printlogo


کد خبر: 192631تاریخ: 1397/2/29 00:00
آوای شهر

عضو سابق شورای شهر تهران:
انتخاب افشانی  بیرون از شورا رقم خورد
 عضو سابق شورای شهر تهران گفت: افشانی فارغ از رزومه‌اش که همراه با انتقاداتی در گذشته بوده است، مسؤولیت‌های مهم ملی در کارنامه خود ندارد ضمن اینکه فرآیند انتخاب افشانی بیرون از شورای شهر تهران رقم خورده است. مرتضی طلایی، عضو سابق شورای شهر تهران پیرامون انتخاب شهردار جدید تهران و فرآیند انتخاباتی که منجر به بگومگوهای سیاسی و اختلاف‌برانگیز میان اصلاح‌طلبان شده است، به تسنیم گفت: به‌‌نظر می‌رسد تنها   شخصی که احتمال کمتری برای انتخاب داشت آقای افشانی بود ولی به‌ هر صورت انتخاب شدند. وی تصریح کرد: به‌اعتقاد بنده شهردار تهران باید در حداقل حالت ممکن بهره‌ای علمی داشته باشد و حتی گاه باید برای شهرداری تهران جایگاه شخصیتی فراملی قائل باشیم. اما درباره آقای افشانی فارغ از رزومه وی که همراه با انتقاداتی در گذشته بوده است و هر چند مسؤولیت استانداری فارس را به‌عهده داشته اما مسؤولیت‌های مهم ملی در کارنامه خود ندارد. طلایی اظهار داشت: اگر واقع‌بینانه به مساله نگاه کنیم باید گفت وی شرایط سختی را در شهر تهران خواهد داشت و کار با شورای کنونی نیز سخت است و با اینکه وی منتخب همین شوراست اما به‌نظر می‌آید اتفاقات دیگری در انتخابش دخیل بوده است که شاید شورای شهر در آن دخالت چندانی نداشته است. عضو سابق شورای شهر تهران گفت: متأسفانه حاکم بودن برخی بحث‌های سیاسی بر شورای شهر تهران نشان می‌دهد تصمیم‌گیری‌ها درون شورا اتفاق نمی‌افتد و مبتنی بر نگاه کارشناسی محض و انتخاب از این راه نیست که نتیجه آن پیشرفت و عمران و آبادانی شهر تهران باشد. آنچه بیشتر در شورای پنجم مشاهده می‌شود این است ‌که به‌دنبال انتخاب چهره‌ای هستند که تحت امر عده‌ای از اعضای شورا باشد و تحت نظر آنان گام بردارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد
اجرای پرداخت الکترونیک  کرایه  تاکسی
 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اجرای سراسری پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی از طریق تلفن همراه از نیمه نخست امسال خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی با اپلیکیشن تلفن همراه «فون‌پی» در خطوط پایانه ونک در حال اجراست، گفت: با توجه به اینکه این مدل پرداخت نو و مبتکرانه است، باید ملاحظات اجرایی برای آن مدنظر قرار گیرد تا تصویر خوبی ارائه شود. بر این اساس طرح به‌صورت مداوم پایش می‌شود. وی با بیان اینکه چارچوب استاندارد سیستم و آیین‌نامه این طرح در حال نهایی شدن است، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد آیین‌نامه‌ها بزودی آماده شود تا مصوبات لازم را اخذ کند. قنادان با اشاره به زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی، عنوان کرد: در انتظار ایجاد زیرساخت‌ها از طریق سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران هستیم تا این طرح حداکثر تا پایان خردادماه امسال نهایی و اجرا شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خبر داد
مرگ ۴ کارگر بر اثر گودبرداری در تهران
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: بر اثر گودبرداری و ریزش آوار در خیابان نیاوران ۴ نفر از کارگران جان خود را از دست دادند. جلال ملکی به فارس اظهار داشت: ساعت 9:30 روز گذشته یک مورد حادثه آوار در خیابان نیاوران بالاتر از خیابان یاسر به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران 2 ایستگاه با تمام امکانات در کمتر از 4 دقیقه به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: با حضور آتش‌نشانان مشاهده شد قطعه زمینی به وسعت 300 مترمربع به عمق 5 متر گودبرداری شده بود و کارگران مشغول تمیز کردن بخشی از محیط کارگاهی بوده‌اند که به یکباره دیواره ضلع جنوبی تخریب می‌شود. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان برای یافتن کارگران گرفتارشده در زیر آوار عملیات جست‌وجو را آغاز می‌کنند که در دقایق اولیه 2 نفر از کارگران و در ادامه عملیات 2 نفر دیگر از این کارگران را از زیر آوار خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس می‌دهند که متاسفانه مشخص شد هر 4 نفر جان خود را از دست داده‌اند.


Page Generated in 0/0061 sec