printlogo


کد خبر: 192677تاریخ: 1397/2/29 00:00
اخبار

ارسال اسامی 100 مدیر دوتابعیتی به دادستانی کل کشور
کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از مدیران دارای تابعیت دو یا چندگانه، اسامی یکصد نفر از این مدیران را برای رسیدگی قانونی به دادستانی کل کشور ارسال کرد. اسامی این یکصد نفر که از مدیران دوتابعیتی و «تصمیم‌ساز» کشور هستند، پس از ماه‌ها بررسی و استعلام از چند نهاد امنیتی به دست آمده است. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نایب‌رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از  مدیران دوتابعیتی در گفت‌وگو با تسنیم، در این زمینه گفت: اسامی 100 مدیر دوتابعیتی که در ذیل گزارش تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی نیز عنوان شده، جهت بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های لازم در قالب گزارشی به دادستان‌ کل کشور تقدیم شده است. وی یکصد مدیر دوتابعیتی را که اسامی‌شان تقدیم دادستان‌ کل کشور شده است شامل مدیران در حوزه تصمیم‌‌گیری و تصمیم‌‌سازی دانست و اظهار داشت: گزارش تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شده و در نوبت رسیدگی و قرائت در صحن پارلمان قرار دارد.
نایب‌رئیس کمیته تحقیق و تفحص از  مدیران دوتابعیتی همچنین تصریح کرد: از هیات‌‌رئیسه مجلس نیز درخواست داریم با توجه به اهمیت موضوع مدیران دوتابعیتی و نقش آنها در ارکان تصمیم‌‌سازی و تصمیم‌‌گیری کشور، قرائت این گزارش را خارج از نوبت در اولویت قرار دهد.

با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم
پیکر حجت‌الاسلام طباطبایی و مرحوم علیزاده تشییع شد
مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی و مرحوم محمدرضا علیزاده با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی، استاد اخلاق و عضو فقید جامعه روحانیت مبارز از مقابل مسجد موسی بن جعفر(ع)
تهران برگزار شد. در این مراسم چهره‌هایی چون مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور  و محمود علوی وزیر اطلاعات حضور داشتند. حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی، استاد برجسته اخلاق عصر روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت همزمان با نخستین روز ماه رمضان بر اثر عارضه تنفسی و کبدی دار فانی را وداع گفت.
روز گذشته همچنین پیکر مرحوم محمدرضا علیزاده، عضو حقوقدان و قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان از مقابل بیمارستان جم واقع در خیابان مطهری تهران تشییع شد. در این مراسم آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله مؤمن و آیت‌الله شب‌زنده‌دار، عباسعلی کدخدایی، محسن اسماعیلی، نجات‌الله ابراهیمیان، سیدفضل‌الله موسوی، سیامک ره‌پیک، ناطق‌نوری و حجت‌الاسلام محقق‌داماد حضور داشتند. پیکر مرحوم علیزاده برای خاکسپاری به شهر زیرآب از توابع شهرستان سوادکوه منتقل شد.

زمان به نفع رژیم صهیونیستی نیست
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس گفت: زمان به نفع رژیم صهیونیستی نیست و آینده اثبات می‌کند مقاومت فلسطین اجازه بقای سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را نخواهد داد. به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان در دیدار  تعدادی از اندیشمندان و صاحب‌نظران غربی و آمریکایی شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی «افق نو» در سخنانی با انتقاد از نقض برجام توسط ترامپ و خروج آمریکا از یکی دیگر از توافقات بین‌المللی، عدم پایبندی واشنگتن به تعهدات خود را مغایر صلح و ثبات در جهان توصیف کرد. وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجارب گذشته از ابتدا نسبت به پایبندی آمریکا به تعهداتش بی‌اعتماد بود و روشن است که سیاست آمریکا تداوم بحران‌افزایی، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است. دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در این دیدار با تشریح اوضاع منطقه، نقش مخرب آمریکا و برخی متحدانش در ایجاد و حمایت مالی و لجستیکی از تروریست‌ها را عامل اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه دانست. ‎امیرعبداللهیان با بیان اینکه بحران یمن فاجعه انسانی است، افزود: این کشور با تهاجم مشترک آمریکا و عربستان به مردم مظلوم و بی‌گناه یمن وارد سال چهارم مقاومت ارتش و مردم شده است؛ رویکرد سیاسی تنها راه‌حل برای برون‌رفت از بحران در یمن و بحرین است.
 


Page Generated in 0/0089 sec