printlogo


کد خبر: 192668تاریخ: 1397/2/29 00:00
چهارگوشه

استعفای مدیر آکسفام  در پی رسوایی جنسی
مدیرعامل موسسه خیریه آکسفام انگلیس به خاطر فساد جنسی و هوسرانی کارمندانش در هائیتی تا پایان سال جاری میلادی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. «مارک گلدرینگ» که از سال 2013 به این سو مدیر این موسسه بود، روز چهارشنبه اعلام کرد وقت آن رسیده که مدیری جدید بیاید تا سازمان شروعی دوباره داشته باشد. آکسفام در ماه فوریه سال جاری با اتهام‌هایی در زمینه سوءاستفاده جنسی برخی کارکنانش در جریان زلزله سال 2010 در هائیتی مواجه شد. در بین کارمندان خلافکار این موسسه در هائیتی نام مدیر این شعبه به چشم می‌خورد.

تیراندازی به سمت باشگاه گلف ترامپ
مقام‌های آمریکایی اعلام کردند تماسی با پلیس گرفته شد درباره اینکه یک نفر به سمت باشگاه گلف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در نزدیکی میامی موسوم به باشگاه گلف ملی دورال ترامپ چندین گلوله شلیک کرده است. پس از آن نیروهای پلیس این شخص را دستگیر کردند. پلیس ناحیه دورال در وب‌سایتش دیروز اعلام کرد این حادثه تلفاتی نداشته و دیگر تهدیدی وجود ندارد. این در حالی است که شرکت متعلق به دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۲ این باشگاه گلف را که قبلا اسمش تفرجگاه دورال بود، خرید.

حمله موشکی یمن  به پایگاه نظامی سعودی
یگان موشکی یمن پنجشنبه با یک موشک بالستیک از نوع «بدر 1» پایگاه نظامی العند عربستان در استان لحج یمن را مورد هدف قرار داد. پایگاه نظامی العند از زمان عقب‌نشینی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پایان ۲۰۱۵ تحت کنترل عربستان و همپیمانان داخلی آن قرار دارد و ریاض از این پایگاه برای هدف‌گیری مردم یمن در تعز و جبهه ساحل غربی استفاده می‌کند. نیروهای نظامی عربستان، امارات، سودان و مزدوران یمنی همپیمان با عربستان در این پایگاه نظامی مستقر هستند.

انتقاد شورای حقوق بشر  از تحریم‌های ضد سوری
بعد از آغاز جنگ در سوریه کشورهای غربی تحریم‌های اقتصادی را با هدف تضعیف نظام سوریه علیه این کشور اعمال کردند که بیشتر بانک‌ها و بخش نفت این کشور را هدف قرار داد. ادریس الجزایری، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در این راستا، گفت: نتایج تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه مانع برآوردن نیازهای انسانی مردم شده است. الجزایری روز پنجشنبه سفر 3 روزه خود به سوریه را پایان داد. وی به دعوت دولت سوریه به این کشور سفر کرده بود.

سفر رسمی یک مقام صهیونیست  به امارات
 وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد در ماه اکتبر سال جاری میلادی برای شرکت در یک کنفرانس مربوط به ارتباطات به شهر «دوبی» امارات متحده عربی سفر می‌کند. به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، «ایوب قرار» در گفت‌وگو با رسانه‌ها تایید کرده او به عنوان وزیر ارتباطات به دوبی دعوت شده است. این نخستین‌بار است که یک مقام صهیونیست رسما و به صورت علنی به امارات سفر می‌کند. جروزالم‌پست این سفر را نشانه‌ای از گرم شدن روابط میان طرفین توصیف کرده است. در سال‌های اخیر بویژه پس از روی کار آمدن «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی در عربستان، روابط میان کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس با رژیم صهیونیستی به مرور گرم شده است.

اسکریپال از بیمارستان مرخص شد!
جاسوس دوجانبه سابق شوروی که انگلیسی‌ها مدعی مسمومیتش بر اثر ترور بیولوژیک روس‌ها بودند در حالی دیروز صحیح و سالم از بیمارستان مرخص شد که دولت لندن سکوتی مرگبار درباره ادعاهای پیشین خود در پیش گرفته است.  به گزارش رویترز، سرگئی اسکریپال پس از حدود 2 ماه بستری شدن در شرایط وخیم سرانجام سلامتی خود را بازیافت، آن هم در حالی که دولت «ترزا می» ‌نگران آن است که این جاسوس سابق شوروی و دخترش پس از بازیافتن سلامتی خود کل ادعاهای دولت انگلیس درباره مسمومیت او با یک عامل اعصاب روسی را منکر شوند. انگلیس و ده‌ها دولت غربی از جمله آمریکا و فرانسه با ادعای واهی ترور بیولوژیک اسکریپال، روابط دیپلماتیک خود با روسیه را کاهش داده بودند.
 


Page Generated in 0/0071 sec