printlogo


کد خبر: 192630تاریخ: 1397/2/29 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد
جان باختن ۹ نفر بر اثر بارش باران
 رئیس سازمان امداد و نجات، عملیات امدادگران در سیل و آبگرفتگی‌های روزهای گذشته را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، مرتضی سلیمی در توضیح گزارش پایانی عملیات امدادگران در سیل و آبگرفتگی از ١٨ تا ٢٧ اردیبهشت ماه، گفت: در این بازه زمانی ۲۲ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه‌وبویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، همدان و یزد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند. وی افزود: طی این مدت به ٢٣٩ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی شد و ۲۱ هزار و ۸۸۰ تن نیز خدمات امدادی دریافت کردند. همچنین یکهزار و ۵۸ نفر اسکان اضطراری یافته و ۳۴ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند. رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: ۱۰ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده و ۶۵ تن هم به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت کردند. متاسفانه ۹ نفر نیز تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی‌، جان خود را از دست دادند به طوری که ۳ تن در سیلاب (خراسان جنوبی ٢ نفر، آذربایجان غربی یک نفر)،  ٤ تن به دلیل صاعقه (آذربایجان غربی ٢ نفر، آذربایجان شرقی یک نفر) و ٢ تن نیز به دلیل ریزش آوار (چهارمحال‌وبختیاری ٢ نفر) جان باختند. سلیمی همچنین گفت: در این مدت تخلیه آب از ۷۸۴ واحد منزل مسکونی صورت گرفت و ۷۸ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند. در این مدت ۴۳۸ تیم عملیاتی شامل یکهزار و ۷۲۸ امدادگر فعال بودند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور هشدار داد
افزایش تعداد مسمومیت‌ها  با قارچ سمی
 سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر 9 استان درگیر مسمومیت با قارچ‌‌های خودرو هستند، گفت: تاکنون 8 فوتی داشته‌ایم و 191 نفر در بیمارستان بستری شده‌‌‌اند. مجتبی خالدی از افزایش شمار مسمومان با مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت در ۹ استان کشور خبر داد و به میزان گفت: کل مسمومان ۶۹۵  نفر اعلام شده‌‌اند که از این تعداد ۴۹۶ نفر تحت درمان قرار گرفته و پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شده‌‌‌اند. وی با اعلام اینکه تاکنون ۱۹۱ نفر به دلیل مصرف قارچ‌‌های خودرو در بیماستان بستری شده‌اند و مراحل درمانی خود را طی می‌کنند، افزود: متاسفانه آمار فوتی‌‌های به ۸ نفر افزایش پیدا کرده است. خالدی با اشاره به علائم مسمومیت با قارچ‌‌های سمی گفت: دردشکمی، استفراغ و سردرد از علائم این نوع مسمومیت است و باید این افراد به سرعت به بیمارستان مراجعه کنند، چرا که ممکن است سبب نارسایی کبد شود که در آن صورت تنها پیوند کبد امکانپذیر است. وی همچنین به شهروندان هشدار داد از خرید قارچ‌‌های فله‌ای، قارچ‌های خودرو و قارچ‌‌‌هایی که از سوی روستاییان به فروش می‌رسد خودداری کنند.

کشف ۴۰ میلیارد تومان قاچاق  در فرودگاه‌‌ها
رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور از کشف بیش از ۴۰ میلیارد تومان ارز، طلا و کالای قاچاق در فرودگاه‌های کشور و رشد ۱۵۰ درصدی این کشفیات خبرداد. به گزارش ایلنا، سردار حسن مهری در آیین تکریم و معارفه رئیس پلیس فرودگاه شهرستان کاشان گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این پلیس در سال جاری ارتقای امنیت فرودگاه‌ها در سراسر کشور است. وی ادامه داد: بحمدالله با وجود ناامنی در کشورهای اطراف با تلاش همکاران در مرزها و پلیس فرودگاه‌های کشور، امنیت فرودگاه‌ها ۱۰۰ درصد تامین شده است. رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه در ۵۶ فرودگاه کشور پلیس فرودگاه مستقر است، اظهار داشت: با استقرار پلیس در فرودگاه کاشان این آمار به ۵۷ فرودگاه رسید. مهری افزود: سال گذشته در کل فرودگاه‌های کشور بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال انواع کالا، ارز و طلای قاچاق کشف شد که این آمار نسبت به سال ۹۵ یک و نیم برابر رشد داشته است.
 


Page Generated in 0/0072 sec