printlogo


کد خبر: 192662تاریخ: 1397/2/29 00:00
اخبار

سیر کاهشی قیمت سکه آغاز شد
گروه اقتصادی: بازار سکه در هفته گذشته با نوساناتی همراه بود به طوری که سکه طرح جدید قیمت تا 2 میلیون و 110 هزار تومان را تجربه کرد و طرح قدیم نیز خود را تا 34 هزار تومان مانده به 2 میلیون تومان رساند. مقایسه قیمت دیگر اندازه‌های سکه نیز نشان از این نوسانات در هفته گذشته دارد. با این حال، آغاز ماه رمضان آرامش را به بازار طلا بازگردانده و قیمت‌ها بیشتر روند کاهشی دارند. این سیر کاهشی در قیمت جهانی طلا نیز به روشنی پدیدار است چراکه هم‌اکنون هر اونس طلا قیمتی بالغ بر 1287 دلار دارد که نسبت به قیمت 1324 دلار جمعه 21 اردیبهشت با کاهش 37 دلاری روبه‌رو شده است که در ماه‌های اخیر بی‌سابقه است.


آغاز توزیع نهاده‌های دامی برای تنظیم بازار
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران، با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام از چهارشنبه گذشته توزیع نهاده بین تولیدکنندگان را آغاز کرده، گفت: منتظریم ستاد تنظیم بازار، قیمت شیرخام را نهایی کند. سیداحمد مقدسی در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی افزود: با وجودی که دولت اعلام کرده ارز ٣٨٠٠ تومانی برای کالاهای اساسی مانند نهاده‌های دامی اختصاص می‌دهد، روشن نیست چرا دستگاه‌های نظارتی، کنترلی بر مسائل بازار ندارند. وی افزود: قیمت کنجاله سویا با ارز ٣٨٠٠ تومانی، نباید بیش از ٢١٥٠ تومان و ذرت بیشتر از ١٠٥٠ تومان باشد، در حالی که هم‌اکنون قیمت ذرت، ١١٨٠ تومان در بندر و کنجاله سویا نیز بین ٢٥٠٠ تا ٢٦٠٠ تومان در بندر است. مقدسی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام در مراکز استان‌ها، ذرت را کیلویی ١١٠٠ تومان و کنجاله سویا را ١٩٥٠ تومان توزیع می‌کند. وی با اشاره به اینکه اگر این اقدام شرکت پشتیبانی نبود، تجار تولیدکنندگان را بیچاره می‌کردند، افزود: اقدام یاد شده در روزهای آینده بر شرایط بازار نهاده‌ها تاثیر می‌گذارد. مقدسی تصریح کرد: هرچه زودتر باید ستاد تنظیم بازار، قیمت شیرخام را مشخص کند، چرا که دامداران در حال زیان و نابودی هستند.


بازگشت صرافی‌ها به بازار ارز
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی دلیل کنار گذاشته شدن صرافی‌ها در التهاب بازار ارز را عدم همکاری و رعایت نکردن منافع ملی دانست و گفت: صرافی‌ها به شرط رعایت منافع ملی به بازار باز می‌گردند. غلامرضا کاتب با اشاره به تعطیلی صرافی‌ها در شرایط التهاب بازار ارز، اظهار داشت: براساس ابلاغیه بانک مرکزی، فعالیت فیزیکی صرافی‌ها ممنوع شد، اگر آنها پایبند به منافع ملی باشند و رعایت قوانین را در دستورکار قرار دهند به چرخه فعالیت بازمی‌گردند. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی منافع شخصی را بر منافع ملی ارجح می‌دانند، گفت: متاسفانه عمده مشکل در فضای اقتصادی که آسیب بزرگی به کشور می‌زند اولویت‌بخشی به منافع شخصی است، برخی در تلاشند منافع ملی و کشور را به نفع سود خود زیر پا بگذارند. وی ادامه داد: آنها حاضر نیستند تحت هیچ شرایطی به نظام، کشور و مردم خدمت کنند، وقتی چنین همکاری‌ای انجام نمی‌شود و به کشور در شرایط خاص اقتصادی کمک نمی‌شود، قطعا از چرخه اقتصادی کنار گذاشته می‌شوند. کاتب در ادامه با اشاره به نقش فعال صرافی‌ها در زمان تحریم، بیان داشت: در دوران تحریم صرافی‌ها برای جابه‌جایی ارز کمک بانک‌ها بودند و آن زمان به اقتصاد کشور کمک فراوانی کردند اما در این دوره صرافی‌ها همراهی نکردند.


Page Generated in 0/0063 sec