printlogo


کد خبر: 192475تاریخ: 1397/2/25 00:00
چهارگوشه

شهادت پانزدهمین خبرنگار فلسطینی به دست اسرائیلی‌ها
پانزدهمین خبرنگار فلسطینی نیز طی 7 هفته گذشته در نوار غزه به دست دژخیمان اسرائیلی به شهادت رسید. دیروز همزمان با اوج‌گیری تظاهرات فلسطینی‌ها در مرز شرقی نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی به مناسبت یوم‌النکبه، یک خبرنگار دیگر هنگام پوشش این تظاهرات با شلیک نیروهای رژیم صهیونیستی جان باخت. «معتصم احمددلول» که به‌خاطر از کارافتادن ریه‌ بر اثر اصابت گلوله مستقیم جنگی در بیمارستان جان سپرد، پانزدهمین خبرنگاری است که از دهم فروردین امسال با آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت در مرزهای شرقی نواز غزه به دست اسرائیلی‌ها به شهادت می‌رسد. شلیک مستقیم به خبرنگاران توسط دژخیمان اسرائیلی نه‌تنها موضوع ترندهای گسترده در شبکه‌های اجتماعی شده است، بلکه حتی سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز طی هفته‌های اخیر شلیک سربازان این رژیم به فرستادگان رسانه‌ها را عمدی دانسته و محکوم کرده است. «کریستوف دولوار» دبیرکل این سازمان در توئیتی خواهان پایبندی رژیم صهیونیستی به قطعنامه ۲۲۲۲ شورای امنیت سازمان ملل درباره محافظت از خبرنگاران شده بود که در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسید. در عین حال بیش از 30 خبرنگار فلسطینی به‌خاطر فعالیت‌های رسانه‌ای در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند.

خنثی‌سازی بزرگ‌ترین توطئه تروریستی علیه انتخابات عراق
در حالی انتخابات پارلمانی عراق بدون هیچ اتفاق تروریستی پایان یافت که دستگاه اطلاعات عراق اعلام کرد اداره اطلاعات «الصقور» پس از 3 ماه جنگ سری علیه داعش توانست یک عملیات بزرگ تروریستی را که قصد برهم زدن انتخابات در بغداد و چند استان دیگر داشت، خنثی کند. دستگاه اطلاعات عراق گزارش داد: این اداره عناصر داعش را تحت نظر گرفت که این امر به دستگیری بارزترین عناصر این گروه تروریستی و کشف اهداف آنها مبنی بر ایجاد آشوب در روز انتخابات منجر شد.
 
حمله انتحاری به پلیس اندونزی
یک روز پس از سلسله حملات در شهر سوربایا، دومین شهر بزرگ در اندونزی، 2 نفر سوار بر موتوسیکلت به یک مقر پلیس در این شهر حمله انتحاری کردند. گزارش‌ها حاکی از زخمی شدن تعدادی پلیس بر اثر این حمله است. هنوز مشخص نیست آیا این حمله با حملات روز یکشنبه در همین شهر مرتبط است یا نه. به گفته پلیس اندونزی، اعضای یک خانواده مسؤول بمبگذاری‌های انتحاری هماهنگ روز یکشنبه در 3 کلیسای این کشور بودند. مسؤولیت حملات تروریستی یکشنبه که 11 کشته داشت را داعش بر عهده گرفته است.

شلیک بالستیک به مرکز شرکت آرامکو در جیزان
یگان موشکی ارتش یمن روز گذشته با موشک بالستیک  مرکز شرکت آرامکو در استان جیزان عربستان را مورد حمله قرار داد. این موشک شلیک‌شده از نوع «بدر 1» بود که ذخایر نفتی این شرکت را هدف گرفته بود. برخی منابع رسانه‌ای نیز روز گذشته از سقوط یک فروند پهپاد جاسوسی عربستان سعودی در «وادی جاره» واقع در جیزان خبر دادند. ارتش یمن بارها اعلام کرده که حملات موشکی یمن به عربستان تا زمانی‌که حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی ادامه داشته باشد، ادامه خواهد داشت.

قطر: روابط با تحریم‌کنندگان عادی نخواهد شد
وزیر خارجه قطر در اظهاراتی غیرمنتظره با بیان اینکه کشورش در جولای 2017 و در پی اختلافی ساده با ابوظبی، انتظار نداشت چنین بحران بزرگی با عربستان، امارات، بحرین و مصر به وجود آید، تاکید کرده که در صورت پایان بحران موجود، روابط مانند قبل نخواهد بود. محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی در ادامه اظهاراتش افزود: ما انتظار چنین بحرانی در این ابعاد را نداشتیم زیرا هرچند یک ماه و نیم پیش از بروز بحران، اختلاف کوچکی با امارات پیدا کردیم اما انتظار نداشتیم چنین بحرانی که توصیفی جز خیانت ندارد، بروز پیدا کند. 4 کشور مذکور روابط سیاسی و اقتصادی‌شان با قطر را از 5 ژوئن به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده‌اند.


Page Generated in 0/0062 sec