یک پنالتی به نفع این تیم اعلام کرد و لوییس سوارس توانست نتیجه را 5 بر 4 کند. شاگردان والورده در نبود لیونل مسی 20 دقیقه فرصت جبران داشتند اما نتوانستند گل پنجم را به ثمر برسانند و شکست‌ناپذیری‌شان پایان یافت. آبی‌و‌اناری‌ها در 36 هفته گذشته در لالیگا مغلوب نشده بودند و می‌توانستند با یک رکورد خیره‌کننده قهرمانی‌شان را در این بازی‌ها به ثبت برسانند. بارسلونای 90 امتیازی چند هفته پیش جشن قهرمانی گرفته بود. پیش از این دیدار، اسپانیول برابر مالاگا قرار گرفت و 4 بر یک پیروز شد.


Page Generated in 0/0055 sec