printlogo


کد خبر: 192676تاریخ: 1397/2/29 00:00
اخبار

با حکم رهبر انقلاب
حجت‌الاسلام دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس شد
رهبر حکیم انقلاب با صدور حکمی حجت‌الاسلام حاج شیخ لطف‌الله دژکام را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری،‌ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با صدور حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ لطف‌الله دژکام را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ لطف‌الله دژکام دامت افاضاته
در پی درگذشت تأسف‌بار حجت‌الاسلام آقای ایمانی رحمت‌الله علیه، جناب‌عالی را که بحمدالله مزین به علم و تقوا و آراسته به روحیه مردمی و خدمتگزاری در موضوعات فرهنگی و اجتماعی می‌باشید به امامت جمعه شیراز و نمایندگی خود در استان فارس منصوب می‌کنم. بخوبی آگاهید که شیراز یکی از پایگاه‌های برجسته‌ فرهنگی کشور و نیز در بردارنده‌ یکی از حرم‌های مطهر خاندان مکرم پیامبر صلوات‌الله علیهم است. مردم فارس در آزمون‌های بزرگ کشور، رشد فرهنگی و نیز ارادت قلبی و پایبندی عمیق خود به اهل بیت علیهم‌السلام را نشان داده‌اند. حوادث دوران مبارزات انقلاب و سال‌های دفاع‌مقدس و چهره‌های نورانی شخصیت‌های انقلابی و شهدای نام‌آور آن خطه همچون شهید آیه الله دستغیب اعلی‌الله مقامه شاهد برجستگی ایمانی و عملی آن مردم عزیز است. خدمت به این مردم افتخار بزرگی است. توصیه مؤکد اینجانب ارتباط صمیمانه با همه‌ قشرهای مردم بویژه جوانان و ترویج اندیشه و عمل انقلابی است. ارتباط با علمای اعلام و حوزه‌ علمیه و دانشگاهیان و اهالی فرهنگ و ادب توصیه‌ دیگر اینجانب است.
از خداوند متعال توفیق و هدایت و کمک الهی را برای جنابعالی مسألت می‌کنم.
والسلام علیکم و رحمت‌الله
سیدعلی خامنه‌ای/ 27 اردیبهشت97

دولت در مذاکره با اروپایی‌ها  زیر بار ننگ نرود
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در مذاکره با اروپایی‌ها باید تضمین‌های لازم را بگیریم و راه‌های قبلی را طی نکنیم، گفت: دولت در مذاکره با اروپا نباید زیر بار ننگ برود. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از برجام، افزود: رهبر انقلاب بارها فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست و مذاکره با آنها نتیجه‌ای در بر ندارد اما با اصرار مسؤولان، این مذاکرات برای رفع تحریم‌ها انجام شد اما در عین حال رئیس‌جمهور دیوانه‌نمای آمریکا همه بافته‌های برجام را رشته کرد. صدیقی ادامه داد: نقض عهد آمریکا یک عبرت است تا در مراحل بعدی همه بدانند باید بر اساس قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام را طبق نظر رهبری طراحی و اجرا کنند. امام جمعه موقت تهران گفت: مذاکره مجدد با اروپایی‌ها نیز نتیجه‌ای در بر ندارد. اروپایی‌ها در جنگ تحمیلی با تمام امکانات از صدام حمایت کردند و قابل اعتماد نیستند. وی با بیان اینکه در مذاکره با اروپایی‌ها باید تضمین‌های لازم را بگیریم و راه قبلی در مذاکره با آمریکایی‌ها را طی نکنیم، گفت: دولت در مذاکره با اروپایی‌ها نباید زیر بار ننگ برود.

راهپیمایی در محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف
نمازگزاران تهرانی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در روز نکبت و انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، بعد از اقامه نماز جمعه راهپیمایی کردند. به گزارش مهر، مردم روزه‌دار ایران اسلامی در سراسر شهرهای کشور از جمله تهران، روز گذشته (۲۸ اردیبهشت) در دومین روز ماه مبارک رمضان، پس از برگزاری مراسم عبادی - سیاسی نماز جمعه با حضور در خیابان‌ها و معابر سطح شهر به راهپیمایی در محکومیت جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در روز نکبت و همچنین انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس پرداختند. «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر آل‌سعود» و «هیهات منا ‌الذله»
شعارهای زنان و مردان شرکت‌کننده در مراسم راهپیمایی دیروز بود. طی روزهای گذشته نیز مردم سایر مناطق جهان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی که در روز نکبت ۶۳ فلسطینی را به شهادت رساند، راهپیمایی اعتراض‌آمیز برگزار کردند و از سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایت آشکار، شکایت کردند.


Page Generated in 0/0060 sec